2020. július 04., szombat

Közlekedés a légkörben

Adott napon: 
Keresés:
#1608
hát, sajnos ez a valóság már másfél hónapja. nálunk függetlenül minden korlátozástól, aug végéig már most meg van tiltva a repülés, természetesen üzleti utakat illetően, a személyi szabadságunkat nem vették el laza
#1607
lazalaza

Ez eddig a legcizelláltabb vidám
#1606
Link
#1605
Ugyanaz a két link.

Szép ez a 34-es amúgyszeret
#1604
Légibemutató infracsapdázással múlt hétről, szereplői egy szír MiG-23 egy orosz Szu-34 Link (innentől) és pár török hőkövető kézi indítású légvédelmi rakéta: Link

szegyenlos
#1603
Jó kis Anci! Link  zivatar
#1602
Repülés, akarom mondani bowlingozás a légkörben: Link laza
#1601
P.Howard is megmondta,  hogy a teherautó ne a menetoszlop előtt menjen, mert akkor kevesebb port kellene nyelni...
#1600
Így már érthető. Az eredeti pilótának a leszállás/felszállás volt az életét fenyegető legkisebb veszély.
#1599
Igen. 

Az a durva, hogy ezt a drogkereskedők használták az őserdő közepén ide-oda repülgetni. A videón már az látható, hogy a légierő a lefoglalás után elviszi egy saját légibázisra. 
#1598
Ennél csak azt lenne érdekesebb látni, hogyan szállt le? Mondjuk a felszállás is hű b+ kategória.
#1597
Aztakurvazivatar Link
#1596
Pont a betörő hidegfront élén szállt le, a szél pont ekkor ugrott 39 ktn DK-ről 69 ktn ÉNy-ira... Ha direktben leszáll, nincs gond, de a kitérőt túl későn fejezte be. Úgy odavágta a gépet, hogy a bal hajtómű környékén azonnal tüzet is fogott, ezután oldalazva csúszott a pálya végéig, letarolta a kifutó végén lévő antennacsoportot és áttörve a perimétert kb. 30 m melyre zuhant. Az eddigi hírekkel ellentétben már van halálos áldozat, és még mindig vannak sérültek a roncsban... 
#1595
Azért ez egy nem semmi approach :P

beillesztett kép

#1594
Pár perccel ezelőtt történt, Isztambulban darabokra tört a török Pegasus Airlines gépe a leszállás után... Idén ez már a második súlyos eseménye a légitársaságnak... Sajnos nem a legjobb a hírük rep-berkekben... Link
#1593
Lassan kész a karácsonyfa.vidám
Link
#1592
Köszönöm az információkat!
#1591
A Norwegian családias, a stuvik kedvesek, mi egy harmincas hölgy kapitánnyal mentünk Svédországba, nulla látástávval két kör, kb. 50 méteres felhőalappal (lehet volt 80 is) sima szép leszállás, még 10 perc gurulás álomszép erdőfoltok között. ismerik a terepet. Kis öreg Boeing volt.
#1590
Üdv!

Nyáron rokonlátogatás címén el kell jutnom Norvégiába. Ez esetemben az "akasztják a hóhért" c. epizód, mert kereskedelmi járaton még nem ültem, és amennyit olvastam erről, valószínűleg belefutok olyasmibe, amire a fogyasztóvédelem kifent íróeszközzel szokott ugrani. (Azt is nehezen tudom elképzelni, hogyan ülöm végig az utat bennfentesként úgy, hogy nem arra fogok figyelni, mit csinálnak a legelöl ülők és a gép, de ez már egy másik történet).

Szóval, a nálamnál sokkal tapasztaltabb utazók véleményét várom: szemezek a Norwegian-nel, mivel közvetlen, és nem kell hozzá éjfélkor elindulnom itthonról, hogy odaérjek a 6:30-as fapadoshoz, ami egy másik alternatíva lehetne. B verzió egy bécsi átszállásos Austrian Airlines járat. Melyik jobb választás? (Van több is, de nem látom értelmét pl. egy amszterdami vagy párizsi átszállásnak).
#1589
Ez extra faszányos. Még földhözragadt üzemmódban  is álom volt a környék, de így meg aztán még elképesztőbb lehetett élőben. Köszi, hogy megosztottad. 
#1588
Frankón látszanak a videódon a BUD landolás előtt a Kozma utcai fegyház amúgy érdekes épületei.

Egyszer egy New York LaGuardia fel- vagy leszálláskor a hírhedt Rikers Island-i börtönt kéne lekapni : - )

Link
#1587
Igen, B787. Most karácsonykor is velük megyek-jövök. Bizom a szerencsében laza eddig nekem mindig mákom volt sose késtünk, nem hogy törölték volna. 
#1586
Ez is LOT volt?
#1585
Hoztam két videót, még augusztusi felvételek, csak megfeledkeztem róluk. A telefonom nyavajgott, hogy kevés a memória, megnéztem hát mitől, és ez a két videó is szerepet játszott a helyfoglalásban. 

JFK-BUD következik hát

Ime a felszállás JFK-ről:
Link
long island-en kivül sajnos semmi nem látszik, pont olyan irányba szálltunk fel, hogy a lényeg, azaz Manhattan nem látszott az én oldalamról.

