Ho-ho-hóváró
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Sehogy. A magfuzio által nyert energiaval gőzt fejlesztenek, ami hajtja az áramfejlesztő turbinakat. Nem ez a lényeg! Az atom, szén erőművek un alaperőművek, szabályozható módon, és bármikor rendelkezésre állnak a kapacitásukhoz mertem. Ezek nélkül nincs stabil hálózati áram, ezért nélkülözhetetlen az alaperőmű. Az elektromos áram nem tárolható. Példaképp, a leg értelmesebb tárolás napjainkban, az amikor nagy mennyiségű vizet szivattyuznak egy magasabban lévő víztározóba, majd szükség esetén ezt mint egy vizerőmű, víz hajtású turbinakon engedik le. Tehát fölös áram, vizet föl, ha kell az áram, vizet le. Ez természetesen korlátozott lehetőség egyes alaperőművekél alkalmazott. A németek beszartak a megújulóval, az atomerőműveket bezárták, most szenes erőművek, és francia atom (szerencsére csak vész esetben) adják a halozatuk stabilitását, a megújuló hektikus, önmagában alkalmatlan a rendszer stabilitáshoz. A legpesszimistább elképzelésnél is szarabbul sikerült nekik ez a megújuló projekt. Szerencsére nekünk nincs pénzünk sem erre, hülye az lenne hozzá elég az országban. A németek a szenest nem szerelik le 2035 - ig (tehát legalább 2045 - ötig, mert ilyen témában sokat kell szépíteni a nyilvánosság előtt.)
Ide 10 perce érkezett az első ködfelhő.
Nem tudom mennyire lesz tartós.
Nem tudom mennyire lesz tartós.
Itt most állt be a köd
DK-i áramlás van, előbb csak vékony magasköd volt, mostanra beállt a vastag köd és ha jól látom, rövid látogatást tesz a városban Zúz Mara művésznő is 
Medence, én így szeretlek
Medence, én így szeretlek
Nem mondott nagy hülyeséget, úgyhogy szerintem pottyanj le a magas lóról. Ha meg erről infót akarsz, akkor google a barátod.
Ide meg beült a stratus, remek.. még az ilyen 0 helyzetekből is a legszerencsétlenebbett hozzuk ki. Remélem kisüt a Nap ma is szépen..
Kazincbarcikán éjszaka elég jelentős havazás volt a rokonok szerint a hóvastagság mar 10 cm fölött van!!!!
Szép képek! 
Barcika a magyar ipari havazások fővárosa.
Most egyébként itt Érden is apró szemü havazás van. Lassan látszatja is lesz a talajon.
Barcika a magyar ipari havazások fővárosa.
Most egyébként itt Érden is apró szemü havazás van. Lassan látszatja is lesz a talajon.
A sok egészségtelen gázért cserében saját hóágyú.
Köszönjük a képeket.
Köszönjük a képeket.
Mi is kaptunk egy kis meglepit itt Mátyásföldön. 
Mikropelyhek szállingózik/gyengén havazgat jelenleg is.
Mikropelyhek szállingózik/gyengén havazgat jelenleg is.


Igazi téli hajnal, kora reggel van most Pilisvörösváron :
Jelenleg is köd, mely tegnap kora este óta, az az fél napja jellemző.
Zúzmarás a táj, és jelenleg kerek - 4 fok van. Ez a leghidegebb tegnap este óta.
Már csak a hó hiányzik.
Jelenleg is köd, mely tegnap kora este óta, az az fél napja jellemző.
Zúzmarás a táj, és jelenleg kerek - 4 fok van. Ez a leghidegebb tegnap este óta.
Már csak a hó hiányzik.
Továbbra is kitartóan havazik, és valószínűleg már túl vagyunk a bűvös 10 cm-en is! 




Hát sajnos meg kell hogy cáfoljam ezt. A napelemmel termelt energia egy maszlag.. A te oldalad igen mind szép és jó, de ezt valakinek úgymond tárolnia kellene, no s a nyáron feltermelt energiád, amit télen használsz vissza honnan is fog jönni? Egy nagy akkumulátorból, azaz atomerőműből. A 'napelem&atomerőmű' gyártásból, megsemmisítéséből adódó.., minden csak nem megújuló.
A nagy zöld országok (Ausztria, Németország, Svájc) kivétel nélkül vásárolnak Franciaországtól áramot, amit jelenleg ők több mint 30(!) atomerőműben állítanak elő.
A nagy zöld országok (Ausztria, Németország, Svájc) kivétel nélkül vásárolnak Franciaországtól áramot, amit jelenleg ők több mint 30(!) atomerőműben állítanak elő.
Hadba kellett fogni egy hótoló gépet a Polgár Jenőnek.
Hihetetlen... 





