2019. március 22., péntek

Közlekedés a légkörben

Adott napon: 
Keresés:
#1535
Jellemző a Boeing-gal szembeni bizalmi válságra, hogy Etiópia nem a céghez, hanem Párizsba küldte a black boxokat elemzésre... 
#1534
És utolsóként percekkel ezelőtt végre az USA is letiltotta a gépeket... 
#1533
Mondjuk szerintem a botrány az lett volna, ha engedik tovább repkedni ezeket a dögöket...
#1532
Kedden este az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is bejelentette, hogy közép-európai idő szerint este 8-tól nem repülhet a típusváltozat a kontinens légterében.
Fokozódik a botrány!
#1531
...és már a németek is lezárták a légteret, a 737 MAX nem repülhet Németország területe felett. 
#1530
Már Anglia sem engedi repülni a 737 MAX-ot... Szorul a hurok... 
#1529
A Boeing közleményt adott ki, amiben elismerte, hogy baj van a 737 MAX szoftverével... És ehhez két gép katasztrófája kellett *mérges szmájli*
#1528
... és már Etiópia (és a Kajmán-szigetek) is. 
#1527
Hm, milyen érdekes... Boeing még tavaly novemberben, a Lion Air katasztrófája után kiadott egy katalógust ehhez a géphez, ami előírja, hogy a pilótáknak mit kell tenniük, ha a pozíció- és sebességszenzorok nem működnének... wtf? Plusz ezen a típuson is van egy szoftver, ami az átesést, azaz az áramlásleszakadást hivatott megelőzni, azaz a pilóták csinálhatnak bármit, a rendszer lenyomja a gép orrát. Na most ha felszállás közben esnek ki a szenzorok ÉS a rendszer - sebességadatok híján - úgy gondolja, hogy a gép átesik... nem tűnik jó kombinációnak. 
Közben Kína pár órával ezelőtt repülési tilalmat adott ki a típusra. 
#1526
Egyáltalán nem voltál félreérthető. nevet nevet

Én azért remélem, hogy a Boeing vezérkar félre tudja tenni gőgösségét és ha tényleg komoly hibák vannak ennél a típusnál, tesznek ellene.
Én nem értek a dolgokhoz, de érdekel a téma. Szívesen olvasok mindenféle repüléssel kapcsolatos dologról. Rövid időn belül két hasonló szerencsétlenség ugyanazon típusnál elfogadhatatlanul sok.
#1525
Sajnálom, ha félreérthető voltam, igazából elsősorban csak a véleményeket akartam összefoglalni :P bár az én véleményem is ez vidám
De nem ez lenne az első eset, hogy a gép űbereli a pilótákat, lásd Airbus A320-111, Air France, az első olyan széria, amit fly-by-wire-rendszerrel láttak el. Nem is hagyta, hogy a pilóták azt csinálják, amit akarnak (áthúzás alacsony magasságon és átstartolás kiengedett futóművel - a gép ebből azt a következtetést vonta le, hogy le akarnak szállni, és istennek nem engedte működtetni a magassági kormányt, minek következtében a gép "átesett", azaz leszakadt az áramlás és egy erdőbe zuhant). 
Úgy 30 éve foglalkozom mélyrehatóan a repüléssel, nagybátyám fertőzött meg, aki vadászpilóta majd repülőgép-tervezőmérnők (ezredes :P) volt (ez is egy érdekes történet, egyszer talán leírom nevet ). 
#1524
szomoru
Jujújjj....ilyeneket nem írunk, mert nem vagyunk a vizsgálóbizottság tagjai, hozzáértői.
Repüléssel foglalkozó oldalakon rengeteg vélemény, hozzászólás olvasható, de jó sokan kiosztják azokat, akik ezen a véleményen vannak.

