Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Háá ez likas. Ilyen alátétek vannak a tükörobi bokehjában:
A Helios nem tud ilyent. Úgyhogy még mindig nem mehetsz a boltba
A Helios nem tud ilyent. Úgyhogy még mindig nem mehetsz a boltba
Há lyukas ez is
Hm, akkor egy Helios, az enyém legalábbis csinált ilyen szemrákot okozó karikákat Talán Helios 44 58/2?
Hm, akkor egy Helios, az enyém legalábbis csinált ilyen szemrákot okozó karikákat Talán Helios 44 58/2?
Újabb tag a háznál, így újabb teszt. Hogy kicsit izgalmasabb legyen, aki kitalálja, hogy milyen üveg lehet vehet magának egy sört.
Az első napnyugtai fényekben, a másik kettő déli napállásnál készült. Szerintem nem véletlen az tetszik jobban
Köszi szépen!
Nekem is jobban tetszik a 3. de amúgy nincs takarásban a 2.-on sem a szárnya
Nekem is jobban tetszik a 3. de amúgy nincs takarásban a 2.-on sem a szárnya
Jó, hogy megint látunk, illetve a képeid! Nekem az 1., 3. nagyon tetszik, a 2-nál nem szerencsés, hogy takarásban van a lepke szárnya.
Dede, csak meg kell néznem számítógépen is...
Nálam volt a masina, jött a Hód is, csak állvány nem volt
Pontosabban volt, de egy rottweiler őrízte, oszt az meg magyarul nem tud
Nálam volt a masina, jött a Hód is, csak állvány nem volt
Pontosabban volt, de egy rottweiler őrízte, oszt az meg magyarul nem tud
Baszki, olyanokat mutassatok, ami nekem sincs.
Ma bezzeg egy rohadék foszlány sincs abban az irányban.
Ma bezzeg egy rohadék foszlány sincs abban az irányban.
Be voltam rá készülve, de az esti zivatar betett a fotózásnak... pedig itt az Alpokban a háttér biztos jól mutatott volna
Rossz szögben állnak a tüskék???? Ezt a baromságot meg ki mondta?? Én konkrétan leszarom, hogy a tüskék hogy állnak egy képen. Ha a kép mutatós és beszédes nem von le a kép értékéből, hogy merre böknek a tüskék.
Ekkora baromságot...
Ekkora baromságot...
A legutóbbi képed bámulatos, Tomi!
Meg úgy általában is nagyon szép képek születtek, amióta nem jártam erre.
És persze grat az üveggyüjtőknek
Meg úgy általában is nagyon szép képek születtek, amióta nem jártam erre.
És persze grat az üveggyüjtőknek
Köszi.
Igen, viszonylag sok obi tudja hozni ezt a fajta bokeh-t.
Igen, viszonylag sok obi tudja hozni ezt a fajta bokeh-t.
A francba, akár otthon is hagyhattad volna
Eccer télleg elmegyek veled
Tökéletes kép.
Eccer télleg elmegyek veled
Tökéletes kép.
Bocsánatot kérek siheone-tól, biztos nem esett neki jól! Túlzásba vittem. (A sört is, meg a dumát is) Ilyenkor szégyenlem magam, nem szabad senkit megbántani! És köszi, hogy helyre tettetek! .
Vannak meglepetések a listában. (amúgy remélem nem hagytam ki egyet sem. )
Pl. az általad említett Pentacon electric 135/2,8 nyitva is nagyon szép, éles képet ad. 2,8-on nagyon szépen, selymesen keni a hátteret. A jóval drágább pre-set tesója csak annyiban különbözik ettől, hogy az rekeszelve is ugyanúgy keni a hátteret, mint 2,8-on.
A másik meglepit a Revuenon auto 28/2,8 adta, hogy 2,8-on is viszonylag éles képed ad, minimális CA-val.
A legutoljára szerzett Pentacon auto 50/1,8 nyitva is éles meglehetősen szép bokehval. Rekeszelve az élmény még jobb.
A kis Industar 50/3,5, amit mindig szinte a fekete bárány jelezővel illetnek, de néhány tesztben már írtak kiemelkedő teljesítményéről. Ez most is bebizonyosodott, hogy nyitva is szépen teljesít, és már egyet rekeszelve nagyot ugrik a minőség, mindemellé végig lágy a háttérmosás a 7 lamellának köszönhetően. Mindez 2-3000 Ft-ért.
A Pancolar 50/1,8, Jupiter 37A és a Sonnar 135 hozzák a formájukat: minden blendeállásban nagyjából egyenletes a teljesítmény.