Vitathatatlan, de a helyes tüzelési technika sokat csökkenthet rajta.
Viszont nem ontja a kén- dioxidot mint a szenes, lignites “megoldások”.
Viszont nem ontja a kén- dioxidot mint a szenes, lignites “megoldások”.
A kanzincbarcikai-esetre reflektálva ez jutott eszembe:
Kicsit másabb, kicsit iparibb, de a miénk!
Kicsit másabb, kicsit iparibb, de a miénk!
Gratulálok az ipari havazásos helyeknek. Szépek az ilyen helyzetek, amikor a kilátástalanságból hirtelen jelentős mennyiségű hó hullik.
Más szituációból ilyen meglepetés regionális (de nem ipari) havazás alakult ki 2018. február 5-én a Bükk keleti előterében, amikor a csak abban a térségben újra és újra összeálló, megerősödő csapadéktömbök 20-25 cm friss hóréteget okoztak. Senki nem jelezte előre. Ha még emlékszik rá valaki.
Más szituációból ilyen meglepetés regionális (de nem ipari) havazás alakult ki 2018. február 5-én a Bükk keleti előterében, amikor a csak abban a térségben újra és újra összeálló, megerősödő csapadéktömbök 20-25 cm friss hóréteget okoztak. Senki nem jelezte előre. Ha még emlékszik rá valaki.
A fa tüzelés CO2 terhelés szempontjából környezet semleges!
A fa elégetése közben pont annyi CO2- őt bocsát ki mint amennyit élete során megkötött.
A fa elégetése közben pont annyi CO2- őt bocsát ki mint amennyit élete során megkötött.
Az én szomszédom büszkén meséli, hogy 1,5 literes flakonba használt étolajat és fűrészport rak és ezt tüzeli a kazánban az idióta.
Erről a Vissza a jövöbe 3 jut eszembe.
Erről a Vissza a jövöbe 3 jut eszembe.
Megjegyezném, hogy a hőszivattyúval történő fűtés alkalmazásával is megújuló energiát használunk. Amennyiben a hőszivattyú üzemeltetéséhez az elektromos energiát napelemek vagy szélenergia felhasználásával biztosítjuk, akkor teljes mértékben "zöld" a fűtési rendszerünk és gyakorlatilag korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll/állnak ezek a megújuló energia források is.
A fával való tüzelés egyidős az emberrel, nem ez a fő mumus, maga az ember aki mindent eltüzel. (anno a gond is az ipari forradalom idején, idejétől keletkezett...szén, majd műanyag stb)
A száraz (magunk által tárolt, szárított!) 2 éves hasított fával, s megfelelő fűtő egységgel, mindenféle környezet terhelés nélkül lehet fűteni. Az ilyen fűtésnek szó szerint 'illata' van. S végül nem utolsósorban mai napig az egyetlen megújuló energia, ami a földön felelős erdőgazdálkodással korlátlanul áll rendelkezésre.
A száraz (magunk által tárolt, szárított!) 2 éves hasított fával, s megfelelő fűtő egységgel, mindenféle környezet terhelés nélkül lehet fűteni. Az ilyen fűtésnek szó szerint 'illata' van. S végül nem utolsósorban mai napig az egyetlen megújuló energia, ami a földön felelős erdőgazdálkodással korlátlanul áll rendelkezésre.
A reggeli -4,4 fokról délutánra 4,1 fokig emelkedett a hőmérséklet, ez mindenképp télies átlagú nap, mégha nem is a legvérmesebb
A közlekedés még csak nem is az igazi fő gond felém.
A fő mumus a fatüzelés, sőt egyesek nem csak fával tüzelnek, hanem mindenféle szir - szarral, ami környezetkárosítóbb, mint maga a közlekedés.
Példának okáért : a fővárosi agglomerációban jóval magasabb az életszínvonal, mint Borsodban.
Az agglomeráció része Pilisvörösvár és az összes környező település.
Jó az életszínvonal, viszonylagos jólét a jellemző.
Az az : előfordulnak igen csak szennyező járművek, de egyre csökken a számuk.
Egyre több ember engedhet meg magának új vagy viszonylag új járművet. Folyamatosan csökken az öreg, szennyező autók száma.
