2025. december 28., vasárnap

Ho-ho-hóváró

Adott napon: 
Keresés:
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek
>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma


>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!


>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!

----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
#174325
Sajnos a sógorok megtehetik ezt,mi pedig nem, ez tényleg így van. Ha nagyon jó téli gumijaid vannak azok kishíján kompenzálják az összkerékhajtást, egy kis hóláncozással megspékelve. Náluk kevesebb terepjáró van mint nálunk a pesti belvárosban. Jó pár alkalommal Tirolban és Vorarlbergben végignéztem a parkoló autókat, és mindig így volt, rengeteg elsõkerekes autó és néhény % 4X4-es, õk már csak tudják, ott gyakrabban jön le 30 -40 cm mint nálunk. vidám
Szerk : azt nem gondoltam volna, hogy március közepén 2 óra lesz több 10 téli gumis poszt
laza hideg havazas
#174324
" Ausztriában az a szokás, hogy egy átlagos vezetõ - aki ügyel a többi közlekedõ biztonságára is - két év után új téli gumi garnitúrát vásárol magának. "

Ez meg már a ló túloldala nevet. 2 év után pazarlás lecserélni. Nem is értem, hogy ez honnan jön. Eleve 5-6 évet szoktak mondani, azon belül pedig a profilmélység csökkenése az, ami indokolhatja a cserét, de hát õk tudják. Adják nekünk nevet.
#174323
Na most vajon mibõl lett zivatar a Duna-Tisza-Közén?
#174322
A szél ellened dolgozik, de nekem jó lesz. Most lenne jó tudni hogy a modellek által mutatott csapadék hol jelentkezik igazán ekkora szélben. Ide kell jönnie a csólyospálosi adagnak Link .
#174321
Szardínia környékén is forog valami, de nem az a mi ciklonunk, az majd holnap este. Illetve de, közvetve az, de elõtte van egy kis hullám még.
#174320
Honnan tudsz te ilyeneket Wetsom??Érdekesnek találom mindig amikor írsz valamit mert tanulok belõle csak a magyarázatokat te honnan tanultad meg? nevet
#174319
Mint nem túl fiatal fórumozó, és hegyekben élõ és állandóan a havat keresõ és szeretõ sofõrként mondom, csak 4 db jó téli gumival, (legalább mind a 4 6 mm-es és nem idõsebb 5 évnél) szabad bármikor is elindulni télen. A jó téli gumi száraz,nedves,havas és jeges úton is egyértelmûen jobb, jeges úton valamennyivel kisebb a különbség , de akkor is szignifikáns a különbség. Természetesen a lengéscsillapítók állapota, a front vagy hátsó hajtás, és a vezetési stílus mind meghatározza a túlélési helyzeteket extrém körülmények között. Nem lehet olyan program, ami miatt bárki veszélyeztethetné a saját vagy más életét. Ha történik egy baleset az elsõ amit megvizsgálnak a gumik milyensége, téli ws nyári, életkor, barázda mélység. Az ellenérdekelt ügyvédje a bíróságon biztosra tud menni,ha nyári gumis a szemben álló balesetes. A biztosító minden kárt a nyári gumisra tol, a kórházi kezelést és az egyébb költséget szintén. Szóval itt súlyos milliókról is szólhat a sok évig tartó pereskedés. Egy konkrét példa a szezonból: novemberben vettem 4 zsír új continental ts 850-es téli gumit, és egyetlen alkalommal lapátoltam el a 35%-os emelkedésû garázsbehajtómról a havat, így utólag akkor is fölöslegesen. Minden alkalommal a 10-15 cm hóban vígan hajtottam ki és be. Link hideg havazas
#174318
Úgy néz ki be fog jönni amit Anarki linkelt, ütemesen csökken a T. Reggelre simán lehet fagypont közeli hõmérséklet, onnantól meg már tudjuk mi fog esnikacsint
#174317
Abból látszik, hogy durva dolog készül, hogy míg itt csökken a légnyomás, északnyugaton nõ, összepréselõdik a nyomásmezõ.

trento: Ez bukta az ECM.
#174316
Már 990 alatt : Link
#174315
Étteremben dolgozom konyhán,de nem szakács vagyok.Úgy otthon lennék erre a 2 napra hogy nem igaz:/

Bluli:Ez tény és ez az ami vigasztal.Remélem én is átélek majd hasonló helyzeteket még.Imádom az idõjárást,de konkrétan a most következõ idõjárási helyzeteket és a telet,havat,hófúvást! nevet
#174314
Megnéztem a szelet radarokat, itt durva nagy hó lesz, évszázados márciusi napi csapirekord sem kizárt. 1937. 03. 01. 40 mm Link .
#174313
Valóban Link
Fent a csillagdánál 50 km/h-s lökések vannak már.
#174312
"Azt azért tegyük hozzá, hogy régen nem volt téli gumi és mégis közlekedtek az emberek.
Ha csúszik az út egy megoldás van: lassan és óvatosan kell menni. A téli gumi sem jolly joker."

