2019. július 23., kedd

Közlekedés a légkörben

Adott napon: 
Keresés:
#1568
Adtam neked fotófeltöltési jogot. Várjuk a képeket a képtárba. nevet 

Link
#1567
igazad van, mert nem rég jöttek hozzám vendégek, és 6 órát késtek. igaz, kaptak 600eur kártérítést, de ezt is csak azért, mert rájuk parancsoltam hogy kérjék mert jár. 

new york-honolulu 10 órás premium economy (féle) elég húzós volt. sajna a hawaiian airline ugy gondolja vegának kell lenni, mert hus nem volt a kínálatban vidám de ez a leg kevesebb, amugy ok, a330, ami ablak mellett mindig jo mert ha ketten vagytok nem ül melletek senki... igaz nem business volt de kibirható.  

2 érdekesség: 

hawaii legmagasabb pontja már kb 500km-ről látható volt ami annyira nem meglepő, elvégre 4200m magas hegy, de azért szerencse kell hogy pont úgy ülj hogy látszon. 

a másik, sokat repültem már, de még soha nem találkoztam 12000m-en felhővel.  néha benne vagy magasan is ilyen köd szerűségben, de most konkréten láttam, hogy a felhő még fölénk magasodik. érdekes látvány volt. 

ha rájövök hogyan tudok ide képet feltölteni teszek is fel, pl hawaii legmagasabb pontja 500km-ről...  
#1566
A LOT-tal egyszerűen szerencséd volt, a nagy számok alapján sajnos egy rakás szar eddig az itteni működésük (is). Rengeteg törlés és módosítás, rengeteg késés, nagyon alacsony színvonalú ügyfélszolgálat, szervezetlen, sokszor improvizáló működés. A pesti tevékenységükre különösen jellemző ez, de az egész cégre is. Most is éppen CEO-t keresnek, ami ugye a lengyel választások függvényében nem lesz egy hosszú kifutású karrier.
Szóval én senkinek nem javaslom, hogy LOT-tal repüljön Amerikába (vagy később majd Koreába), hiába közvetlen, hiába Dreamliner (még utóbbira nincs garancia). Nagy adag szerencse kell, hogy minden okésan menjen.
Jó alternatíva tud lenni átszállóhelyre pl. Dublin vagy Shannon, itt megtörténik a US preclearance, azaz gyakorlatilag földrajzilag még Írországban vagy, de bevándorlás/vám tekintetében a gépre szállás előtt már beléptettek az USA-ba, ahová belföldi járat státusszal érkezel Írországból, azaz hagyhatod is el a repteret egyből. Ez azért egy JFK vagy SFO érkezés esetén óriási előny tud lenni, simán lehet 3 órás sor bármelyiken a bevándorlásnál.


#1565
Szép! Jó dolguk van és ott vannak még a sztyuvik is...:P
#1564
This is why I DON'T fly....tornado
#1563
Ez gyönyörű leszállás, nem semmi felhők-hegyek közt. ( nem tom. gyorsítva volt a vége, de zabszem Jankó lenne a seggemben.)
Más, friss hírek Amerikából;
Link


#1562
Ez vót má? Link
#1561
Azt hiszem ez mindenki rémálma utazáskor. laza
Valakinek hasonló élményben lehetett része, aki a helyemen ült korábban: Link
#1560
Azt hiszem ez lenne a legutolsó dolog amit látni kivánnék repülés közben vidám
Link
#1559
Június végén hajóval voltunk Helgoland szigetén, a Hamburg-Helgoland-Hamburg útvonalon.
Visszafelé, Hamburg határában zúgó hangra lettem figyelmes és a távolban megláttam a gépet, amint éppen leszállni készül az Airbus hamburgi telephelyének saját repterére. Mire kiértem a fedélzetre, éppen jó helyen is volt a gép - az orrom előtt vidám 
Airbus Beluga Nr. 5:

beillesztett kép

#1558
Csóri sztyuvi: Link
#1557
USA légi közlekedés... törölték a united járatom, a légitársaság közölte nem tudnak átrakni semmi gépre aznap már, még közeli reptérre sem, mehetek holnap, ja, de mivel nem az ő hibájuk hanem a légiirányítók kavartak be, nem adnak szállást, old meg magad. kössz. na az ilyen szösszenetek nem tetszenek itt. 


