Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Közben egy jó hír (nekem), hogy végre megjött a Tamronom! Macro 90mm F2.8 Di Vc USD . Már csak át kell vennem a szaküzletben.
Eddig intéződött a hitel
Egy csoda ez az online hitel. Többet soha, meg úgy általában hitelt soha, mégha 0%-os is...
Jövő héten végre átvehetem! El se hiszem
Mióta vártam már egy ilyen obira...
Eddig intéződött a hitel
Jövő héten végre átvehetem! El se hiszem
A javaslataitokat összevetve, lehet, hogy mégis egy belépő DSLR-t fogok választani: Link
Jó ár-érték arányú gépnek tűnik, súlyra sem vészes (436g). Teszteket átfutva a céljaimnak megfelelő lenne, egyelőre a kitben lévő optikával, aztán később egy nagylátószöggel.
Nagyon szépen köszönöm az eddigi javaslatokat és válaszokat, sokat segítettetek.
Jó ár-érték arányú gépnek tűnik, súlyra sem vészes (436g). Teszteket átfutva a céljaimnak megfelelő lenne, egyelőre a kitben lévő optikával, aztán később egy nagylátószöggel.
A súly zavart engem eddig a legkevésbé 
Régen mini kompakttal kezdtem, 1,6"-os kijelzővel, 3x-os zommal. Hogy mire volt jó? Megtanulni fényképezni. Olyanokra gondolok itt, mint pl a komponálás legalapvetőbb szabályai. Aztán rájöttem, hogy mindent amit lehetett elértem agéppel, így váltottam egy Canon kompaktra. Szuper kis gép volt, rengeteg hasznos funkcióval, de elkezdtek zavarni a határai, a rengeteg kompromisszum ami nélkül ez a kategória használhatatlan. Hm... váltottam bridge gépre. Na itt már minden egyben volt, megvolt az összes olyan funkció, ami egy tükrös gépben, a manuál fokusz (fókuszgyűrűvel) a rengeteg hasznos funkció, volt hozzá csillivilli 30x-os zoom, DE... csak nem akartak összejönni azok a bizonyos képek, amikről álmodtam. És akkor rájöttem!
Ez az egész hókuszpókusz, mit sem ér, ha nincs egy megfelelő méretű érzékelő a gépben. A zaj, az szoftveres simítások elviszik mindazt, amiért az ember anniyt dolgozott. Nincs meg a várt élesség, zajmentesség, végtelen öröm, amikor visszanézi az ember a képeit.
Ezért váltottam
Tükörreflexes gépet vettem hosszú spórolás után. Egy alapobjektívvel (18-105)
A különbség kimondhatatlan
Mindezt nem azért írom le, hogy eszed ágában ne legyen tükrösön kívül mást megvenni, hiszen minden egyes lépcsőfoknak iszonyatosan örültem a történetben, csupán arra akarok rávilágítani, hogy nem igazán tudsz majd rosszul dönteni abban a kategóriában amit most szeretnél. Csak majd ne lepődj meg, ha egy idő után elfognak majd olyan érzések, amikről írtam.
Én a helyedben egész biztos a Brenya által is ajánlott nagyobb érzékelős gépek között nézelődnék, és hagynám a fenébe az ultrahipermega zoomos gépeket...
Régen mini kompakttal kezdtem, 1,6"-os kijelzővel, 3x-os zommal. Hogy mire volt jó? Megtanulni fényképezni. Olyanokra gondolok itt, mint pl a komponálás legalapvetőbb szabályai. Aztán rájöttem, hogy mindent amit lehetett elértem agéppel, így váltottam egy Canon kompaktra. Szuper kis gép volt, rengeteg hasznos funkcióval, de elkezdtek zavarni a határai, a rengeteg kompromisszum ami nélkül ez a kategória használhatatlan. Hm... váltottam bridge gépre. Na itt már minden egyben volt, megvolt az összes olyan funkció, ami egy tükrös gépben, a manuál fokusz (fókuszgyűrűvel) a rengeteg hasznos funkció, volt hozzá csillivilli 30x-os zoom, DE... csak nem akartak összejönni azok a bizonyos képek, amikről álmodtam. És akkor rájöttem!
