Ho-ho-hóváró
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
A 00z-és futáson a skála -30 fokig ment a 06z már csak -20-ig és eltűntek róla a -10 alá szálló tagok, a tendencia az OP ámokfutása nélkül is romló hideg szempontjából. A jó hír ( már akinek), hogy csapadék még maradt a fáklyán.
Az utóbbi futáshoz képest most ez gyengébb lett, de még ez sem rossz annyira. Kíváncsian várom a későbbi futásokat.

Mind a 30 pertubált tagot átfutva nem annyira tragikus a dolog.
Úgy a tagok 30%-a ad esetleges havas esélyt, kicsit stabilabb, jobb pozíciójú AC-t. Aztán innentől minden van, mint a jó boltban, száraz hideg verzió, vonalzós zónázós verzió, előoldal verzió, éppen csak belöttyenő hideg verzió.
Annyira távoli, hogy egyelőre tényleg csak a lehűlés lehetőségével érdemes foglalkozni.
Úgy a tagok 30%-a ad esetleges havas esélyt, kicsit stabilabb, jobb pozíciójú AC-t. Aztán innentől minden van, mint a jó boltban, száraz hideg verzió, vonalzós zónázós verzió, előoldal verzió, éppen csak belöttyenő hideg verzió.
Annyira távoli, hogy egyelőre tényleg csak a lehűlés lehetőségével érdemes foglalkozni.

Kell még pár nap még átlátható lesz...
Hát csak az már így tényleg langymeleg takony lenne 7-800 méterig, a korábbi óceáni lötty miatt.
Mindjárt meglátszik a fáklyán, valójában mekkora ORSC is. Egyelőre úgy tűnik, nem lesz kicsi.
Mindjárt meglátszik a fáklyán, valójában mekkora ORSC is. Egyelőre úgy tűnik, nem lesz kicsi.
Pontosan, én is kb. ez alapján írtam a százalékokat.
Már csak az állagából adódóan is sokkal jobb kell legyen, hiszen negatív t mellett a nyári gumi hullamerev, elpattog.
GFS OP közben szórakozik, befűtött december 2.-án egy már majdnem zonális makrokép mellett.... menjen ám a...
Erősödik az ORSC szag... persze ettől még ugyanúgy nem jó jel.
Már csak az állagából adódóan is sokkal jobb kell legyen, hiszen negatív t mellett a nyári gumi hullamerev, elpattog.
GFS OP közben szórakozik, befűtött december 2.-án egy már majdnem zonális makrokép mellett.... menjen ám a...
Erősödik az ORSC szag... persze ettől még ugyanúgy nem jó jel.
Ez úgy tudom, nem igaz, a téli gumi jégen is jobban teljesít a nyárinál. Még sima tükörjégen is: Link
Ami átlagos helyzetekben logikus is, hisz a jég azért nem friss korcsolyapálya-formát ölt majd az utakon, hanem rücskös (az út formáját követő), foltokban jelentkező lesz (víz-jég mix), ezeken az utakon pedig (szerintem!) egy téli gumi a mintázatból kifolyólag jobban tud harapni. Egy 10-20%-nyi jobb tapadás pedig pont a különbség lehet a szemközti sávba csúszás és a korrigálás között, plusz az elektronika is meghálája, ha egy picit jobb tapadási viszonyok között kell mentenie. A jegesedés pedig valóban nagyon alattomos, nem totál nyilvánvaló: némi eső után 1 fokra csökkenő T már tud meglepetéseket okozni, derült szép tiszta reggelen is lehetnek párafoltok, amik kifagynak, sőt szép hideg száraz utas de hóréteges időben is lehetnek olvadt hóból eredő jeges vízátfolyások teljesen váratlanul itt-ott. Igaz, ilyen időre Budapesten 5 éve nem emlékszem, hogy volt is tisztességes hóréteg, és napos, hideg idő volt napokig
Egyszer 3 fokban zakóztam bringával hatalmasat. Szakadó eső, 3 fok reggel, mondom ebből se lett ma havazás. Tudtam, hogy kora este -1 fokig is hűlhetett a levegő, mert ennél is hidegebben reménykedtem a csapadék előtt, hátha szép havazással indít. De mondom ha eső esik 3 fokban, nem lesz itt se latyak, se jegesedés. Így is volt... az első hídig, ahol az eső ráfagyott az áthűlt fahídra, és mivel kanyarodva fordultam rá, kis tempóval ugyan, de elhasaltam és akadálytalanul, megállíthatatlanul átszúsztam az egész hídon, rommá ázva a vizes jégtől
3 fok, szakadó eső, mégis...