Pl. az általad említett Pentacon electric 135/2,8 nyitva is nagyon szép, éles képet ad. 2,8-on nagyon szépen, selymesen keni a hátteret. A jóval drágább pre-set tesója csak annyiban különbözik ettől, hogy az rekeszelve is ugyanúgy keni a hátteret, mint 2,8-on.
A másik meglepit a Revuenon auto 28/2,8 adta, hogy 2,8-on is viszonylag éles képed ad, minimális CA-val.
A legutoljára szerzett Pentacon auto 50/1,8 nyitva is éles meglehetősen szép bokehval. Rekeszelve az élmény még jobb.
A kis Industar 50/3,5, amit mindig szinte a fekete bárány jelezővel illetnek, de néhány tesztben már írtak kiemelkedő teljesítményéről. Ez most is bebizonyosodott, hogy nyitva is szépen teljesít, és már egyet rekeszelve nagyot ugrik a minőség, mindemellé végig lágy a háttérmosás a 7 lamellának köszönhetően. Mindez 2-3000 Ft-ért.
A Pancolar 50/1,8, Jupiter 37A és a Sonnar 135 hozzák a formájukat: minden blendeállásban nagyjából egyenletes a teljesítmény.
Köszi szépen! Ez volna a lényeg, az összehasonlítás.
A Pentacon electric 135/2,8 nagyon tetszik nekem. És a Sonnar is nagyon ott van.
A Pentacon electric 135/2,8 nagyon tetszik nekem. És a Sonnar is nagyon ott van.
Ha már tesztek és fotósuli, akkor legyen egy kis teszt.
Csináltam pár, nem szignifikáns, jelenleg tulajdonomban levő M42-es obival egy kis élességi- és bokehtesztet. Az élesség beállítása nem mindenhol stimmel, ezért majd egyszer, jobb körülmények között megismétlésre kerül. Minden fotóból készült egy a legnagyobb rekeszértéken és egy f/5,6-on.
A képeken módosítás nem történt, csupán RAW-JPG konverzió.
Carl Zeiss Pancolar electric MC 50/1,8:
F/5,6:
Pentacon auto 50/1,8:
f/5,6:
Carenar 55/1,8:
f/5,6:
Revuenon Auto 55/1,7:
f/5,6:
Helios 44-2:
f/5,6:
Revuenon Auto 28/2,8:
f/5,6:
Industar 50/3,5:
f/5,6:
Pentacon electric 135/2,8:
f/5,6:
Jupiter 37A - 135/3,5:
f/5,6
Pentacon 200/4 Pre-set:
f/5,6
Carl Zeiss Jena Sonnar 135/3,5:
f/5,6:
Orestegor 200/4:
f/5,6:
Porst Tele E 200/3,3 (fókusz elcsúszva):
f/5,6:
Carenar Super MC 135/2,8:
f/5,6:
Pentacon MC 50/1,8 (csak nyitott rekeszen, mert nem akartak zárni a lamellák - javítás alatt):
Csináltam pár, nem szignifikáns, jelenleg tulajdonomban levő M42-es obival egy kis élességi- és bokehtesztet. Az élesség beállítása nem mindenhol stimmel, ezért majd egyszer, jobb körülmények között megismétlésre kerül. Minden fotóból készült egy a legnagyobb rekeszértéken és egy f/5,6-on.
A képeken módosítás nem történt, csupán RAW-JPG konverzió.
Carl Zeiss Pancolar electric MC 50/1,8:
F/5,6:
Pentacon auto 50/1,8:
f/5,6:
Carenar 55/1,8:
f/5,6:
Revuenon Auto 55/1,7:
f/5,6:
Helios 44-2:
f/5,6:
Revuenon Auto 28/2,8:
f/5,6:
Industar 50/3,5:
f/5,6:
Pentacon electric 135/2,8:
f/5,6:
Jupiter 37A - 135/3,5:
f/5,6
Pentacon 200/4 Pre-set:
f/5,6
Carl Zeiss Jena Sonnar 135/3,5:
f/5,6:
Orestegor 200/4:
f/5,6:
Porst Tele E 200/3,3 (fókusz elcsúszva):
f/5,6:
Carenar Super MC 135/2,8:
f/5,6:
Pentacon MC 50/1,8 (csak nyitott rekeszen, mert nem akartak zárni a lamellák - javítás alatt):
Hmm. Nem értem.Most az a baj,hogy nem művésziek a képek vagy csak a "próba"?Vagy,hogy egysíkú? Miszerint is?Most ez mi is ez?Fényképezés kezdőknek fórum,nem? FÓRUM. Vagy ,hogy talán ez a "hobbija",az obi gyűjtögetés nem pedig a többszázezres obigyűjtés ?Nemtom,de tényleg.