Mellesleg én egyetértek veled. ..
#1523
Rövid időn belül a második, szinte vadonatúj Boeing 737 MAX zuhant le ma, ezúttal az Ethiopian gépe (elég jó légitársaság). Pár hónapja az indonéz Lion Air ugyanilyen (szintén új) gépe zuhant le. A mai esetnél is nyilvánvaló, hogy a gép nem tudott felemelkedni, pár percig küzdöttek még a pilóták, de esélyük sem volt... Egyre több jelentés van a neten, miszerint a MAX egy elkapkodott, kiforratlan konstrukció, melyet olyan mértékben befolyásol a szoftver, hogy a pilótáknak sokszor nincs módjuk beavatkozni. És a szoftver megbízhatatlan... 
#1521
Leifur, ma lehetett rövid ideig 170 euróért retúr jegyeket foglalni Sanghajba Budapestről a China Eastern oldalán.
Te meg szoktál ilyen ajánlatokat csípni. Esetleg most?
#1520
trágyadombot nem annyira, adni is alig adnak valamit, így szemetelni sem tudsz vidám most az pl mi már, hogy a united belföldi járatain, ha olyan a gép, ahol van tv, mert vannak olyan 737-eseik is, na ha nézni akarod, fizetned kell érte. vicc... na ez kb mindent elmond a szolgáltatásukról. minden, de tényleg minden gép túl van foglalva, állandóan keresnek embert aki hajlandó másik géppel menni, és még sorolhatnám. Én értem, hogy a mennyiség a minőség rovására megy, itt naponta nagyon sokan repülnek, akár oda vissza még aznap stb... és nem feltétlen kell ezt egy EMI-hez hasonlítani ami döntően hosszútávú járatokat üzemeltet, de akkor is.  
#1519
A belföldi járatokon ezek is trágyadombot csinálnak a gépből, mint az angolok? nevet

Lazán kapcsolódik: Link  laza
#1518
rég írtam ide, következzék pár sor nevet
hát, a middle east után, az amerikai légi közlekedés eddig hagy némi kívánni valót maga után. a belföldi járatok valami förtelmesek. sok a késés, szarok a gépek,  szolgáltatás semmi kb...kiszolgálás valami kritikán aluli.  a legjobb a jetblue.  komolyan. 

karácsonykor bécsi átszállással az austrian-el repültem haza business-en. kicsit tartottam a 767 business classtól, főleg az emi gépei után, de basszus, az austrian előtt le a kalappal. meg merem kockáztatni, hogy jobb a kiszolgálásuk és a kaja is mint az emi business class-én. Jo, az a380 bar-ja viszi a prímet. de a kaja még ott is mindig repcsis kajának hatott. az austrian business class-én éttermi minőségű ételt adnak, kiváló választékkal. legközelebb is velük megyek haza, igaz akkor majd premium economy-n mert azt én fogom fizetni vidám 
#1517
Köszi nevet 
#1516
Bámulatos fotók! 
Hát igen, szuper jó spotter fotós is vagy!
nevet
#1515
A dallasi reptér egész nagy 5 terminállal, a világ legnagyobb légitársaságának (American Airlines) főreptere, repülőgép-mozgások tekintetében a 4. legnagyobb a világon, airside oldalon remekül fotózható a terminálok közötti skylink automata shuttle vonatból. Képek/videó: Link

Az AA70 járattal Dallas-Frankfurt távot repültem, 9 óra feletti repülési idővel, 8300 km távolsággal. Az utolsó sorba kaptam a jegyet, aminek örültem, mivel itt a B777-200-on két szélen csak 2-2 ülés van a középső 3-tól jobbra ill. balra, szóval bíztam benne, hogy a 38L melletti majd üresen marad. Nos nem maradt, egy kb. 2 méteres fekete srácot beültettek mellém a szélére, így a lábhely erősen konvergált a reménytelenhez. Felszálltunk a langy texasi délutánban, a csávóval jókat röhögtünk a helyzeten és bánatunkban vacsi közben/után megittunk mindketten 4x2 dl bordóit. Egész jól eldumáltunk, közben néha fotózgattam a nagy folyókat Texastól Kanadáig, amíg világos volt, így pl. Arkansas River, Mississippi, Tennessee, Ohio, stb. Aztán Montreal környékén már tök sötét volt, kicsit egyeztettem az egyik sztyuvival, aki aztán felajánlotta a szomszédomnak az áttelepülést egy középső üres hármasba. Ennek annyira megörültünk mindketten, hogy lenyomtunk 2 gin/tonikot. Ezek után már könnyű volt elaludni a bőséges helyen, és csak valahol Skócia felett ébredtem, majd reggeli után nem sokkal landoltunk is az esős Frankfurtban.

