Ho-ho-hósirató
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Úgy látom a Balaton keleti medencéjénél, Veszprém környékén illetve a Bakony felett erõsödnek a csapadékgócok, amelyek felénk tartanak.
A csepergésbõl még lehet komoly ónos esõ is.
A csepergésbõl még lehet komoly ónos esõ is.
Természetesen én sem változtam a tekintetben, hogy melyik évszakot preferálom a legjobban. És ez már így is marad.
A radar alapján most érkezik az intenzívebb csapadék. Egyértelmûen a legpocsékabb vele járója a télnek ez a fagypont közeli folyékony izé. Ázni, fázni, csúszni, mindent lehet benne. Jó döntés volt, hogy itthon maradtam.
Igy van! Az UM már hosszú ideje pakolgatta középre a csapadékot. Tegnap még talán durvább formában, mint ma.
Rég lebuktál, ugyanúgy lázba hoz a "hideg helyzet" is, persze ettõl még jogod van nem szeretni.
Még annyi a vicces, hogy két napja futott UM adta pont ezt ami most van a többi modell ilyenre egyszer sem számított.
Én úgy emlékszem, hogy Budapest sem volt zöld reggel, azaz aki figyelt, az tudhatta, hogy ónos esõ várható.
A riasztás pedig adott idõvel az esemény bekövetkezése elõtt kerül kiadásra.
Lehet el kellene olvasni a tájékoztatót...
A riasztás pedig adott idõvel az esemény bekövetkezése elõtt kerül kiadásra.
Lehet el kellene olvasni a tájékoztatót...
Nem kell sajnálni bírom az alázást, csak gondoltam picit feldobom a társaságot, sikerült:-)
Kár, hogy nem lettek az emberek napközben figyelmeztetve idejében a veszélyre, erre felé is.
Szegény Lász Lacit mindenki letámadja csak azért, mert a nyár a kedvenc évszaka.
Mici, nekem is összedobhatnátok egy 2-3 hetes utazásra jövõ heti indulással pl. Dubaiba, vagy akár a Seychelle-szigetekre.
Mici, nekem is összedobhatnátok egy 2-3 hetes utazásra jövõ heti indulással pl. Dubaiba, vagy akár a Seychelle-szigetekre.
igen, szerencsére, de most jön az intenzívebb rész, jó pár mm benne van a pakliban ebbõl. még mindig -2 körül táncolunk.
brekk, szerintem hóra nincs esély.
brekk, szerintem hóra nincs esély.
Nem, én ide akarom az örök nyarat, tudom van sok helyen de én itt szeretném:-) Legalább ebbõl a globális felmelegedés nevezetû hazugságból lenne valami, és a telek 15-20 fokkal telnének el, de mivel nincs így marad a bosszantó tavasz várás, ez van. Szerencsére már február van, áprilistól nyugodt leszek ígérem:-) Inkább 3 hónapnyi 38,1 fokos csúcs mint ez a szenvedés ami itt folyik. Borzalmas jégpálya kint minden -1,4 fokot mérek fúj az ostoba délkeleti szél egész nap tombolt. Szép lesz az éjszaka, még az kénre jó adag jég reggel meg hó, no akkor totál káosz, jó lenne felmenni pozítv tartományba, de csak nem akarunk sajnos:-( Azt hiszem megyek aludni hátha az egész egy rossz álom:-)
Indítsunk gyûjtést Lásznak, vegyünk neki egy kérót a Kanári szigeteken
Ha valaki nagyon akarja, akkor elkötözik oda
.
Hagyj minket a télben vezekelni.
Link
Látod, pedig még a fáklya is maradásra akar bírni. Hoz neked sok esõt(mondjuk ide, de mindegy). Holnapra talán már máshova mutatja a febr. 8-i kiugrást.
Úgy látom mindenkinek rajtad kattog az agya.
Hagyj minket a télben vezekelni.
Link
Látod, pedig még a fáklya is maradásra akar bírni. Hoz neked sok esõt(mondjuk ide, de mindegy). Holnapra talán már máshova mutatja a febr. 8-i kiugrást.
Úgy látom mindenkinek rajtad kattog az agya.
Ennyit a nagy felbontású radarról, okos ötlet volt kirakni.
Marad a szemét...
Marad a szemét...
Ajánlom Burkina Faso-t, Csád déli részét, vagy a Fehér-Nílus mentét. Ezeken a helyeken a januári középhõmérséklet is meghaladja a 25 fokot.
Az ónos esõs területeken élõk remélem felkészültek az áramkimaradásokra. Aggregátort kell venni szerintem amíg még nem fogy el.
Javaslom Óceánia egyenlítõhöz közelebbi szigeteit. Persze ott sem örök, de az elkövetkezõ néhányezer évre garantált.
Feladtam a jégtáncos próbálkozásaimat...
Esik rendesen és fagy lefelé..
Most csak egy dolog kiszámítható, a kiszámíthatatlan holnap..
Esik rendesen és fagy lefelé..
