2024. december 08., vasárnap

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#1679
Elég sok kínai társaság jött Ferihegyre, a politikai részét félretéve - csupán utazói szemszögből - ez jó hír, érdemes kihasználni, hogy Qatar/Emirates/Turkish árak feléért, harmadáért lehet így repülni a világban mindenhova.

Télen/tavasszal volt egy Fülöp-szigetek utunk, egy szakfórumba írt beszámolómat beszúrom ide is, hátha valakit érdekel és esetleg talál benne hasznosat:

Jól sikerült a Fülöp-szigetek út tél végén/tavasz elején. A törlés után odaútra BUD-FRA (LH), FRA-PEK (Air China) és PEK-MNL (Philippine Airlines) szektorokra írta át a jegyet Air China. Szerencsére aznap pont nem volt sztrájk Frankfurtban és a csomag sem akadt el, 3 óra átszállási idő bőven jó volt (1A-1B az alagúton átsétálva). A PEK-MNL szektorra még Frankfurtban sem tudtak boarding pass-t adni, de a feladottat Pesten Maniláig csekkolhattuk.

A FRA-PEK út kellemes volt, pontos, kedves személyzet, normális kaja (csak reggelinél a kínai porridge kerülendő), economy lábhellyel nem volt probléma, az Air China B777 székezése 3-3-3 (vö. pl. Qatar economy B777: 3-4-3), szóval Qatar messze kényelmetlenebb volt. Az éjszakai repülés eseménytelen volt, viszont a napkelte után szép volt meglátni Szibériát a befagyott Jenyiszej folyóval meg a Szaján-hegységgel, aztán a fagyott Góbi-sivatagot Mongólia felett.

A 70 perces PEK-layover volt az odaút orosz rulett része, de szerencsére sikerült a pontos érkezésnek köszönhetően, a szeku-sornál előremehettünk, a Philippine Airlines pultnál gyorsan megkaptuk a boarding passt és mehettünk is a kapuhoz, érkezés és indulás is T3E-n belül volt.

A PEK-MNL A321 kb. félig volt tele, rep. idő 5 óra, durván túlhűtött kabin, az ebéd egész finom. Egész jól látszott Peking, Vuhan, Sencsen, Hongkong.Manilában NAIA T1-re érkezés, gyors bevándorlás, pénzváltók itt a városival megegyező árfolyamokkal dolgoznak, bármilyen transzferre meg kiváló a Grab.

Visszafelé végig Air China, ezért Manilában megkaptuk mind2 boarding pass-t, MNL-PEK (A333) és PEK-BUD (B789).

A 14 órás Peking-layover-be belefért egy kis kirándulás, a temporary entry permit 10 perc alatt megvolt PEK kiszállást követően, a Manilában becsekkolt pogy-t nem kell felvenni, összességében félóra alatt kint voltunk (ez adott esetben 2 óra is lehet). Tali a neten egyeztetett sofőrünkkel és elmentünk a Nagy Fal Mutianyu-szakaszához (odaút 45 perc, ott kb. 2-3 óra), majd onnan be Pekingbe (út 45 perc, ott 3-4 óra vacsival, majd a reptérre 30 perc).

A PEK T3 E-szegmensében pár óra pihi az éjjeli boardingig, nem volt hideg, hely is volt bőven.Air China PEK-BUD cateringje kissé gyengébb volt a FRA-PEK-hez képest, de semmi dráma. A Dreamliner-kabin kényelmes, az éjszakai út persze így sem annyira álomszerű.

Akit érdekel, képek a repülésről: Link
Layover tour (Nagy-Fal): Link
Layover tour (Peking): Link 
Fülöp-szigetek beszámoló és képek: Link
#1677
Egy újdonsült műrepülő rójja a köröket, vs. a hullámokat fel-le, a szegedi rep.tértől , ki lehet?
A gép erős, sportmotor, távcsővel nézve alul pepita , farka, vezérsik meg piros.vidám
#1676
Az ébredező Szibéria a befagyott Jenyiszej folyóval és a Szaján-hegységgel egy Air China B777 ablakából 3 hete:

beillesztett kép

beillesztett kép

#1675
Link

Már megint egy 737-800. Vajon mi kell még ahhoz, hogy kicsesszék végre a típust?
#1674
Nyomják a huszárok rendesenszeret Az elmúlt órákban dörömböl az ég szépen nevet Sajnos nagy magasságúak a gyakorlatok itt, szóval lowphasst sem látni szomoru
#1673
Nem tudom müködik-e, ?  A szegedi repülő map összefoglalója: 2023.Szeptember.
Remélem jövőre is lesz látványosság, baleset nélkül.
Sajnos nem, mert túl hosszú.
Joutub link: 
Link
laza
Más:
Link
#1672
Brutális, félelmetes! 
szomoru
#1671
Visszatekintve a szombati rep napra;
Voltak olyan könnyűnek mondott gépek, amiknek nem gond egy orsózás.
A magaslégköri met. állomás minden napos 13.15-ös  ballon feleresztése automatából. (éjjel 01.15 kor is ) hogy mire feléri a 30 km. magasságot,  óra .40-55 a ez alatt ezt elérje.vidám laza
Link
#1670
A Li-2 -nél az alapvetően olaj és kisebb részben korom. Az a gép zabálja az olajat, minden repült nap végén tisztára sikálják, már az első felszállás után is nagyjából így néz ki, de legalább megy. A hangja meg összetéveszthetetlen. nevet
#1669
Előtte 30 órával még a szegedi reptér mellett Imivel beszélgettem, és tartott a bemutatójuk.
Mondtam is, hogy csak ne legyen semmi baj.. És tessék...szomoru
Utána még videóztam a Li-2 es vasmadarat, szép volt még hallgatni is. Kicsit kormossak a kipufogói, a sok felszállástól.