Pár légifotó a múltkoriakon túl USA kelet/dél: Link
#1514
Oda pont nem. nevet Nem használom a FB-ot. Viszont elég sok felületre, csoportba, fórumba igen.
#1513
A Plane Spotting Hungary Facebook oldalra szoktál képeket feltölteni, megosztani?
Ott nagyon sokan értékelik az ilyen nagyszerű repülős fotókat.
#1512
Köszi; örülök, hogy megnéztétek. nevet
#1511
Fantasztikus képek! Köszönet érte, hogy megmutattad őket.
#1510
AA614  PHL-SFO transzkontinentális belföldi járat, közel 6 óra repülési idővel, A321 vassal. Felszállás után szépen látszott a kevéssel napkelte utáni hajnali párában ébredező Philadelphia, a Delaware folyó torkolata, meg Pennsylvania keleti része, de az Appalache-hegység nyugati oldalától kezdve Iowa állam közepéig összefüggő felhőzet felett haladtunk, aztán Nebraska fölött már szakadozott volt a felhőzet, így szerencsére már remekül látszottak az igazán mutatós tájak és formációk Nebraska, Colorado, Utah, Nevada és Kalifornia államok felett. Akit érdekel, a légifotók: Link
folyt. köv.
#1509
Ezen is el lehet lébecolni, most kedvező áron a Tietek lehet ráadásul: Link    Link
#1508
ausztrál és dél afrikai laza a csajt nem tudom
#1507
vidám

Nekem angol a tippemlaza
#1506
Nem, nem...egyértelműen az USA-ból származó kedves utasokra gondoltam.
Oda akartam írni, de nem volt kedvem annyit gépelni.
vidám
#1505
Pl perui?
#1504
Én egyértelműen amerikaiakra tippelnék.
vidám
Meglepődnék, ha arabok lennének.
#1503
Köszi, jó kis beszámoló volt, meg vicces is. nevet

Milyen nemzetiségű volt a 2 részeg csávó, ill. a botránycsalád?
#1502
na, kicsit összeszedtem magam a hétvégén, nagyjából átrázódtam az USA időre is, szóval így hétfőn reggel elmesélem a 13,5 órás élményem nevet
rövid verdikt: business class-on bőven elviselhető.

Dubai reptéren a szokásos gyorsaság, már, business class utasoknak, hiszen teljesen külön bejárat van mint economyra. A lounge az A terminálon hatalmas, gyakorlatilag az egész felső szint az, végig hosszában a terminálon. beszállni is erről a szintről szállsz be, így az economy utasokkal nagyon nem is találkozol, se itt, se a gépen. Kicsit szürreális ez az elkülönítés, természetesen ha akarsz mehetsz te is a duty free be meg stb, de olyan, nagyon elkülönített az egész az A terminálon.   (B és a C-n nem ilyen, sokat utaztam azokról). beszállás előtt még egy extra ellenőrzés, amerikába menet ez rutin dolog... máshol is. 

Az a380 business class fantasztikus. messze jobb a 777-nél. és nem csak a bár miattlaza, de arról majd később. baromi kényelmes, tényleg ággyá alakítható ülések(ez nyilván igaz a 777-re is mondjuk), hatalmas képernyő, olyan fülhallgató ami kifogástalanul szűri meg a zajokat.  (érzékeny operafülűek most ezt azért tegyék idézőjelbe). odakészítve melléd a szemfedő, viz, cola, 7up, pohár, snack...és lévén hogy baromi hosszú út, kapsz tisztasági csomagot, férfi és nőit, amibe van minden, fogkefe, fogkrém, borotva, borotvahab, dezodor stb.. szokásosnál vastagabb és kellemesebb takaró, és nagyobb párna. + ha akarsz, még kényelmes vastag lepedőt is tesznek alád. 

a felső szint az A380-on nagyon halk, már, repülőgépekhez képest. meg sem hallod amikor beindítják a hajtóműveket, csak azt veszed észre hogy már tolnak kifele, mert mozog a gép. felszálláskor is, szinte alig alig hallani valamit, max zörgést, rázkódást., de amint felemelkedik a gép, azok is megszűnnek. 

nem sokkal felszállás után már hozták is a reggelit, pontosabban, előbb megkérdezik mit szeretnél, mert lehet választani menüből.  A választék nem rossz, ahogy a felszolgált kaja sem, de ezt megint úgy értelmezzük, hogy repülőgépkaja. Én sajtos metélőhagymás rántottát ettem, előételnek gyümölcsöt, utána meg egy joghurtot. 