Ez az egész hókuszpókusz, mit sem ér, ha nincs egy megfelelő méretű érzékelő a gépben. A zaj, az szoftveres simítások elviszik mindazt, amiért az ember anniyt dolgozott. Nincs meg a várt élesség, zajmentesség, végtelen öröm, amikor visszanézi az ember a képeit.
Ezért váltottam
A különbség kimondhatatlan
Mindezt nem azért írom le, hogy eszed ágában ne legyen tükrösön kívül mást megvenni, hiszen minden egyes lépcsőfoknak iszonyatosan örültem a történetben, csupán arra akarok rávilágítani, hogy nem igazán tudsz majd rosszul dönteni abban a kategóriában amit most szeretnél. Csak majd ne lepődj meg, ha egy idő után elfognak majd olyan érzések, amikről írtam.
Én a helyedben egész biztos a Brenya által is ajánlott nagyobb érzékelős gépek között nézelődnék, és hagynám a fenébe az ultrahipermega zoomos gépeket...
Állványom az van, bár egy kínai webshopról, de eddig a célnak megfelelt telefonnal használva, csináltam hozzá horgászólomból súlyt, szóval az nem akkora probléma. 
Szerk.: Nyuli meg is előzött.
Szerk.: Nyuli meg is előzött.
Ilyenkor szokás homokzsákot, vagy pl. hátizsákot akasztani az állványra
Én csak elmondtam a tapasztalatomat. Viszont amikor állványon volt a 20 dekás gép, imádkozni kellett, hogy az első fuvallat nehogy felborítsa. Na most jól megkevertelek.
Igen, de valamikor meg nagyon jó ha a kéznél van egy tükörreflexes gép nagylátószögű objektívvel, csak hogy az egész görgőfelhő benne legyen.

Elég lenne neked valamelyik aps-c szenzoros Canon gép, egy 10-18-as optikával. Esetleg a használtak között is szétnézhetsz.
Elég lenne neked valamelyik aps-c szenzoros Canon gép, egy 10-18-as optikával. Esetleg a használtak között is szétnézhetsz.

A zivatarfotózásból adódóan nem hátrány, ha jobb zomm-al rendelkezik, valamint a wifi is hasznos tud lenni. Mind2 jónak tűnik, amiket ajánlottál, talán a Sony egy fokkal jobb, bár annak csak 3.6x-es zoom-ja van. Köszönöm a javaslatokat, valamint a rávilágításodat arra, hogy a súly egy nagyon is fontos szempont.
Amit kinéztél, jó paraméterei vannak. Ahány fórumtag van, annyi márkát, típust, véleményt mondanak. De mindig elhangzik, hogy neked kell döntened, mi a fontosabb, a szuper-zoom, vagy a szenzor méret, vagy a kereső, wifi? Stb, stb. Mi is csak azt látjuk amit Te az árukeresőn. Az lenne jó ha olyan valaki válaszolna
akinek van hasonló fényképezője ebben az árkategóriában. Amikor én váltottam egy 200 g-os kompaktról egy 550 g-osra, nekem nehéz volt. (A súlya) Nem akkor mikor a táskában vittem, hanem amikor a nyakamban lógott, vagy csak itthon fogtam a kezemben, mert próbáltam a különböző funkciókat, beállításokat. (a múlt idő felcserélhető jelen idővel is) Ezzel is számolj, ha egy 650 g-os gépet veszel. Vannak majdnem ilyen jó adatokkal zsebméretőek is. Pl.:
Link
Vanna kakik inkább nagyobb szenzoros gépet választanak:
Link
(1/2.3"típusú 6.1x4.6 mm, 1" típusú 13,2x8,8 mm)
akinek van hasonló fényképezője ebben az árkategóriában. Amikor én váltottam egy 200 g-os kompaktról egy 550 g-osra, nekem nehéz volt. (A súlya) Nem akkor mikor a táskában vittem, hanem amikor a nyakamban lógott, vagy csak itthon fogtam a kezemben, mert próbáltam a különböző funkciókat, beállításokat. (a múlt idő felcserélhető jelen idővel is) Ezzel is számolj, ha egy 650 g-os gépet veszel. Vannak majdnem ilyen jó adatokkal zsebméretőek is. Pl.:
Link
Vanna kakik inkább nagyobb szenzoros gépet választanak:
Link
(1/2.3"típusú 6.1x4.6 mm, 1" típusú 13,2x8,8 mm)
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni, a nyár folyamán tervezek egy fényképezőgépet vásárolni, 100e Ft-ig bezárólag, egy bridge gépre gondoltam, azonban lehet egy komolyabb kompakt is.