Link
#1668
Szegény gyerek...
#1667
Kemény…
#1666
Csak erős idegzetűeknek... Link szomoru
#1665
Melyik?
#1664
Börgönd, tegnap... RIP... a sérülteknek jobbulástszomoru
Főleg a "testközelből" felvett videó szörnyű...
#1663

beillesztett kép

Szegedi Repülő nap 2.
Egy rakás rossz képet csináltam,  na jó tanul a kezdő.
Mire feleszméltem 5-10 percig nem bírta a készenlét, újra töltés, addigra a téma elszállt....
Na de van pár képem, videóm amit bemutathatok;
 1. Repülők itt-ott;
#1662
Volt egyszer egy Antonov 225 repülő;
Link
#1661
Szegedi napok, boszorkány reptetés - leszállás.
Link

Link
#1660
Mai akció a fonyódi kikötőben. Vári Gyula pöpecül repült! kacsint
#1659
Az yt-os editorban akadtam rá: Unicorn Heads - Stellar Wind. kacsint
#1658
Szupercool  laza
A zenét elárulnád?
#1657
Néhány "vas" a tegnapi napról:

A speaker néha csendben is maradhatott volna, de nem tette... Így kénytelen voltam leszedni az eredeti hangot. szomoru
#1656
Még 6,9 után is rihe-röhögcséltekszeret laza
#1655
Hihetetlen  laza nekem a práterbeli fejreállós pörgettyűkön a fülemen jönnek ki a szemeim, ezek a srácok meg még baromkodnak is 4,7 g után...vidám
#1654
Mi menő e te szeret



#1653
szomoru Megnéztem a videót, de nem kellett volna...
Legyen könnyű nekik a föld! 
#1652
A görög erdőtüzek repülős áldozatai, a ma lezuhant oltórepülőgép pilótái szomoru Link
#1651
Köszönöm szépen.
Egy Budapesti kép, a Felvonulás téren

Link
Link


laza
#1650
A Mi-6-os hozzászólásoddal nem történt semmi, továbbra is ott van a Társalgóban Link
A másik meg háborús-politikai volt és törölve lett...
#1649
Hö?
#1648
Nem tudom mi volt a rossz a Mi-6 -os helikopterben. Talán mert odahajtott a kiváncsiság a reptérre, ahol a biciklimmel takaróztam a nagy fűben?nyelvnyujtas
A kijevi Antonov lebombázása, az már politikaihány
#1647
Köszönjük Tominak az átnevezést, a tematikába ezentúl a katonai repülés is belefér, kizárólag technikai vonatkozásban, a politikai tartalmú hozzászólások - stílszerűen - repülnek.
#1646
Ja látom... megtaláltam a mappát vidám
#1645
Oszt a Magas-Atlaszba' mikor voltál?nevet
#1644
Nehogy kimúljon a topik  laza
Teljesítménytúrázóknak ajánlás: transzfer az új isztambuli reptéren mondjuk az A11 és F18 kapuk között, 50pluszos résztvevőknek  mozgójárda használható, időben azzal sem lesz sokkal rövidebb. Egy DFW transzfer ehhez képest laza trekking. Link
#1643
Rekord alacsony leszállás, tudnak a magyar srácok  vidám



#1642
Törölt tartalom
#1641
Vári Gyula JAK-52-es repülése Fonyódon a Lányi Antal 1911-es Badacsony-Fonyód átrepüléséről tartott megemlékezésen:
#1640
Törölt tartalom
#1639
Törölt tartalom
#1637

beillesztett kép



1988-2022 szomoru
#1636
Törölt tartalom
#1635
Törölt tartalom
#1634
Erről a videóról ma kiderült, hogy egész másról szól... 2014-ben készült, és egy ukrán gép tüzel...
#1631
Törölt tartalom
#1630
Törölt tartalom
#1629
Bazz, An-225 alias Mózeske, a ködvágó




Rzeszów-Jasionkai repülőtér
#1628
Törölt tartalom
#1627
Reptéri problémák Nunavutban lazaszeret

beillesztett kép

#1626
Törölt tartalom

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-12-08 22:25:04

Kõszeg

2.5 °C

RH: 90 | P: 1010.4

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

131953

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.