reggeli után, nagyjából 1-1,5 órával a felszállást követően besötétítenek az egész gépen, északai sötétséget csinálnak, kellemes hangulatfénnyel, majd a hangulatfény is elhalványul, lehet alduni, vagy mozizni. Én előbb az alvás mellett döntöttem. Aludtam kb két órát, de mivel nappal volt, így több nem ment, pedig kényelmes volt... de nem voltam tovább álmos, sötétség ide vagy oda. Elmentem hát megnézni a bárt. A bárban már kisebb party volt ekkorra vidám Csatlakoztam egy italra és némi sütire, majd elmentem vissza filmezni. Megnéztem két filmet, ezzel elment 4 óra... még mindig baromi messze vagyunk USA-tól. még csak feleúton tartunk kb. Gondoltam, ismét megnézem a bárt, Ekkorra már tényleg party volt kb. vidám A pultoslány nehezen bírt az akkorra már 2 részeg pasival akik akkor is ott voltak, amikor 4 órával előtte ott jártam vidám Volt egy igen komikus jelenet is. Az egyik nekiállt csajozni, a probléma csak az volt, hogy a családja is a gépen volt.... megismerkedett és sokat beszélgetett egy nővel a bárnál, és telefonszámot is cseréltek, ez még az előtt történt, hogy én odamentem, ezt csak onnan tudom, mert egyszer csak megjelent a felesége, a kislányukkal, felháborodva, hogy felszállás óta itt van a bárnál, velük még semmit nem ült egész út alatt, és most a lányuk azzal ment oda hozzá, hogy apu szerelmes egy másik nővel vidám a másik nő, eközben, még mindig ott volt, aki szégyenében azonnal odaadta a telefonját a feleségnek, és megmutatta, hogy ki is törli a számot, és sajnálja és nem tudta vidám közben persze a pasi meg a felesége veszekedtek, majd a feleség lelépett vissza a helyére,  a pasi maradt és ivott tovább, értetlenkedve, hogy mi a felesége baja. eközben nekem lecsuszott egy gintonic, és nem tehettem mást, kértem még egyet, elég komikus volt az egész. Közben én is beszélgettem egy másik sráccal egy kicsit, majd jöttek és szóltak, hogy aki szeretne ebédelni, az menjen vissza a helyére, mert hamarosan jönnek felszolgálni, így a bár kiürült. 
ez ebéd megint jó volt, választhattál 5 féle főételt, 3 féle előételt, desszert is volt vagy 4-5 féle. Hozzá finom borok, vagy amit akarsz...
ebéd után zenét hallgattam és pihentem, aludni nem tudtam, fimet már nem akartam nézni.  kb 2,5 óra volt vissza az útból amikor már kezdtem mozgolódni de nem azért mert kényelmetlen volt, hanem na, már 11 órája a gépen... elementem wc re, a báron keresztül visz az út, a két nagyon részeg pasi közül csak az volt már ott, akinek nem volt felesége, a másik már gondolom büntibe volt laza, kérdezte nem csatlakozok e de mondom nem köszi, már senki nem volt ott csak ő... 2,5 órával leszállás előtt talán nem meglepő.
az utolsó két és fél óra gyorsan elment, viszonylag, nézegeted a térképet hogy merre jártak, mik felett repültök el éppen, és már fel fel tűnik new york is a térképen, egyre közelebb. aztán, JFK... 
Business-en tehát bőven kellemes az út még ilyen hosszan is, főleg ha tarkítva van amolyan vígjáték jelenettel, mint aminek tanúja voltam vidám most már usa... 4 napja felhős, esős, szürke, hűvös idő. nem ehhez vagyok szokva vidámeso
Vannak képeim is, de ide nehéz őket feltölteni, jó lenne ha hozzászólás közben lehete, de nem, vagy én nem jöttem rá, szóval majd felrakom őket külsős tárhelyre, és belinkelem később. 
#1501
rutinos repülő vagyok, nem aggódok én ilyeneken vidám egyébként szokásos újságírói tévedések is vannak a cikkben, pontosabban rossz fordítás. furcsa volt miért állt volna meg mekkában, amikor közvetlen járat... az eredeti amerikai cikkben viszont szépen le is van írva, hogy nem állt meg, csak utasok voltak a gépen, akik onnan jöttek, és mekkában épp influenza járvány van.  
#1500
Azt nem akartam... Kár volt linkelnem akkor, de nagy valószínűséggel hozzád is eljutott volna ettől függetlenül is a hír.
#1499
uhh, bakker. épp most készülök aludni, mert 4:45 kor kelek... 5:30 ra itt a taxi. most lehet kicsit nyugtalanabbul alszom zavarban
#1498
Reméljük, a te járatoddal holnap minden rendben lesz!
Link
#1497
én is csak egyszer, egy BA london-miami-n ültem 747-en. egy 20 éves gép volt, igaz felújított, de azért belül egy a380-hoz messze volt. az élmény az volt benne, hogy 747 vidám. mondjuk egy LH 747-8 at kipróbálnék, az nyilván más lenne mint a 20 éves BA 747-400.  az azért vicces volt, hogy valahol az óceán felett lehagytunk egy swiss air azt hiszem A330-at. vagy egy jó 20 percbe telt az előzés ugyan, de gyorsabb volt az ég királynője laza
#1496
Nagyon fenségesek tényleg, számomra kívülről talán jobban mint az A380, látványra is, meg mögöttük ott a sokévtizednyi történelem, majdnem évre annyi mint mögöttem, azaz együtt nőttünk fel. nevet 
#1495
Pont egy KLM-es startját néztem végig AMS-on idén februárban taxi közben. Még nézni is jó nevet
#1494
Sajna nekem se. A 3 nagy USA legacy már kivezette, az Öböl-mentieknek sincs. BA, Lufi, KLM esetében maradt még számottevő, de ezek sem túl sokáig.
#1493
Még soha nem volt szerencsém az “öreg” hétnégyhéthez nevet Mostanában is csak Cargoluxosokat látok. A nyári tücsökciripelős-nyitottablakos ejszakákon szépen be szoktak dorombolni az ablakon a GYD-BUD-LUX Jumboi :P Most is csak egy ilyen Cargos van a közeli légtérben
#1492
Az frankó felirat, de hát hol legyen ilyen, ha nem Texasban. nevet