Nagyrészt időjárási esemény lenne vele fotózva (télen havas táj, nyáron leginkább zivatarok, naplemente), ezek mellett egy-két természetfotó, esetleg makró. Eddig egy kis kompakt géppel, az utóbbi időben telefonnal (Huawei P10 Lite) fotóztam, saccra 4000 fotót, ha lőttem eddig. A használattal, valamint az alapokkal(iso, záridő, rekesz, stb.)nagyjából tisztában vagyok.
Tudnátok ajánlani egy pár gépet?
Eddig ezzel a darabbal szemeztem: Link
Karácsony másnapján derült volt az ég és nagyon szép napsütésben kicsit elmentem a drónnal repülni. Meglátogattam a Cingető tavat olyan 700 méter távolságból, így nem akartam annyira alacsonyra süllyedni (pedig azok a repedések a jégben...), de végül próbáltam komponálni.
Nyers képfájl kapott kontrasztot, színt. Hú ha most esne egy 20 centis hótakaró...

Nyers képfájl kapott kontrasztot, színt. Hú ha most esne egy 20 centis hótakaró...
Köfi
Majd rábeszélem
amúgy csak tesztkép volt 
Tomi, igen, igazi díva...
Tomi, igen, igazi díva...
Az egyik majdnem, a másik szerencsére nem.
A drón ISO1600-on képes exponálni 8 másodpercet f2.8on ( ekv. fókusz 35mm). De múltkor elég volt 1s is, hogy láthassam vele a települést holdfényben.
Rengeteg kompozíciós lehetőséget rejt. Azért jó a Mavic Pro mert már Occusynces, míg az Air változat 40 ezer Ftal olcsóbb, de az WIFI-s. Tény, hogy az is nagyon jó...hát mert Mavic, de én inkább belefektettem egy kicsit a biztonságba.
Természetesen a drón óta szakad az eső, fúj a szél és minden baja van az időjárásnak, de hát ez természetes.
A drón ISO1600-on képes exponálni 8 másodpercet f2.8on ( ekv. fókusz 35mm). De múltkor elég volt 1s is, hogy láthassam vele a települést holdfényben.
Rengeteg kompozíciós lehetőséget rejt. Azért jó a Mavic Pro mert már Occusynces, míg az Air változat 40 ezer Ftal olcsóbb, de az WIFI-s. Tény, hogy az is nagyon jó...hát mert Mavic, de én inkább belefektettem egy kicsit a biztonságba.
Természetesen a drón óta szakad az eső, fúj a szél és minden baja van az időjárásnak, de hát ez természetes.
Sziasztok!
Nekemis megjött a Jézuska. DJI Mavic Pro drónt hozott. Elég futurisztikus látványt nyújt. Kínai cucc, aminél mi azt gondolnánk, hogy koppintás, aztán közben kiderül, hogy ők járnak az élen ebben a technológiában.
Azért gondoltam, hogy beszerzek egy ilyet, mert állandóan egy csodálatos erdő kellős közepén vagyok. Hát akkor miért ne?
