2019. november 19., kedd

Közlekedés a légkörben

Adott napon: 
Keresés:
#1589
Ez extra faszányos. Még földhözragadt üzemmódban  is álom volt a környék, de így meg aztán még elképesztőbb lehetett élőben. Köszi, hogy megosztottad. 
#1588
Frankón látszanak a videódon a BUD landolás előtt a Kozma utcai fegyház amúgy érdekes épületei.

Egyszer egy New York LaGuardia fel- vagy leszálláskor a hírhedt Rikers Island-i börtönt kéne lekapni : - )

Link
#1587
Igen, B787. Most karácsonykor is velük megyek-jövök. Bizom a szerencsében laza eddig nekem mindig mákom volt sose késtünk, nem hogy törölték volna. 
#1586
Ez is LOT volt?
#1585
Hoztam két videót, még augusztusi felvételek, csak megfeledkeztem róluk. A telefonom nyavajgott, hogy kevés a memória, megnéztem hát mitől, és ez a két videó is szerepet játszott a helyfoglalásban. 

JFK-BUD következik hát

Ime a felszállás JFK-ről:
Link
long island-en kivül sajnos semmi nem látszik, pont olyan irányba szálltunk fel, hogy a lényeg, azaz Manhattan nem látszott az én oldalamról.

Ime a lesszállás ugy 8 órával később:
Link
BP szépen látszik nevet
#1584
Ez de menő Link
#1583
A Holuhraun lávamező a 2014-2015-ös kitörésből. A mai napig nem hűlt ki teljesen és sugározza a hőt, így az aznap reggeli friss kiadós havazás sem tudott “kárt tenni” a fekete színében. Háttéren a fenséges Bárðarbunga vulkán.

beillesztett kép



beillesztett kép

#1582
Glória stratocumulusokon valahol az Askja vulkán és Akureyri között félúton

beillesztett kép

#1580
Na jó, igaz kacsint
Ezt már feldobtam aznap a csöcsbukos tűzhányós csoportba, de most gyorsba’ Link
A felvétel az Askja vulkán központi krátertava feletti átrepülés során készült. Majd mesélek részleteket a repülésről is.
De akkor hozok majd képeket is nevet
#1579
Én azért csak megpróbálnék örömet okozni annak a 2,5 embernek is kacsint Bámulatos egyébként...
#1578
A Feörer-szigetek északkeleti csücske talán 2,5-et vidám

beillesztett kép

#1577
Az Askja vulkán ilyen felvételei kb 2 embert érdekelnének itt nevet
#1576
És neked hol vannak az izlandi légi felvételeid?
#1575
Beteglaza
#1574
Tudom, hogy a topic neve közlekedés a légkörben, de ez a videó -számomra- egész elképesztő... címe legyen favágás a légkörbenlaza
Link

Hosszabb verzióban: Link
#1573
Felszállás Akureyriből GippsAero GA8-cal nevet Link
#1572
Azért szeretem ezeket a ceremoniális repüléseket, mert mindig itt van a várakozó pályájuk egy szakasza felettem. Igaz, itt nem eregetnek infracsapdákat, meg 1000 láb helyett mennek 2000-en, de cserébe kb 10x nézhetem meg mindet a tetőről a gyerekkel nevet 
Most hiányoltam a C-130-ast, viszont volt helyette DF vidám
#1571
Link

JAS-39C Gripenek így rendetlenkedtek Budapest egén. Sajna én lemaradtam róluk, a Déliben kettő suhant el fölöttem, ütős volt a hangjuk. Most látom a videót.vidám Kis infracsapda eregetés is belefért.
#1570
Link
#1569
Egy Malév-os emlék;
Link

nevet
#1568
Adtam neked fotófeltöltési jogot. Várjuk a képeket a képtárba. nevet 

Link
#1567
igazad van, mert nem rég jöttek hozzám vendégek, és 6 órát késtek. igaz, kaptak 600eur kártérítést, de ezt is csak azért, mert rájuk parancsoltam hogy kérjék mert jár. 

new york-honolulu 10 órás premium economy (féle) elég húzós volt. sajna a hawaiian airline ugy gondolja vegának kell lenni, mert hus nem volt a kínálatban vidám de ez a leg kevesebb, amugy ok, a330, ami ablak mellett mindig jo mert ha ketten vagytok nem ül melletek senki... igaz nem business volt de kibirható.  