Köszönöm a megtisztelő utalást (ami azért túlzás; én csak erősen próbálkozom ) , ugyanakkor kicsit korrigálni szeretném (rossz kifejezés, mert korrigálni nem tudom és nem is akarom, de most nem jutott jobb kifejezés az eszembe) a nézőpontod, illetve Ádám feltöltései mellett szeretnék állást foglalni.
Nos, az következő megállapítás leginkább a régi objektívekre vonatkozik, mintsem a mai darabokra: mindegyik egy külön karakter. Mindegyik különböző képi megjelenítést kölcsönöz egy fotónak pl. ugyanabban a témában. Tehát itt leírhatjuk, hogy nem ugyanazt a célt szolgálják. Illetve ha csak azt vesszük figyelembe, hogy fotózni lehet vele és a látott képet levetítik az emulzióra vagy az érzékelő lapkára, akkor igen, egy célt szolgálnak. Viszont, hogy említettem, minden objektív (akár márkán és típuson belül is) különbözőképpen viselkednek. Pl. egy Pentacon 50/1,8, egy Pancolar 50/1,8, egy Helios 58/2 vagy Trioplan 50/2,9 (és még sorolhatnám) mindegyikkel merőben eltérő stílusú képet csinálhatsz ugyanarról a témáról. Ez ugyanúgy vonatkozik bármelyik fókusztartományú objektívre.
Egy magamfajta gyűjtő, illetve fotózást/fotótechnikát szerető embernek van több obija, amik között akad több vintage is, sőt azok között presztízs-objektívként számon tartott darab is, amivel ha teheti képet csinál.
Jómagam is szeretnék, csak nem tudok (de inkább lusta vagyok), mert nincs akkora fotós hátizsák a világon, amibe beleférnének. Így, ha eszembe jut, akkor kicserélem a hátizsákban levő állandósított obikat a vitrinbe levőkre; de ez rendszerint elmarad.
Ádám nagyon helyesen csinálja, illetve továbbra is buzdítom a képelésre és azok mutogatására, hiszen ezekből a fotókból rengeteget lehet tanulni, főleg azoknak, akik esetleg a jövőben vintage obit szeretnének vásárolni.
Tehát egy fotónak nem kell feltétlenül művészi alkotásnak lenni, hiszen a nélkül is rengeteg információt hordoz magában egy kép. Főleg, ha a fotó mellé van írva a készítés paraméterei és eszközei.
Nos, az következő megállapítás leginkább a régi objektívekre vonatkozik, mintsem a mai darabokra: mindegyik egy külön karakter. Mindegyik különböző képi megjelenítést kölcsönöz egy fotónak pl. ugyanabban a témában. Tehát itt leírhatjuk, hogy nem ugyanazt a célt szolgálják. Illetve ha csak azt vesszük figyelembe, hogy fotózni lehet vele és a látott képet levetítik az emulzióra vagy az érzékelő lapkára, akkor igen, egy célt szolgálnak. Viszont, hogy említettem, minden objektív (akár márkán és típuson belül is) különbözőképpen viselkednek. Pl. egy Pentacon 50/1,8, egy Pancolar 50/1,8, egy Helios 58/2 vagy Trioplan 50/2,9 (és még sorolhatnám) mindegyikkel merőben eltérő stílusú képet csinálhatsz ugyanarról a témáról. Ez ugyanúgy vonatkozik bármelyik fókusztartományú objektívre.
Egy magamfajta gyűjtő, illetve fotózást/fotótechnikát szerető embernek van több obija, amik között akad több vintage is, sőt azok között presztízs-objektívként számon tartott darab is, amivel ha teheti képet csinál.
Jómagam is szeretnék, csak nem tudok (de inkább lusta vagyok), mert nincs akkora fotós hátizsák a világon, amibe beleférnének. Így, ha eszembe jut, akkor kicserélem a hátizsákban levő állandósított obikat a vitrinbe levőkre; de ez rendszerint elmarad.
Ádám nagyon helyesen csinálja, illetve továbbra is buzdítom a képelésre és azok mutogatására, hiszen ezekből a fotókból rengeteget lehet tanulni, főleg azoknak, akik esetleg a jövőben vintage obit szeretnének vásárolni.
Tehát egy fotónak nem kell feltétlenül művészi alkotásnak lenni, hiszen a nélkül is rengeteg információt hordoz magában egy kép. Főleg, ha a fotó mellé van írva a készítés paraméterei és eszközei.
Nagyon jó képek! De nem értem, minek ennyi obi, amik ugyanazt a célt szolgálják? Karácsony óta csak makrókat mutatsz 30 obival. De ezek mind ilyen "próba" képek. Nézd meg Astroman és Nyuli képeit, azok nem próba verziók, azok művészi alkotások!