Két kép gyorsan:
Bocs amúgy, hogy keveset vagyok. Állandóan vagy az asztrofotóimmal szórakozok, vagy valami nem netes teendő van. Nem ülök már az egyetemen na.
Nekemis megjött a Jézuska. DJI Mavic Pro drónt hozott. Elég futurisztikus látványt nyújt. Kínai cucc, aminél mi azt gondolnánk, hogy koppintás, aztán közben kiderül, hogy ők járnak az élen ebben a technológiában.
Azért gondoltam, hogy beszerzek egy ilyet, mert állandóan egy csodálatos erdő kellős közepén vagyok. Hát akkor miért ne?
Két kép gyorsan:


Bocs amúgy, hogy keveset vagyok. Állandóan vagy az asztrofotóimmal szórakozok, vagy valami nem netes teendő van. Nem ülök már az egyetemen na.
Bár bevallom néha kínai amiket írtok ezekről a masinákról és üvegekről, de tudok másokkal együtt örülni, úgyhogy...
Hát izé... 
Pentacon six TL elektronikus prizmával, ritkaság
oszt hazakísért... Az üveg meg.... egy 80/2,8-as MC Zeiss Jena (vagyis egy Biometar).
Pentacon six TL elektronikus prizmával, ritkaság

Szia! Ez az eredeti képkocka:
Link
Ebből vágom ki a használható kristályokat, ps-el megtisztítom, és elviszem teljesen feketébe a hátteret. Amúgy egy fekete porcelán edényre húztam folpackot, és ezzel gyűjtöttem be a hópelyheket.
Link
Ebből vágom ki a használható kristályokat, ps-el megtisztítom, és elviszem teljesen feketébe a hátteret. Amúgy egy fekete porcelán edényre húztam folpackot, és ezzel gyűjtöttem be a hópelyheket.
A fekete hátteret hogyan sikerült elérned ebben a makró világban? Üvegasztalon fotóztad?
Szia! Az obi Canon EF100 1/2.8 USM Macro volt és Canon váz, most 7d, régebben 20d. A kristályok nagyrész régebben készültek, akkor még 20d-vel próbálkoztam, köszi!
Én egy Agfával kezdtem még 2007-ben, fél év után természetesen megadta magát a 20 ezer forintos kis szutyok. 
Régi szép idők...
Régi szép idők...
Tegnapi naple-játszadozás a vízcseppes ablakkal... A kamera úgy tizenhúsz évvel visz vissza a múltba, olyan, mintha diafilmre fényképeznék, nagyon kell vigyázni a megvilágításra 

Jó ez a kép, jó példa a művészi szabadságra, mert itt a téma nem a kutya, hanem a lábak. Az a kutya szerű izé az csak véletlenül ott van. A művészetben vannak szabályok, pl. zenében vannak tiltott lépések, tilos a kvint vagy oktáv párhuzam. Aki ezt nem tartja be arról messziről ordít, hogy amatőr, hiába mondja magáról, hogy "én kortárs művész vagyok".
A jobb oldali OK, egy kutyaszerű izé. Attól balra egy ember, OK. De mi a rosseb az a kutyámmajom az utóbbitól balra??
Egy kritikám azért van a képpel kapcsolatban: a fekete micsoda (dzseki vagy táska) zavaró, nélküle sokkal tisztább lenne a kép, esetleg pecsételd ki
Ó, dehogynem szabad
legalábbis Elliott Erwitt is megtette, és még díjazták is érte. A művészetben nincs olyan, hogy nem szabad 
Forrás: nytimes.com

Forrás: nytimes.com
Köszi!!!
Érdekes, több helyre is feltettem, de ilyen kritika még nem érkezett rá.
Ez most nem lett annyira megkomponálva, mert sietni kellett. Fix objektívvel nagyon nehéz gyorsan fényképezni különböző szögekből.
Ha a gazdi is benne lenne, akkor viszont a háttér is sokkal rosszabb lett volna.
Rékának nagyon tetszett, mondta hogy feltehetem, ezért bátorkodtam.