Most csak egy dolog kiszámítható, a kiszámíthatatlan holnap..
Szeretem ezeket a kirohanásaidat! 
Ha már melegedés: Itt lassan elértük a fagypontot. Még a végén sima esõ lesz.
Ha már melegedés: Itt lassan elértük a fagypontot. Még a végén sima esõ lesz.
Na hát akkor irány SZocsi, még nem késõ! Ott a mûkorcsolya arénában kamatoztathatod a most megszerzett "tudást"!!
Köszönöm! Hát, nagyon necces lesz, a csapadéksáv déli része lehet érinteni fog minket is. Talán nem lesz sok ónosesõ, reggel útnak indulok.
Zuhog az a szutyok! Remélem vége lesz már hamarosan ennek a undorító évszaknak! Nyarat akarok, örök nyarat!
Link
Floo ! Link
Érdekes valóban, de a saját szememnek én is jobban hiszek!
Ugyanakkor a mérések a jelenlegi talajfagy (5cm körüli) határán mozognak, az enyhébb értékek mért helyein zömében hó is van , a Kisalföldön van a legalacsonyabb érték, minden bizonnyal a talajfagy is ott a legizmosabb, hiszen tulajdonképpen hómentes, de hideg volt (Oda is hamar beballagott a lábashideg a havas medinél.).
Floo ! Link
Érdekes valóban, de a saját szememnek én is jobban hiszek!
A lényeg az lesz, hogy nálunk több mm esõ esik és ha reggel mérünk, akkor a szezon legnagyobb "hóvastagságát" mérhetjük, csak át kell fúrni
Nem csak az Omsz elõre alapján írtam, amit írtam. A lehetõsége már hosszú ideje látszott.
De kétségtelen, hogy legalább annyi az esély végig folyékonyra, mint a végén szilrádra.
Nagyon necces.
Meglátjuk mit dob a 18-as Gfs T850-re.
De kétségtelen, hogy legalább annyi az esély végig folyékonyra, mint a végén szilrádra.
Meglátjuk mit dob a 18-as Gfs T850-re.
Ha annyira jól számolják, mint a csapadékot, akkor lehet elõbb, de totál el is maradhat...
Az alja a csapadéksávnak mintha már északnyugatnak tartana, mondjuk nem bánnám, ha nem lenne 3 cm jég, csak 2.
Utoljára pár éve zivatarlánc jött így felfelé a Duna mentén (lehúzta a Duna, hehe), de szép is volt
Hajnalban, reggel benne van a pakliban a váltás lehetõsége, igaz, akkor már a csapadékhullás végén leszünk.
Kíváncsi vagyok végül hány mm-rel fogjuk zárni az elõttünk álló 12 órát.
Kíváncsi vagyok végül hány mm-rel fogjuk zárni az elõttünk álló 12 órát.
több 100 km hosszú zöld radarjel jön erre
vicc, hóra meg nincs esély gfs T850 elõréjét megnézve.
Itt totál jég minden. Elindultam buliba, de busz se taxi.ráadásul a hõérzet vagy -10fok. A kabátom is jéggé fagyott 
Figyelõrével kapcsolatban neked igazad van.
ponocli! megnéztelek volna jégtánc közben...
ponocli! megnéztelek volna jégtánc közben...
Amikor írjátok, hogy pl -2 fok van és a szél miatt a hõérzet -14 fok, akkor azt csak hasraütésszerûen mondjátok, vagy van egy erre szakosodott mûszer, ami méri a hõérzetet?
Amíg az idõ és a csapadék elõrehaladtával, nem mosódik le a só...
Szétrobban a világ, ha a hülyegyerek ma nem megy diszkóba... Mindegy, én a rám szabott vezetést az utolsó pillanatban abszolváltam, a többi ember meg úgy töri össze magát, ahogy akarja.
Most szakad amúgy.
A figy.elõrével kapcsolatban igazad van.
Most szakad amúgy.
A figy.elõrével kapcsolatban igazad van.
Kimentem egy kicsit "sétálni"...
Izé..
Csináltam egy tripla axelt, leszúrt fritzbergerrel...
Szín jégpáncél minden, és csak most kezdõdik...
Izé..
Csináltam egy tripla axelt, leszúrt fritzbergerrel...
Szín jégpáncél minden, és csak most kezdõdik...
Autózás Szegedrõl Szabadkára szélben,fagyban,hó(át)fúvásokon át.
2014.02.01. Szeged-55-ös út-M5 autópálya-Röszke/Horgos határátkelõ-E75 autópálya-Palics-Szabadka.
Szerencsés utunk volt és érdekes,élményteli is. Szerencsés,mert különösebb probléma nélkül megérkeztünk Szabadkára a környéken tomboló Kosava okozta hófúvások ellenére és élményteli,mert "testközelbõl"láthattuk,érezhettük az al-dunai szél tombolását,annak nyomait.
