Ho-ho-hóváró
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Szerintem meg te fölényeskedtél. Én még sosem voltam ilyen nyugodt, úgyhogy lazítanom nem nekem kell.
Bárcsak ott tartanánk már, ahol és ahogy a második mondatban írod
Természetesen a 'tárolást' pont azért írtam mert lehetetlen. Napkollektor nyáron termel, a fogyasztó télen fogyasztana vissza, pl fűtésre. Minnél több valahol a zöld energia, ami időszakos, annál inkább szükséges hozzá sajnos atomerőmű is. Nem véletlen épül Paks-2.
Nálunk ez a kinetikus tárolás sajnos szinte lehetetlen.
Atomkapacitás, reaktorszám EU.., egyértelműen mutatja a Franciaország nem saját célra működtet ennyit. Link
Nálunk ez a kinetikus tárolás sajnos szinte lehetetlen.
Atomkapacitás, reaktorszám EU.., egyértelműen mutatja a Franciaország nem saját célra működtet ennyit. Link
Nemcsak ez a probléma! Rengeteg dologra lenne elméleti és gyakorlati lehetőség. Csak az a fránya gazdaságosság... Sok esetben az a kerékkötője. A CO2 éghető anyagokra alakitasara is van elméleti, és gyakorlati lehetőség! Mennyivel kevesebb karbont kellene kitermelni, égetni. Mennyi földgázt lehetne spórolni, egyáltalán mennyivel kevesebb CO2 kerülne a levegőbe!
...
Zuzmarás köd immár második napja.
...
Zuzmarás köd immár második napja.
Kettőnk közül te vagy arrogáns szerintem úgy hogy neked kéne lazítani.
Az atomerőmű nem raktároz áramot csak termel ehhez Google sem kell.
Amivel tárolni tudsz, de még gyerek cipőben jár az pl. a hidrogén.
A sok megújulóval a hálózatra betermelt többlet árammal hidrogént állítanak elő elektrolízissel, magyarán ebben tárolódik, raktározódik az energia. Ezt a hidrogént később egy gázturbinában elégetik amivel ismét áramot termelnek környezet terhelés nélkül.
Neked is szép napot.
Az atomerőmű nem raktároz áramot csak termel ehhez Google sem kell.
Amivel tárolni tudsz, de még gyerek cipőben jár az pl. a hidrogén.
A sok megújulóval a hálózatra betermelt többlet árammal hidrogént állítanak elő elektrolízissel, magyarán ebben tárolódik, raktározódik az energia. Ezt a hidrogént később egy gázturbinában elégetik amivel ismét áramot termelnek környezet terhelés nélkül.
Neked is szép napot.
Ez így nem nagyon stimmel. Az atomerőmű nem akkumulátor, és a napelemek (és szélerőművek) által megtermelt felesleges energiát nem tudja tárolni. Az energiatárolás egyik legelterjedtebb módja a kinetikus tárolás, azaz a felesleges energiával hatalmas hegyi tározókat töltenek fel vízzel, ami a téli időszakban vízerōművet hajt meg.
Sehogy. A magfuzio által nyert energiaval gőzt fejlesztenek, ami hajtja az áramfejlesztő turbinakat. Nem ez a lényeg! Az atom, szén erőművek un alaperőművek, szabályozható módon, és bármikor rendelkezésre állnak a kapacitásukhoz mertem. Ezek nélkül nincs stabil hálózati áram, ezért nélkülözhetetlen az alaperőmű. Az elektromos áram nem tárolható. Példaképp, a leg értelmesebb tárolás napjainkban, az amikor nagy mennyiségű vizet szivattyuznak egy magasabban lévő víztározóba, majd szükség esetén ezt mint egy vizerőmű, víz hajtású turbinakon engedik le. Tehát fölös áram, vizet föl, ha kell az áram, vizet le. Ez természetesen korlátozott lehetőség egyes alaperőművekél alkalmazott. A németek beszartak a megújulóval, az atomerőműveket bezárták, most szenes erőművek, és francia atom (szerencsére csak vész esetben) adják a halozatuk stabilitását, a megújuló hektikus, önmagában alkalmatlan a rendszer stabilitáshoz. A legpesszimistább elképzelésnél is szarabbul sikerült nekik ez a megújuló projekt. Szerencsére nekünk nincs pénzünk sem erre, hülye az lenne hozzá elég az országban. A németek a szenest nem szerelik le 2035 - ig (tehát legalább 2045 - ötig, mert ilyen témában sokat kell szépíteni a nyilvánosság előtt.)
Nem mondott nagy hülyeséget, úgyhogy szerintem pottyanj le a magas lóról. Ha meg erről infót akarsz, akkor google a barátod.
Hát sajnos meg kell hogy cáfoljam ezt. A napelemmel termelt energia egy maszlag.. A te oldalad igen mind szép és jó, de ezt valakinek úgymond tárolnia kellene, no s a nyáron feltermelt energiád, amit télen használsz vissza honnan is fog jönni? Egy nagy akkumulátorból, azaz atomerőműből. A 'napelem&atomerőmű' gyártásból, megsemmisítéséből adódó.., minden csak nem megújuló.
A nagy zöld országok (Ausztria, Németország, Svájc) kivétel nélkül vásárolnak Franciaországtól áramot, amit jelenleg ők több mint 30(!) atomerőműben állítanak elő.
A nagy zöld országok (Ausztria, Németország, Svájc) kivétel nélkül vásárolnak Franciaországtól áramot, amit jelenleg ők több mint 30(!) atomerőműben állítanak elő.
Vitathatatlan, de a helyes tüzelési technika sokat csökkenthet rajta.