(persze itt se segített volna holmi "téli bringa-gumi", kanyarban tükörjégen)
Ami átlagos helyzetekben logikus is, hisz a jég azért nem friss korcsolyapálya-formát ölt majd az utakon, hanem rücskös (az út formáját követő), foltokban jelentkező lesz (víz-jég mix), ezeken az utakon pedig (szerintem!) egy téli gumi a mintázatból kifolyólag jobban tud harapni. Egy 10-20%-nyi jobb tapadás pedig pont a különbség lehet a szemközti sávba csúszás és a korrigálás között, plusz az elektronika is meghálája, ha egy picit jobb tapadási viszonyok között kell mentenie. A jegesedés pedig valóban nagyon alattomos, nem totál nyilvánvaló: némi eső után 1 fokra csökkenő T már tud meglepetéseket okozni, derült szép tiszta reggelen is lehetnek párafoltok, amik kifagynak, sőt szép hideg száraz utas de hóréteges időben is lehetnek olvadt hóból eredő jeges vízátfolyások teljesen váratlanul itt-ott. Igaz, ilyen időre Budapesten 5 éve nem emlékszem, hogy volt is tisztességes hóréteg, és napos, hideg idő volt napokig
Egyszer 3 fokban zakóztam bringával hatalmasat. Szakadó eső, 3 fok reggel, mondom ebből se lett ma havazás. Tudtam, hogy kora este -1 fokig is hűlhetett a levegő, mert ennél is hidegebben reménykedtem a csapadék előtt, hátha szép havazással indít. De mondom ha eső esik 3 fokban, nem lesz itt se latyak, se jegesedés. Így is volt... az első hídig, ahol az eső ráfagyott az áthűlt fahídra, és mivel kanyarodva fordultam rá, kis tempóval ugyan, de elhasaltam és akadálytalanul, megállíthatatlanul átszúsztam az egész hídon, rommá ázva a vizes jégtől
(persze itt se segített volna holmi "téli bringa-gumi", kanyarban tükörjégen)
Ha a pára lefagy (ezt írtad) az aszfaltra abból fekete jég lesz, azzal a téli sem tud semmit kezdeni (ráadásul sokkal alattomosabb is mert nehezen észrevehető). A jeges út többféle is lehet (kásás, alatta, felette hó, kicsit olvadt stb.), annál működhetnek azok a százalékok.
Nano: Link Az már komoly nyomaték.
Nano: Link Az már komoly nyomaték.
Az igaz, de az nálunk aránylag ritkán fordul elő. Akkor már a rutin számít. Pl h a napi 20 autós takarítatlan útkereszteződést nem nyári tempóval közelíted meg stb
Mondom ezt úgy, hogy a 625 Nm-es alatt nekem még mindig nyárigumi van
Az én életritmusomban eddig nem is kellett a téli. Holnap vagy szerdán azon is csere lesz egyébként.
Mondom ezt úgy, hogy a 625 Nm-es alatt nekem még mindig nyárigumi van
Ott se teljesen mindegy azért, sőt. Inkább úgy mondanám, hogy havas úton nyárival 10, télivel 70-80% biztonsággal tudsz közlekedni, jegesen ez mondjuk 5 vs 20-30%.
Sima száraz úton -5 fokban ez 60-70 vs 100.
Sima száraz úton -5 fokban ez 60-70 vs 100.
Jégen teljesen mindegy milyen gumid van. A többievel egyetértek.
Bár a lakhelyemen lenne ilyen...
Nincs még új lakhely, cserélni fogom akkor a Mogyoródot.
Ezzel maximálisan nem értek egyet. Azért reggelente a pára is szépen le tud fagyni, és ott nagyon nem mindegy a gumi. A nyári gumik a hidegben felkeményednek, rideggé válnak, életveszélyesek tudnak lenni. Nem véletlenül büntetik sok országban őket télen.
Még az elmúlt gagyi teleken is volt pár havas reggel, én biztosan nem kockáztatnám a családomat ezeken a napokon sem.
4 évszakosat kipróbáltam, (Michelin szóval gagyi), au elsőt télen csak átlagosan volt vacak, a másodikok már konkrétan életveszélyes volt.
Még az elmúlt gagyi teleken is volt pár havas reggel, én biztosan nem kockáztatnám a családomat ezeken a napokon sem.
4 évszakosat kipróbáltam, (Michelin szóval gagyi), au elsőt télen csak átlagosan volt vacak, a másodikok már konkrétan életveszélyes volt.
A két hely nem ugyanaz, Mogyoród már az északi khgy nyúlványa.
Meg van már az új lakhely?
Meg van már az új lakhely?
Már szinte felesleges is. Szüleim fel se teszik már több éve. A kritikus napokon kise mennek a házból, ha felszárad , szinte tök mindegy. Ha lekoptattam az enyémeket, pár év múlva lehet át állok négy évszakosra azt heló.
Ezért jó a céges kocsi nagy lízingcégnél: csak 3 hétre előre lehet foglalni időpontot, akkorra meg úgyse lehet fogalmad, milyen idő lesz (legalábbis november környékén)
Nekem múlt pénteken cserélték, azóta legalább gyakran vagyunk 7 fok alatt, más szempontból nem volt rá szükség.
Nekem múlt pénteken cserélték, azóta legalább gyakran vagyunk 7 fok alatt, más szempontból nem volt rá szükség.
Szerintem már nem csak a hegyekben lenne téliesebb az idő, hanem síkvidéken is. Regionálisan lennének hóesések a jelenlegi modell futások erre adnak jelzéseket.