ATL, ORD, LAX utasszámra nagyobb DFW-nél, csak ott kevesebb a cowboy. nevet

Viszont területre DFW a 2. legnagyobb az USA-ban DEN után.

Jó utat neked!
#1491
micsoda időzítéssel sikerült az előző hozzászólásom elküldeni. 7:47 kor laza
#1490
a nagylelkű cégnek köszönhetően, minden 4 óra feletti útra business jegy jár nevet szoval ahogy Peti is írta, így könnyebb lesz kibírni a 13 órát.  utaztam már hosszabbat, átszállással, de azért az más. 

5 éve voltam DFW-n, nekem nem tűnt annyira nagynak, de lehet szerencsém volt és nem a legtávolabbi szegletekbe kellett mennem. azt tűnt csak fel, hogy ki volt írva, ha fegyver van nálad, nem lehet megtöltve, és a hordozojában kell lennie all the time vidám az ilyenek furán hatnak európai szemnek na. 

majd dokumentálok kacsint csütörtökön repülök. 
#1489
Link  laza
#1488
Jó kis út lesz az, A380 azért még economyn sem kellemetlen ilyen hosszan sem. Ha a szokásos háromosztályos EK A380 lesz és economy jegyed van,  akkor sztem 81A vagy 81K jó helyek, a 68A és 68K is extra lábhely, de az majdnem szárny feletti. Persze kinek mi jön be.
Azért a  Dubaj-New York váltással sem jársz rosszul, "kissé" ingergazdagabb környezetben élsz majd.

Nekem októberben lesz AA-val egy FRA-PHL-SFO-DFW-FRA karikám, a nagyvasak A332, B772, az USA belföldi vasak meg A321 lesznek. DFW-re kíváncsi leszek, még nem jártam azon a reptéren, iszonyú nagy területen fekszik, bár a Skylink gyorsan körbejár.
#1487
laza
Komoly!
Ennyit végigülni azért emberpróbáló, még ha ezt az Emirates-szel is teszed. Persze ha a választott osztály a business class, akkor kényelmesebb az emberfia dolga. nevet kacsint
Jó utat! Én is szívesen olvasnék egy kis úti élménybeszámolót.
#1486
Én mint aki nem túl jártas a repülésben, majdnem megkérdeztem, hogy hovalaza Várjuk az élménybeszámolót majd!
#1485
jövő héten lesz szerencsém kipróbálni egy igazán hosszú járatot. Emirates  DXB-JFK. Cirka 13 óra lesz. A380. ez lesz eddigi leghosszabb repülőutam.  Ha szerencsém van, még Magyarország észak keleti csücskét is érintjük nevet  de ezzel véget is érnek egy időre az emirateses utak, mivel ez az út egyben költözés is lesz.