Viszont nem ontja a kén- dioxidot mint a szenes, lignites “megoldások”.
Viszont nem ontja a kén- dioxidot mint a szenes, lignites “megoldások”.
A fa tüzelés CO2 terhelés szempontjából környezet semleges!
A fa elégetése közben pont annyi CO2- őt bocsát ki mint amennyit élete során megkötött.
A fa elégetése közben pont annyi CO2- őt bocsát ki mint amennyit élete során megkötött.
Az én szomszédom büszkén meséli, hogy 1,5 literes flakonba használt étolajat és fűrészport rak és ezt tüzeli a kazánban az idióta.
Erről a Vissza a jövöbe 3 jut eszembe.
Erről a Vissza a jövöbe 3 jut eszembe.
Megjegyezném, hogy a hőszivattyúval történő fűtés alkalmazásával is megújuló energiát használunk. Amennyiben a hőszivattyú üzemeltetéséhez az elektromos energiát napelemek vagy szélenergia felhasználásával biztosítjuk, akkor teljes mértékben "zöld" a fűtési rendszerünk és gyakorlatilag korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll/állnak ezek a megújuló energia források is.
A fával való tüzelés egyidős az emberrel, nem ez a fő mumus, maga az ember aki mindent eltüzel. (anno a gond is az ipari forradalom idején, idejétől keletkezett...szén, majd műanyag stb)
A száraz (magunk által tárolt, szárított!) 2 éves hasított fával, s megfelelő fűtő egységgel, mindenféle környezet terhelés nélkül lehet fűteni. Az ilyen fűtésnek szó szerint 'illata' van. S végül nem utolsósorban mai napig az egyetlen megújuló energia, ami a földön felelős erdőgazdálkodással korlátlanul áll rendelkezésre.
A száraz (magunk által tárolt, szárított!) 2 éves hasított fával, s megfelelő fűtő egységgel, mindenféle környezet terhelés nélkül lehet fűteni. Az ilyen fűtésnek szó szerint 'illata' van. S végül nem utolsósorban mai napig az egyetlen megújuló energia, ami a földön felelős erdőgazdálkodással korlátlanul áll rendelkezésre.
A közlekedés még csak nem is az igazi fő gond felém.
A fő mumus a fatüzelés, sőt egyesek nem csak fával tüzelnek, hanem mindenféle szir - szarral, ami környezetkárosítóbb, mint maga a közlekedés.
Példának okáért : a fővárosi agglomerációban jóval magasabb az életszínvonal, mint Borsodban.
Az agglomeráció része Pilisvörösvár és az összes környező település.
Jó az életszínvonal, viszonylagos jólét a jellemző.
Az az : előfordulnak igen csak szennyező járművek, de egyre csökken a számuk.
Egyre több ember engedhet meg magának új vagy viszonylag új járművet. Folyamatosan csökken az öreg, szennyező autók száma.
Fejlődik az autóipar is. Egyre fontosabb szempont a környezet kímélése.
Az autók alacsonyabb fogyasztása.
A buszok a környéken újak vagy újszerűek.
Teljesen háttérbe szorultak az öreg járművek, pl. Ikarusok.
A buszok felénk Euro 6-os motorral közlekednek.
Ugyanez a teherautók, kamionok terén is. Itt is folyamatos a fejlődés.
Kiszorulóban az igen öreg, szennyező járművek, bár tény, előfordulnak még.
A villamosításnak hála 2 éve már itt is Flirt motorvonatok közlekednek, felváltották a korábban sok sok évig itt közlekedő szennyező Siemens Desiro dieseleket.
Ami nagyobb gond továbbra is, mint feljebb írtam : az égetés.
Az önkormányzat nyáron kért a levegő munkacsoporttól egy teljes napi levegőminőség mérést Pilisvörösvár területén belül a forgalmas 10-es úton. Az értékek megfelelőek voltak.
A fő mumus a fatüzelés, sőt egyesek nem csak fával tüzelnek, hanem mindenféle szir - szarral, ami környezetkárosítóbb, mint maga a közlekedés.
Példának okáért : a fővárosi agglomerációban jóval magasabb az életszínvonal, mint Borsodban.
Az agglomeráció része Pilisvörösvár és az összes környező település.
Jó az életszínvonal, viszonylagos jólét a jellemző.
Az az : előfordulnak igen csak szennyező járművek, de egyre csökken a számuk.
Egyre több ember engedhet meg magának új vagy viszonylag új járművet. Folyamatosan csökken az öreg, szennyező autók száma.
Fejlődik az autóipar is. Egyre fontosabb szempont a környezet kímélése.
Az autók alacsonyabb fogyasztása.
A buszok a környéken újak vagy újszerűek.
Teljesen háttérbe szorultak az öreg járművek, pl. Ikarusok.
A buszok felénk Euro 6-os motorral közlekednek.
Ugyanez a teherautók, kamionok terén is. Itt is folyamatos a fejlődés.
Kiszorulóban az igen öreg, szennyező járművek, bár tény, előfordulnak még.
A villamosításnak hála 2 éve már itt is Flirt motorvonatok közlekednek, felváltották a korábban sok sok évig itt közlekedő szennyező Siemens Desiro dieseleket.
Ami nagyobb gond továbbra is, mint feljebb írtam : az égetés.
Az önkormányzat nyáron kért a levegő munkacsoporttól egy teljes napi levegőminőség mérést Pilisvörösvár területén belül a forgalmas 10-es úton. Az értékek megfelelőek voltak.
Ipari létesítményből tudtommal nincs szennyezés.
Csak erre tértem ki. Másra nem.
Csak erre tértem ki. Másra nem.