más... hamarosan kipróbálom a hawaiian airlines new york-honolulu közvetlenjét.  9 óra lesz economyn vidám vagy hát még meglássuk a feleségem nagyon szeretné kiharcolni a premium economyt.  

megint más: nemrég voltam otthon, jfk-bud, LOT-al. teljesen megvoltam elégedve. ha bárki jönne erre USA fele, bátran ajánlom. igaz csak egyszer mentem eddig és másoktol hallottam ugyan ezt azt (nem mindig jót), de én mindig is preferálom a közvetlent átszállás helyett. 
#1556
igen, olvastam... őszintén, nem is tudom, mi a jó megoldás, persze vannak szabályok, de bakker, az élet, a biológiai sokszor felülírja. Ok én még bírtam, de lehetett volna másképp is. És erre nincs megoldás.  Értem én hogy szabályok meg stb, de amikor már a földön vagyunk, miért ne lehetne okosabban? mint sem úgy téve, mintha akár le is zuhanhatnánk és eljön az armageddon... 
#1555
Voltam már hasonló kellemetlen helyzetben én is; akkor mondtam a sztyuvinak, hogy bemegyek a klotyóba, mert egyszerűen muszáj, különben ő felel majd a következményekért, én arra nem készültem fel, hogy a levegőben +40 perc holding utáni leszálláshoz hozzájön még +1 óra földi várakozás. Be is engedtek, elég volt hozzá a vezető utaskísérő engedélye, bár már kezdtem azt hinni, hogy a cpt-i meg közelkörzeti engedélyt is beszereznek majd. nevet

Egy hasonló esetben egy W6 járaton nem engedték be a szerencsétlen utast, ő meg nem bírta és a gép utasterének hátuljába pisilt egy jót. Ebből aztán a W6 által indított per lett, amit szerencsére jól el is vesztett a wizz, de meg is találtam közben:
Link
#1554
nagyon ritkán repülök már európán belül, és lehet az emlékeim már szebbé váltak azóta, de anno pl BA-el sokat repültem, és velük úgy nagyjából meg voltam elégedve. Fapadossal is sokat repültem, de azokat direkt nem is veszem ide, mert az árért azt kapod amit, A pontból B pontba elvisznek, minden más csak plusz, de nem kell várni. És igen, az öböl után biztos szigorúbb vagyok, de akkor is negatív élmény a legtöbb USA belföldi út, és ez nem csak a légitársaságok hibája, a reptéri kiszolgálószemélyzet is lehetne emberbarátibb. a JetBlue pont azért volt meglepő, mert ők viszont várakozásaim felül teljesítenek. Hogy ebből mi az én szerencsém, azt nem tudom, de késést még nem vettem észre, sőt, most legutóbb New Orleans-ban jártam úgy, hogy 20 perccel korábban szálltunk le, és nem volt szabad csáp, ezért 20 percig álltunk active taxiway-ben, amikor már rohadtul kellett pisilnom vidám persze mér nem mentem el előbb...  
#1553
Sajnos nekem az elejétől kezdve ez volt a megérzések.
Az Etiopian az egyik, ha nem a legjobb légitársaság Afrikában, több európai desztinációval, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne tartsák be a szabályokat.
#1552
Új fejlemény az Ethiopian gépével kapcsolatban: az adatok elemzése szerint a pilóták tökéletesen végrehajtották a Boeing által előírt vészhelyzeti eljárást - de így sem tudták visszavenni az irányítást az automatikától... Ez sokba lesz a cégnek, plusz néhány ember börtönbe is megy... 
#1551
Link     Link

