Ez úgy tudom, nem igaz, a téli gumi jégen is jobban teljesít a nyárinál. Még sima tükörjégen is: Link
Ami átlagos helyzetekben logikus is, hisz a jég azért nem friss korcsolyapálya-formát ölt majd az utakon, hanem rücskös (az út formáját követő), foltokban jelentkező lesz (víz-jég mix), ezeken az utakon pedig (szerintem!) egy téli gumi a mintázatból kifolyólag jobban tud harapni. Egy 10-20%-nyi jobb tapadás pedig pont a különbség lehet a szemközti sávba csúszás és a korrigálás között, plusz az elektronika is meghálája, ha egy picit jobb tapadási viszonyok között kell mentenie. A jegesedés pedig valóban nagyon alattomos, nem totál nyilvánvaló: némi eső után 1 fokra csökkenő T már tud meglepetéseket okozni, derült szép tiszta reggelen is lehetnek párafoltok, amik kifagynak, sőt szép hideg száraz utas de hóréteges időben is lehetnek olvadt hóból eredő jeges vízátfolyások teljesen váratlanul itt-ott. Igaz, ilyen időre Budapesten 5 éve nem emlékszem, hogy volt is tisztességes hóréteg, és napos, hideg idő volt napokig vidám

Egyszer 3 fokban zakóztam bringával hatalmasat. Szakadó eső, 3 fok reggel, mondom ebből se lett ma havazás. Tudtam, hogy kora este -1 fokig is hűlhetett a levegő, mert ennél is hidegebben reménykedtem a csapadék előtt, hátha szép havazással indít. De mondom ha eső esik 3 fokban, nem lesz itt se latyak, se jegesedés. Így is volt... az első hídig, ahol az eső ráfagyott az áthűlt fahídra, és mivel kanyarodva fordultam rá, kis tempóval ugyan, de elhasaltam és akadálytalanul, megállíthatatlanul átszúsztam az egész hídon, rommá ázva a vizes jégtől vidám vidám 3 fok, szakadó eső, mégis...
(persze itt se segített volna holmi "téli bringa-gumi", kanyarban tükörjégen)