Fejlődik az autóipar is. Egyre fontosabb szempont a környezet kímélése.
Az autók alacsonyabb fogyasztása.
A buszok a környéken újak vagy újszerűek.
Teljesen háttérbe szorultak az öreg járművek, pl. Ikarusok.
A buszok felénk Euro 6-os motorral közlekednek.
Ugyanez a teherautók, kamionok terén is. Itt is folyamatos a fejlődés.
Kiszorulóban az igen öreg, szennyező járművek, bár tény, előfordulnak még.
A villamosításnak hála 2 éve már itt is Flirt motorvonatok közlekednek, felváltották a korábban sok sok évig itt közlekedő szennyező Siemens Desiro dieseleket.
Ami nagyobb gond továbbra is, mint feljebb írtam : az égetés.
Az önkormányzat nyáron kért a levegő munkacsoporttól egy teljes napi levegőminőség mérést Pilisvörösvár területén belül a forgalmas 10-es úton. Az értékek megfelelőek voltak.
A fő mumus a fatüzelés, sőt egyesek nem csak fával tüzelnek, hanem mindenféle szir - szarral, ami környezetkárosítóbb, mint maga a közlekedés.
Példának okáért : a fővárosi agglomerációban jóval magasabb az életszínvonal, mint Borsodban.
Az agglomeráció része Pilisvörösvár és az összes környező település.
Jó az életszínvonal, viszonylagos jólét a jellemző.
Az az : előfordulnak igen csak szennyező járművek, de egyre csökken a számuk.
Egyre több ember engedhet meg magának új vagy viszonylag új járművet. Folyamatosan csökken az öreg, szennyező autók száma.
Fejlődik az autóipar is. Egyre fontosabb szempont a környezet kímélése.
Az autók alacsonyabb fogyasztása.
A buszok a környéken újak vagy újszerűek.
Teljesen háttérbe szorultak az öreg járművek, pl. Ikarusok.
A buszok felénk Euro 6-os motorral közlekednek.
Ugyanez a teherautók, kamionok terén is. Itt is folyamatos a fejlődés.
Kiszorulóban az igen öreg, szennyező járművek, bár tény, előfordulnak még.
A villamosításnak hála 2 éve már itt is Flirt motorvonatok közlekednek, felváltották a korábban sok sok évig itt közlekedő szennyező Siemens Desiro dieseleket.
Ami nagyobb gond továbbra is, mint feljebb írtam : az égetés.
Az önkormányzat nyáron kért a levegő munkacsoporttól egy teljes napi levegőminőség mérést Pilisvörösvár területén belül a forgalmas 10-es úton. Az értékek megfelelőek voltak.
Igen, végleg offline.
Zsu, nem az a gond, hanem hogy az old-on a régi jött be, jobb fáklyával, stb.
Zsu, nem az a gond, hanem hogy az old-on a régi jött be, jobb fáklyával, stb.
Ez az oldal egyébként megszünt vagy nálam van valami gond? Link
Jobban szerettem mindig,de már régóta csak a fáklya volt rajta aktuális.
Jobban szerettem mindig,de már régóta csak a fáklya volt rajta aktuális.
Na ez az igazán durva ebben! A kertvárosban sokan nem is tudnak arról, h a belvárosban 5 centi hó van.

Köszi!
Köszi!
A város talán 1/3-át érinti csupán...
Szerk. Majd megtudják a Kertvárosban is holnap reggel 7:15 körül az Időjárás-jelentésben...





Szerk. Majd megtudják a Kertvárosban is holnap reggel 7:15 körül az Időjárás-jelentésben...
Itt a Balcsi partján azért megcsíptük ma is a 6,2 °C-ot ezen a hűvöskés késő őszi napon.
És az is lett ezen a “semmilyen” télen 
Sőt, az M3 gyöngyösi szakaszán ez fogadott koraeste: Link
Visonta hozza a kötelezőt.

Sőt, az M3 gyöngyösi szakaszán ez fogadott koraeste: Link
Visonta hozza a kötelezőt.
Kékes keményen tolja, hajnali 4 óta nem volt 20% az Rh. Jelenleg durván 5 fok van kb -21 fokos Td mellett (10%).
Itt -1,3 jelenleg, néha emelkedik, néha hűl kicsit. Ködnek egyelőre nyoma sincs.
Itt -1,3 jelenleg, néha emelkedik, néha hűl kicsit. Ködnek egyelőre nyoma sincs.