Ukrán Il-76-os szállt fel Donyeck reptérről, miközben köpködi az infracsapdákat. Jó maszív amúgy.
Megjegyzendő, hogy még ez az óvintézkedés is kevés a térségben: Link
#1550
Nemrég halt meg. Börtönön kívül végig kitartott egyetlen szakmája mellett.
#1549
Csodás vidám
#1548
Belföldi: Westray to Papa Westray (Scotland) Airline: Loganair. (WRY-PPW). Distance: Two miles (three kilometers).
Nemzetközi. Sint Maarten  to Anguilla Airline: Anguilla Air Services.  (SXM-AXA). Distance: 11.87 miles (19.11 kilometers) nevet

Link
#1547
Pedig ez nem is economy light jegy volt, mert volt feladott pogy. is. 2015. jún. 26-i Nizza-Bécs járat volt, Lufthansa foglalással, de operated by Austrian (OS426). Anyu ment vele, a mellette ülő evett nagyon guszta bécsi szeletet, aztán perkált. nevet Az alapértelmezés meg az 1 darab szép kerek alma volt mindenkinek. Lehetett persze egyedi eset is. Végül is a lényeg, amit akartam írni, hogy szerintem nincs drámai különbség egy átlagos USA belföldi vagy egy átlagos EU-n belüli repülés között legacy társaságok esetében a fedélzeti szolgáltatások/kaja tekintetében, az utóbbi évtized trendje az erős konvergálás a basic felé. Túlfoglalásban viszont talán tényleg durvábbak az USA-ban, bár néha akár meg is érheti többszáz USD ajánlatért bevállalni egy-két órával későbbi járatot. nevet
#1546
Repülős Gizi még kiélvezhette az ilyeneket nevet
#1545
Én egy Pér-Budapest vagy egy Pér-Debrecen belföldi járatot nagyon el tudnék képzelni.
Álom, álom...
#1544
Jaja. Cikkeztek is róla, mikor tönkre mentlaza
#1543
Pár évvel ezelőtt a Lauda Air tervezett Pozsony-Bécs járatot, 5,3 perces repülési idővel laza
#1542
Persze ilyen kacska úton több vidám