Érdekes, több helyre is feltettem, de ilyen kritika még nem érkezett rá.
Ez most nem lett annyira megkomponálva, mert sietni kellett. Fix objektívvel nagyon nehéz gyorsan fényképezni különböző szögekből.
Ha a gazdi is benne lenne, akkor viszont a háttér is sokkal rosszabb lett volna.
Rékának nagyon tetszett, mondta hogy feltehetem, ezért bátorkodtam.
Nekem nem tetszik.. Bármennyire kutya fan vagy , meg ellenfény, egy embert nem lehet így lealázni, hogy mutatom a lábát. Ezt nem tanultam, csak ösztönös.
Igazából a kettő obi a minőséget és egyéb specifikációkat tekintve fej-fej mellett van. Itt igazából már csak az ár számít.
A Tamronról nagyon sok jót hallottam, a Nikonról Canonos lévén szinte semmit, ami nem azt jelenti, hogy rosszabb lenne vagy jobb.
Úgyhogy, ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz.

A Tamronról nagyon sok jót hallottam, a Nikonról Canonos lévén szinte semmit, ami nem azt jelenti, hogy rosszabb lenne vagy jobb.
Úgyhogy, ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz.
Bocs, hogy titeket nyaggatlak, de nem nagyon vagyok otthon objektívekben, csak amennyi itt rámragadt.
Mivel nekem életem legnagyobb kiadása lesz fényképezőgép témában ezért nem szeretnék rosszul dönteni.
2 maradt, ami közül dönteni szeretnék, de jó lenne valami támpont, ugyanis nem tudom, jobb-e annyival a Nikon, mint a Tamron, mint az árcédulán lévő különbség...
Tamron 90mm f/2.8 SP Di MACRO 1:1 VC USD rev. 2
Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G IF-ED Micro
dxomark.com-ot nézegetem, ahol lehet párosítani a vázzal, és ez alapján pontozzák, de ott nem ad akkora különbséget.
Próbáltam a két obi+D5300 kombótól származó képeket nézni, ott meg tejóég mekkora különbség volt a Nikon javára!
Bármilyen tanácsot elfogadok
Mivel nekem életem legnagyobb kiadása lesz fényképezőgép témában ezért nem szeretnék rosszul dönteni.
2 maradt, ami közül dönteni szeretnék, de jó lenne valami támpont, ugyanis nem tudom, jobb-e annyival a Nikon, mint a Tamron, mint az árcédulán lévő különbség...
Tamron 90mm f/2.8 SP Di MACRO 1:1 VC USD rev. 2
Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G IF-ED Micro
dxomark.com-ot nézegetem, ahol lehet párosítani a vázzal, és ez alapján pontozzák, de ott nem ad akkora különbséget.
Próbáltam a két obi+D5300 kombótól származó képeket nézni, ott meg tejóég mekkora különbség volt a Nikon javára!
Bármilyen tanácsot elfogadok
Természetesen elírtam, mert a nikon obi 60mm-es 
Amúgy igazad van, de az igazi makróképeim még a bridge korszakomból valók, 1-5cm távolságból, illetve amikor rápakoltam a raynox dcr250-et, akkor meg kb 10cm volt.
Vagy ott lenne még a tamron 90mm f2,8 macro. Bár ott 28cm a min tárgytávolság.
Aztán addig nézegetem, amíg nem tudok majd dönteni.
Amúgy igazad van, de az igazi makróképeim még a bridge korszakomból valók, 1-5cm távolságból, illetve amikor rápakoltam a raynox dcr250-et, akkor meg kb 10cm volt.
Vagy ott lenne még a tamron 90mm f2,8 macro. Bár ott 28cm a min tárgytávolság.
Aztán addig nézegetem, amíg nem tudok majd dönteni.
Az apró élőlényeknél vedd figyelembe a menekülési távolságot, azaz hogy nrm mindig tudsz közel menni a motívumhoz. Virágok persze nem menekülnek