2 érdekesség: 

hawaii legmagasabb pontja már kb 500km-ről látható volt ami annyira nem meglepő, elvégre 4200m magas hegy, de azért szerencse kell hogy pont úgy ülj hogy látszon. 

a másik, sokat repültem már, de még soha nem találkoztam 12000m-en felhővel.  néha benne vagy magasan is ilyen köd szerűségben, de most konkréten láttam, hogy a felhő még fölénk magasodik. érdekes látvány volt. 

ha rájövök hogyan tudok ide képet feltölteni teszek is fel, pl hawaii legmagasabb pontja 500km-ről...  
#1566
A LOT-tal egyszerűen szerencséd volt, a nagy számok alapján sajnos egy rakás szar eddig az itteni működésük (is). Rengeteg törlés és módosítás, rengeteg késés, nagyon alacsony színvonalú ügyfélszolgálat, szervezetlen, sokszor improvizáló működés. A pesti tevékenységükre különösen jellemző ez, de az egész cégre is. Most is éppen CEO-t keresnek, ami ugye a lengyel választások függvényében nem lesz egy hosszú kifutású karrier.
Szóval én senkinek nem javaslom, hogy LOT-tal repüljön Amerikába (vagy később majd Koreába), hiába közvetlen, hiába Dreamliner (még utóbbira nincs garancia). Nagy adag szerencse kell, hogy minden okésan menjen.
Jó alternatíva tud lenni átszállóhelyre pl. Dublin vagy Shannon, itt megtörténik a US preclearance, azaz gyakorlatilag földrajzilag még Írországban vagy, de bevándorlás/vám tekintetében a gépre szállás előtt már beléptettek az USA-ba, ahová belföldi járat státusszal érkezel Írországból, azaz hagyhatod is el a repteret egyből. Ez azért egy JFK vagy SFO érkezés esetén óriási előny tud lenni, simán lehet 3 órás sor bármelyiken a bevándorlásnál.


#1565
Szép! Jó dolguk van és ott vannak még a sztyuvik is...:P
#1564
This is why I DON'T fly....tornado
#1563
Ez gyönyörű leszállás, nem semmi felhők-hegyek közt. ( nem tom. gyorsítva volt a vége, de zabszem Jankó lenne a seggemben.)
Más, friss hírek Amerikából;
Link


#1562
Ez vót má? Link
#1561
Azt hiszem ez mindenki rémálma utazáskor. laza
Valakinek hasonló élményben lehetett része, aki a helyemen ült korábban: Link
#1560
Azt hiszem ez lenne a legutolsó dolog amit látni kivánnék repülés közben vidám
Link
#1559
Június végén hajóval voltunk Helgoland szigetén, a Hamburg-Helgoland-Hamburg útvonalon.
Visszafelé, Hamburg határában zúgó hangra lettem figyelmes és a távolban megláttam a gépet, amint éppen leszállni készül az Airbus hamburgi telephelyének saját repterére. Mire kiértem a fedélzetre, éppen jó helyen is volt a gép - az orrom előtt vidám 
Airbus Beluga Nr. 5:

beillesztett kép

#1558
Csóri sztyuvi: Link
#1557
USA légi közlekedés... törölték a united járatom, a légitársaság közölte nem tudnak átrakni semmi gépre aznap már, még közeli reptérre sem, mehetek holnap, ja, de mivel nem az ő hibájuk hanem a légiirányítók kavartak be, nem adnak szállást, old meg magad. kössz. na az ilyen szösszenetek nem tetszenek itt. 


más... hamarosan kipróbálom a hawaiian airlines new york-honolulu közvetlenjét.  9 óra lesz economyn vidám vagy hát még meglássuk a feleségem nagyon szeretné kiharcolni a premium economyt.  

megint más: nemrég voltam otthon, jfk-bud, LOT-al. teljesen megvoltam elégedve. ha bárki jönne erre USA fele, bátran ajánlom. igaz csak egyszer mentem eddig és másoktol hallottam ugyan ezt azt (nem mindig jót), de én mindig is preferálom a közvetlent átszállás helyett. 
#1556
igen, olvastam... őszintén, nem is tudom, mi a jó megoldás, persze vannak szabályok, de bakker, az élet, a biológiai sokszor felülírja. Ok én még bírtam, de lehetett volna másképp is. És erre nincs megoldás.  Értem én hogy szabályok meg stb, de amikor már a földön vagyunk, miért ne lehetne okosabban? mint sem úgy téve, mintha akár le is zuhanhatnánk és eljön az armageddon... 
#1555
Voltam már hasonló kellemetlen helyzetben én is; akkor mondtam a sztyuvinak, hogy bemegyek a klotyóba, mert egyszerűen muszáj, különben ő felel majd a következményekért, én arra nem készültem fel, hogy a levegőben +40 perc holding utáni leszálláshoz hozzájön még +1 óra földi várakozás. Be is engedtek, elég volt hozzá a vezető utaskísérő engedélye, bár már kezdtem azt hinni, hogy a cpt-i meg közelkörzeti engedélyt is beszereznek majd. nevet