beillesztett kép

#1541
A múltkor majdnem meg kelletett innom egy pályinkát, amikor megláttam a 19 perces járatot a Flight Radaron laza
#1540
Nem, de már gondoltam rá vidám A zügyfél fizetné, ugyanis a reptéri tankolás biztonságtechnikai feltételeit vizsgálom, azaz kiszállok a gépbő és má nézem is, hogy micsinálnak (nem fellengzésből, csak a teljesség kedvéért, a 6-ból 5 osztrák nagy civil reptér tankolási részlege az ügyfeleim közé tartozik, azaz Bécs, Graz, Innsbruck, Klagenfurt, Linz laza) Tényleg, Linzbe se repültem még :P vidám
#1539
A Grác-Bécs járaton voltál már?laza
#1538
Gábor, ez érdekes, mert az Austrian-nál én eddig minden európai úton kapok enni-inni (okay, nem menüt, de kenyeres-ízmentesített-szendvícset :P), még economy-light jeggyel is (csak kézipoggyász); Klagenfurtba és Innsbruckba repülve is van még mogyi-innivaló-kávé.
#1537
Igazad van abban, hogy nem feltétlen az Öböl-mentiekhez kell hasonlítani az USA belföldi repüléseket. A megfelelő összehasonlítási alap lehet mondjuk egy Európán belüli repülés, ott is kb. ilyen szolgáltatásokat kapsz, nemcsak a fapadosoktól, hanem a legacy társaságoktól is. Az általad dicsért Austrian short-haul - azaz esetükben Európán belüli szektorokat repülő - járatai ugyanilyen egyszerű szolgáltatást nyújtanak, economy osztályon ugyanígy fizethetsz bármiért (számomra egy  Austrian VIE-NCE economy produkálta a leggagyibb megoldást, itt képesek voltak mindenkinek kiosztani egy almát, bármi más fizetős volt, ennél ugye simán elegánsabb lett volna a semmi, és ennél még az American Airlines vagy Delta rövid belföldi repülésein osztogatott perec/mogyoró plusz forró ital kombó is sokkal jobb. Ezeken  a szektorokon a nagyobb a hangsúly a mindennapi praktikumon, a rövid távú piacot domináló ultradiszkont-cégek generálta árversenynek történő megfelelésen van. Más szempontból meg kb. olyan rutinszerű egy amerikai belföldi repülés, mint nálunk egy Volánbusz-utazás. nevet
A United mondjuk talán a legrosszabb 3 nagy USA társaság közül, bár ez árnyalható a választott szempont-rendszerrel (ár, hálózat nagysága, pontosság, elveszett pogy. száma, stb. A rövidebb belföldi szektorokat eleve a 3 nagy kis leánycégei repülik inkább (American Eagle, Delta Connection, United Express brand alatt) A Jetblue tényleg nem rossz, főleg economy-összehasonlításban, viszont más szempontok alapján - pl. az útvonalhálózat nagysága, frequent flyer program, pontosság sokat csúsztak lefelé tavaly.  Igazából nem egy ultradiszkont cég mint a Spirit vagy a Southwest, de nem is legacy carrier, szóval kissé zavarosan pozícionált.
Talán az Alaska Airlines-t érdemes még kipróbálni amerikai belföldi szektorokon, elég jók a mutatóik minden téren, bár némileg ronthatja a színvonalat a Virgin America-val való összeolvadásuk.
#1536
Szia Peti, nem vettem ilyet sem akkor, sem azóta; igaz, nem is kerestem. Valóban remek ár, neked sikerült? nevet
#1535
Jellemző a Boeing-gal szembeni bizalmi válságra, hogy Etiópia nem a céghez, hanem Párizsba küldte a black boxokat elemzésre... 
#1534
És utolsóként percekkel ezelőtt végre az USA is letiltotta a gépeket... 
#1533
Mondjuk szerintem a botrány az lett volna, ha engedik tovább repkedni ezeket a dögöket...
#1532
Kedden este az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is bejelentette, hogy közép-európai idő szerint este 8-tól nem repülhet a típusváltozat a kontinens légterében.
Fokozódik a botrány!
#1531
...és már a németek is lezárták a légteret, a 737 MAX nem repülhet Németország területe felett. 
#1530
Már Anglia sem engedi repülni a 737 MAX-ot... Szorul a hurok... 
#1529
A Boeing közleményt adott ki, amiben elismerte, hogy baj van a 737 MAX szoftverével... És ehhez két gép katasztrófája kellett *mérges szmájli*
#1528
... és már Etiópia (és a Kajmán-szigetek) is. 
#1527
Hm, milyen érdekes... Boeing még tavaly novemberben, a Lion Air katasztrófája után kiadott egy katalógust ehhez a géphez, ami előírja, hogy a pilótáknak mit kell tenniük, ha a pozíció- és sebességszenzorok nem működnének... wtf? Plusz ezen a típuson is van egy szoftver, ami az átesést, azaz az áramlásleszakadást hivatott megelőzni, azaz a pilóták csinálhatnak bármit, a rendszer lenyomja a gép orrát. Na most ha felszállás közben esnek ki a szenzorok ÉS a rendszer - sebességadatok híján - úgy gondolja, hogy a gép átesik... nem tűnik jó kombinációnak. 
Közben Kína pár órával ezelőtt repülési tilalmat adott ki a típusra. 
#1526
Egyáltalán nem voltál félreérthető. nevet nevet