Reggel idultunk,akkor azt a hírt kaptuk,hogy a személyautókat beengedik Szerbiába,tehát nekivágtunk.
Rögtön a Szeged tábla vége után az 55-ösön hóátfúvások nyomait láttuk,majd idõrõl idõre hasonló kép fogadott.
A röszkei határátkelõ elõtt több kilométeres kamionsor várakozott a jó szerencsére (és a hó elolvadására?).
Nos,Szerbiába valóban beengedtek ,gond nélküli volt a határátkelés.
Szerb oldalon,tehát Vajdaság északi részén határozottan erõsödtek a széllökések és sokasodtak a hóátfúvások,kisebb hóbuckákat emelt a szél és az utakra hordta.
A palicsi letérõnél rendõrautóra lettünk figyelmesek és közelebb érve láttuk,hogy bizony lezárták az autópályát Újvidék felé,tehát csak Szabadkáig engedték a közlekedést.
Palicsra beérve,már viharos szélben azt tapasztaltuk,hogy belterületi részeket sem kímél a hófúvás.
A Palicsot Szabadkával összekötõ úton helyenként csak lépésben lehetett haladni a komoly oldalszél és az útra került hónyelvek miatt.
Összességében azonban probléma mentesen megérkeztünk Bácska legészakibb városába,ahol pár órát töltöttünk el . A metszõ délkeleti szél mellé
-3 fokos léghõmérséklet illetve -13 fok körüli hõérzet társult ,a városban is kisebb hófúvásokkal fûszerezve.
A helyiek is megerõsítették,amit már mi is tudtunk hallomásból,hogy Szabadkától délre,Bácska középsõ részein a legkritikusabb a helyzet,arrafelé több település megközelíthetetlen,autók százai rekedtek az utakon,rengetegen kerültek a hó fogságába.
Helyenkét 2-3 méter magas hótorlaszokat emelt a 80-100 km/óra sebességgel fújó kosava.
Képek : Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
2014.02.01. Szeged-55-ös út-M5 autópálya-Röszke/Horgos határátkelõ-E75 autópálya-Palics-Szabadka.
Szerencsés utunk volt és érdekes,élményteli is. Szerencsés,mert különösebb probléma nélkül megérkeztünk Szabadkára a környéken tomboló Kosava okozta hófúvások ellenére és élményteli,mert "testközelbõl"láthattuk,érezhettük az al-dunai szél tombolását,annak nyomait.
Reggel idultunk,akkor azt a hírt kaptuk,hogy a személyautókat beengedik Szerbiába,tehát nekivágtunk.
Rögtön a Szeged tábla vége után az 55-ösön hóátfúvások nyomait láttuk,majd idõrõl idõre hasonló kép fogadott.
A röszkei határátkelõ elõtt több kilométeres kamionsor várakozott a jó szerencsére (és a hó elolvadására?).
Nos,Szerbiába valóban beengedtek ,gond nélküli volt a határátkelés.
Szerb oldalon,tehát Vajdaság északi részén határozottan erõsödtek a széllökések és sokasodtak a hóátfúvások,kisebb hóbuckákat emelt a szél és az utakra hordta.
A palicsi letérõnél rendõrautóra lettünk figyelmesek és közelebb érve láttuk,hogy bizony lezárták az autópályát Újvidék felé,tehát csak Szabadkáig engedték a közlekedést.
Palicsra beérve,már viharos szélben azt tapasztaltuk,hogy belterületi részeket sem kímél a hófúvás.
A Palicsot Szabadkával összekötõ úton helyenként csak lépésben lehetett haladni a komoly oldalszél és az útra került hónyelvek miatt.
Összességében azonban probléma mentesen megérkeztünk Bácska legészakibb városába,ahol pár órát töltöttünk el . A metszõ délkeleti szél mellé
-3 fokos léghõmérséklet illetve -13 fok körüli hõérzet társult ,a városban is kisebb hófúvásokkal fûszerezve.
A helyiek is megerõsítették,amit már mi is tudtunk hallomásból,hogy Szabadkától délre,Bácska középsõ részein a legkritikusabb a helyzet,arrafelé több település megközelíthetetlen,autók százai rekedtek az utakon,rengetegen kerültek a hó fogságába.
Helyenkét 2-3 méter magas hótorlaszokat emelt a 80-100 km/óra sebességgel fújó kosava.
Képek : Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Meg az embereket is
Kissznek én szóljak, vagy megteszi más?
Kissznek én szóljak, vagy megteszi más?
Szombat este ilyet kérni aligha lehet. Tele lesz a város. Én is majd nem útra keltem.
És az sem mellékes, hogy a figyelmeztetõ elõrejelzés kicsit másképp festett néhány órával ezelõtt.
És az sem mellékes, hogy a figyelmeztetõ elõrejelzés kicsit másképp festett néhány órával ezelõtt.
Errefelé is sónedvesek az utak, a sokadrendû utak lehetnek jegesek, de a fõközlekedési utak valóban ugyanúgy járhatóak, mint +5 fokban.