Egy hasonló esetben egy W6 járaton nem engedték be a szerencsétlen utast, ő meg nem bírta és a gép utasterének hátuljába pisilt egy jót. Ebből aztán a W6 által indított per lett, amit szerencsére jól el is vesztett a wizz, de meg is találtam közben:
Link
#1554
nagyon ritkán repülök már európán belül, és lehet az emlékeim már szebbé váltak azóta, de anno pl BA-el sokat repültem, és velük úgy nagyjából meg voltam elégedve. Fapadossal is sokat repültem, de azokat direkt nem is veszem ide, mert az árért azt kapod amit, A pontból B pontba elvisznek, minden más csak plusz, de nem kell várni. És igen, az öböl után biztos szigorúbb vagyok, de akkor is negatív élmény a legtöbb USA belföldi út, és ez nem csak a légitársaságok hibája, a reptéri kiszolgálószemélyzet is lehetne emberbarátibb. a JetBlue pont azért volt meglepő, mert ők viszont várakozásaim felül teljesítenek. Hogy ebből mi az én szerencsém, azt nem tudom, de késést még nem vettem észre, sőt, most legutóbb New Orleans-ban jártam úgy, hogy 20 perccel korábban szálltunk le, és nem volt szabad csáp, ezért 20 percig álltunk active taxiway-ben, amikor már rohadtul kellett pisilnom vidám persze mér nem mentem el előbb...  
#1553
Sajnos nekem az elejétől kezdve ez volt a megérzések.
Az Etiopian az egyik, ha nem a legjobb légitársaság Afrikában, több európai desztinációval, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne tartsák be a szabályokat.
#1552
Új fejlemény az Ethiopian gépével kapcsolatban: az adatok elemzése szerint a pilóták tökéletesen végrehajtották a Boeing által előírt vészhelyzeti eljárást - de így sem tudták visszavenni az irányítást az automatikától... Ez sokba lesz a cégnek, plusz néhány ember börtönbe is megy... 
#1551
Link     Link

Ukrán Il-76-os szállt fel Donyeck reptérről, miközben köpködi az infracsapdákat. Jó maszív amúgy.
Megjegyzendő, hogy még ez az óvintézkedés is kevés a térségben: Link
#1550
Nemrég halt meg. Börtönön kívül végig kitartott egyetlen szakmája mellett.
#1549
Csodás vidám
#1548
Belföldi: Westray to Papa Westray (Scotland) Airline: Loganair. (WRY-PPW). Distance: Two miles (three kilometers).
Nemzetközi. Sint Maarten  to Anguilla Airline: Anguilla Air Services.  (SXM-AXA). Distance: 11.87 miles (19.11 kilometers) nevet

Link
#1547
Pedig ez nem is economy light jegy volt, mert volt feladott pogy. is. 2015. jún. 26-i Nizza-Bécs járat volt, Lufthansa foglalással, de operated by Austrian (OS426). Anyu ment vele, a mellette ülő evett nagyon guszta bécsi szeletet, aztán perkált. nevet Az alapértelmezés meg az 1 darab szép kerek alma volt mindenkinek. Lehetett persze egyedi eset is. Végül is a lényeg, amit akartam írni, hogy szerintem nincs drámai különbség egy átlagos USA belföldi vagy egy átlagos EU-n belüli repülés között legacy társaságok esetében a fedélzeti szolgáltatások/kaja tekintetében, az utóbbi évtized trendje az erős konvergálás a basic felé. Túlfoglalásban viszont talán tényleg durvábbak az USA-ban, bár néha akár meg is érheti többszáz USD ajánlatért bevállalni egy-két órával későbbi járatot. nevet
#1546
Repülős Gizi még kiélvezhette az ilyeneket nevet
#1545
Én egy Pér-Budapest vagy egy Pér-Debrecen belföldi járatot nagyon el tudnék képzelni.
Álom, álom...
#1544
Jaja. Cikkeztek is róla, mikor tönkre mentlaza
#1543
Pár évvel ezelőtt a Lauda Air tervezett Pozsony-Bécs járatot, 5,3 perces repülési idővel laza
#1542
Persze ilyen kacska úton több vidám

beillesztett kép

#1541
A múltkor majdnem meg kelletett innom egy pályinkát, amikor megláttam a 19 perces járatot a Flight Radaron laza
#1540
Nem, de már gondoltam rá vidám A zügyfél fizetné, ugyanis a reptéri tankolás biztonságtechnikai feltételeit vizsgálom, azaz kiszállok a gépbő és má nézem is, hogy micsinálnak (nem fellengzésből, csak a teljesség kedvéért, a 6-ból 5 osztrák nagy civil reptér tankolási részlege az ügyfeleim közé tartozik, azaz Bécs, Graz, Innsbruck, Klagenfurt, Linz laza) Tényleg, Linzbe se repültem még :P vidám
#1539
A Grác-Bécs járaton voltál már?laza