Én azért remélem, hogy a Boeing vezérkar félre tudja tenni gőgösségét és ha tényleg komoly hibák vannak ennél a típusnál, tesznek ellene.
Én nem értek a dolgokhoz, de érdekel a téma. Szívesen olvasok mindenféle repüléssel kapcsolatos dologról. Rövid időn belül két hasonló szerencsétlenség ugyanazon típusnál elfogadhatatlanul sok.
#1525
Sajnálom, ha félreérthető voltam, igazából elsősorban csak a véleményeket akartam összefoglalni :P bár az én véleményem is ez vidám
De nem ez lenne az első eset, hogy a gép űbereli a pilótákat, lásd Airbus A320-111, Air France, az első olyan széria, amit fly-by-wire-rendszerrel láttak el. Nem is hagyta, hogy a pilóták azt csinálják, amit akarnak (áthúzás alacsony magasságon és átstartolás kiengedett futóművel - a gép ebből azt a következtetést vonta le, hogy le akarnak szállni, és istennek nem engedte működtetni a magassági kormányt, minek következtében a gép "átesett", azaz leszakadt az áramlás és egy erdőbe zuhant). 
Úgy 30 éve foglalkozom mélyrehatóan a repüléssel, nagybátyám fertőzött meg, aki vadászpilóta majd repülőgép-tervezőmérnők (ezredes :P) volt (ez is egy érdekes történet, egyszer talán leírom nevet ). 
#1524
szomoru
Jujújjj....ilyeneket nem írunk, mert nem vagyunk a vizsgálóbizottság tagjai, hozzáértői.
Repüléssel foglalkozó oldalakon rengeteg vélemény, hozzászólás olvasható, de jó sokan kiosztják azokat, akik ezen a véleményen vannak.

Mellesleg én egyetértek veled. ..
#1523
Rövid időn belül a második, szinte vadonatúj Boeing 737 MAX zuhant le ma, ezúttal az Ethiopian gépe (elég jó légitársaság). Pár hónapja az indonéz Lion Air ugyanilyen (szintén új) gépe zuhant le. A mai esetnél is nyilvánvaló, hogy a gép nem tudott felemelkedni, pár percig küzdöttek még a pilóták, de esélyük sem volt... Egyre több jelentés van a neten, miszerint a MAX egy elkapkodott, kiforratlan konstrukció, melyet olyan mértékben befolyásol a szoftver, hogy a pilótáknak sokszor nincs módjuk beavatkozni. És a szoftver megbízhatatlan... 
#1521
Leifur, ma lehetett rövid ideig 170 euróért retúr jegyeket foglalni Sanghajba Budapestről a China Eastern oldalán.
Te meg szoktál ilyen ajánlatokat csípni. Esetleg most?
#1520
trágyadombot nem annyira, adni is alig adnak valamit, így szemetelni sem tudsz vidám most az pl mi már, hogy a united belföldi járatain, ha olyan a gép, ahol van tv, mert vannak olyan 737-eseik is, na ha nézni akarod, fizetned kell érte. vicc... na ez kb mindent elmond a szolgáltatásukról. minden, de tényleg minden gép túl van foglalva, állandóan keresnek embert aki hajlandó másik géppel menni, és még sorolhatnám. Én értem, hogy a mennyiség a minőség rovására megy, itt naponta nagyon sokan repülnek, akár oda vissza még aznap stb... és nem feltétlen kell ezt egy EMI-hez hasonlítani ami döntően hosszútávú járatokat üzemeltet, de akkor is.  
#1519
A belföldi járatokon ezek is trágyadombot csinálnak a gépből, mint az angolok? nevet

Lazán kapcsolódik: Link  laza
#1518
rég írtam ide, következzék pár sor nevet
hát, a middle east után, az amerikai légi közlekedés eddig hagy némi kívánni valót maga után. a belföldi járatok valami förtelmesek. sok a késés, szarok a gépek,  szolgáltatás semmi kb...kiszolgálás valami kritikán aluli.  a legjobb a jetblue.  komolyan. 

karácsonykor bécsi átszállással az austrian-el repültem haza business-en. kicsit tartottam a 767 business classtól, főleg az emi gépei után, de basszus, az austrian előtt le a kalappal. meg merem kockáztatni, hogy jobb a kiszolgálásuk és a kaja is mint az emi business class-én. Jo, az a380 bar-ja viszi a prímet. de a kaja még ott is mindig repcsis kajának hatott. az austrian business class-én éttermi minőségű ételt adnak, kiváló választékkal. legközelebb is velük megyek haza, igaz akkor majd premium economy-n mert azt én fogom fizetni vidám