Ime a lesszállás ugy 8 órával később:
Link
BP szépen látszik nevet
#1584
Ez de menő Link
#1583
A Holuhraun lávamező a 2014-2015-ös kitörésből. A mai napig nem hűlt ki teljesen és sugározza a hőt, így az aznap reggeli friss kiadós havazás sem tudott “kárt tenni” a fekete színében. Háttéren a fenséges Bárðarbunga vulkán.

beillesztett kép



beillesztett kép

#1582
Glória stratocumulusokon valahol az Askja vulkán és Akureyri között félúton

beillesztett kép

#1580
Na jó, igaz kacsint
Ezt már feldobtam aznap a csöcsbukos tűzhányós csoportba, de most gyorsba’ Link
A felvétel az Askja vulkán központi krátertava feletti átrepülés során készült. Majd mesélek részleteket a repülésről is.
De akkor hozok majd képeket is nevet
#1579
Én azért csak megpróbálnék örömet okozni annak a 2,5 embernek is kacsint Bámulatos egyébként...
#1578
A Feörer-szigetek északkeleti csücske talán 2,5-et vidám

beillesztett kép

#1577
Az Askja vulkán ilyen felvételei kb 2 embert érdekelnének itt nevet
#1576
És neked hol vannak az izlandi légi felvételeid?
#1575
Beteglaza
#1574
Tudom, hogy a topic neve közlekedés a légkörben, de ez a videó -számomra- egész elképesztő... címe legyen favágás a légkörbenlaza
Link

Hosszabb verzióban: Link
#1573
Felszállás Akureyriből GippsAero GA8-cal nevet Link
#1572
Azért szeretem ezeket a ceremoniális repüléseket, mert mindig itt van a várakozó pályájuk egy szakasza felettem. Igaz, itt nem eregetnek infracsapdákat, meg 1000 láb helyett mennek 2000-en, de cserébe kb 10x nézhetem meg mindet a tetőről a gyerekkel nevet 
Most hiányoltam a C-130-ast, viszont volt helyette DF vidám
#1571
Link

JAS-39C Gripenek így rendetlenkedtek Budapest egén. Sajna én lemaradtam róluk, a Déliben kettő suhant el fölöttem, ütős volt a hangjuk. Most látom a videót.vidám Kis infracsapda eregetés is belefért.
#1570
Link
#1569
Egy Malév-os emlék;
Link

nevet
#1568
Adtam neked fotófeltöltési jogot. Várjuk a képeket a képtárba. nevet 

Link
#1567
igazad van, mert nem rég jöttek hozzám vendégek, és 6 órát késtek. igaz, kaptak 600eur kártérítést, de ezt is csak azért, mert rájuk parancsoltam hogy kérjék mert jár. 

new york-honolulu 10 órás premium economy (féle) elég húzós volt. sajna a hawaiian airline ugy gondolja vegának kell lenni, mert hus nem volt a kínálatban vidám de ez a leg kevesebb, amugy ok, a330, ami ablak mellett mindig jo mert ha ketten vagytok nem ül melletek senki... igaz nem business volt de kibirható.  

2 érdekesség: 

hawaii legmagasabb pontja már kb 500km-ről látható volt ami annyira nem meglepő, elvégre 4200m magas hegy, de azért szerencse kell hogy pont úgy ülj hogy látszon. 

a másik, sokat repültem már, de még soha nem találkoztam 12000m-en felhővel.  néha benne vagy magasan is ilyen köd szerűségben, de most konkréten láttam, hogy a felhő még fölénk magasodik. érdekes látvány volt. 

ha rájövök hogyan tudok ide képet feltölteni teszek is fel, pl hawaii legmagasabb pontja 500km-ről...  
#1566
A LOT-tal egyszerűen szerencséd volt, a nagy számok alapján sajnos egy rakás szar eddig az itteni működésük (is). Rengeteg törlés és módosítás, rengeteg késés, nagyon alacsony színvonalú ügyfélszolgálat, szervezetlen, sokszor improvizáló működés. A pesti tevékenységükre különösen jellemző ez, de az egész cégre is. Most is éppen CEO-t keresnek, ami ugye a lengyel választások függvényében nem lesz egy hosszú kifutású karrier.
Szóval én senkinek nem javaslom, hogy LOT-tal repüljön Amerikába (vagy később majd Koreába), hiába közvetlen, hiába Dreamliner (még utóbbira nincs garancia). Nagy adag szerencse kell, hogy minden okésan menjen.
Jó alternatíva tud lenni átszállóhelyre pl. Dublin vagy Shannon, itt megtörténik a US preclearance, azaz gyakorlatilag földrajzilag még Írországban vagy, de bevándorlás/vám tekintetében a gépre szállás előtt már beléptettek az USA-ba, ahová belföldi járat státusszal érkezel Írországból, azaz hagyhatod is el a repteret egyből. Ez azért egy JFK vagy SFO érkezés esetén óriási előny tud lenni, simán lehet 3 órás sor bármelyiken a bevándorlásnál.


#1565
Szép! Jó dolguk van és ott vannak még a sztyuvik is...:P
#1564
This is why I DON'T fly....tornado
#1563
Ez gyönyörű leszállás, nem semmi felhők-hegyek közt. ( nem tom. gyorsítva volt a vége, de zabszem Jankó lenne a seggemben.)
Más, friss hírek Amerikából;
Link


#1562
Ez vót má? Link
#1561
Azt hiszem ez mindenki rémálma utazáskor. laza
Valakinek hasonló élményben lehetett része, aki a helyemen ült korábban: Link
#1560
Azt hiszem ez lenne a legutolsó dolog amit látni kivánnék repülés közben vidám
Link
#1559
Június végén hajóval voltunk Helgoland szigetén, a Hamburg-Helgoland-Hamburg útvonalon.
Visszafelé, Hamburg határában zúgó hangra lettem figyelmes és a távolban megláttam a gépet, amint éppen leszállni készül az Airbus hamburgi telephelyének saját repterére. Mire kiértem a fedélzetre, éppen jó helyen is volt a gép - az orrom előtt vidám 
Airbus Beluga Nr. 5:

beillesztett kép

#1558
Csóri sztyuvi: Link