Ez volt az eredeti hozzászólásom. Lehet, hogy félreérthetõ volt, de egy szóval sem mondtam,pláne nem szajkóztam, hogy mindegy, hogy téli, vagy nyári gumival közlekedünk.
Igazából az egészbõl csak annyit szerettem volna kihozni, hogy téli gumival is jobb, ha óvatosan közlekedünk. Elolvastam Rudolfking írását is, köszönöm, megértettem. Még akkor annyit a témához, hogy Ausztriában az a szokás, hogy egy átlagos vezetõ - aki ügyel a többi közlekedõ biztonságára is - két év után új téli gumi garnitúrát vásárol magának.
#174311
Most nézem, az OMSZ vészjelzést, egész Tiszántúl narancs esõre... ez több, mint 30mm, a várható 35, max 40 mm-bõl, kb. alátámasztja a várakozásaimat is, azaz a csapadék vége jöhet hóban, szerencsés esetben pár cm friss hóval. Azonban a "négyszögben" már más lehet a helyzet...
#174310
Ahogy látszik a radaron a szél már dolgozik is a csapi ellen Ény-on. Nem számítok a térségemben komoly dolgokra. 3-5 centi hóra jó esetben. Viszont a szél fog károkat okozni az biztos. szomoru
#174309
Ha valaki erre a következtetésre jut az írásomból, annak kb mindegy, hogy mit mondasz. Viszont a ló túloldalára sem kell átesni. Szerintem úgy tiszta, hogy hidegben, hóban téli gumi, mert nyárival kb kamikáze, de a téli gumi sem képes csodákra, csak óvatosan vele is.
#174308
Mit csinálsz kint?
#174307
Sajnos bekövetkezett ami már napokkal ezelõtt látszott körvonalazódni. Jön a 2 napos tél.szomoru
#174306
Hosszú még elõttünk az élet, nyugi! laza kacsint
Holnap hozom a képeket! nevet Jó éjt!
________

Norbi! Az, hogy mit csinál kint, az a Társalgóba való, éppen ideje már, hogy a gumis téma is elkezd csendesedni. Köszi. szegyenlos nevet
#174305
Alighanem így van, engem is mindig ledöbbent és kiakaszt.
Na ez meg még utoljára rátett nem egy, sõt nem két lapáttal vidám
Link havazas havazas havazas havazas
#174304
A GFS által várt 18 mm Link csapadékból 5 mm már le is esett, és még mindig esik, néhány mm még lejön majd esõben.
Mondjuk 4.
Az 9.
18-9 = 9 mm.
Tehát 9 mm fog lejönni hóban, ebbõl 1-2 mm pozitív hõmérsékleten, abból nem marad meg semmi.
7-nél vagyunk.
Amikor negatívba megy a T, még 1-2 mm az arra fog elmenni, hogy lehûtse a 9 fokos vizes talajfelszínt, úgyhogy 5 mm-nyi hó lehet, ami megmarad.
5 centi hó lesz, alulról olvadós, pénteken lesz 4-5 fok, úgyhogy olvadni fog, a végén pár centi hóval várjuk a szombat és vasárnap hajnali hideget.
#174303
Valaki nyugtasson meg hogy átélek én is majd ilyen helyzetet még otthon... duhos zavarban Felfogni nem tudom amit a modellek mutatnak 1 nappal az esemény elõtt...NEM HISZEM EL,kezdek idegessé válni hogy miért nem vagyok otthon?????szomoru Sírva fakadok ez a legnagyobb vágyam a téli 3 hónapban ami most vár rátok...
#174302
Aki ilyet mond, az egybõl elárulja, hogy még életében nem vezetett normális téli gumival felvértezett autót.
#174301
Ennek kb. annyi értelme van, mint hogy Írországban a halászok direkt nem tanulnak meg úszni, hogy ne bátorodjanak fel túlságosan, és ne merészkedjenek túl mélyre a tengeren, illetve ne fussanak ki viharban.
Abszurd, de tény!
Ezzel együtt neked is ajánlom Rudolfking írását. Még ez az érvelés is káros, ha egyetlen embert is arra késztet, hogy ilyen megfontolásból ne tegyen fel téli gumit.

Sazomux: pár éve én is eljátszottam ezt, hasonló körülmények közt fel Dobogókõre nevet élmény volt, de ma már családos emberként azt hiszem, hanyagolom nevet
#174300
Így van! Szerinted nekem hányszor villogott hegyi szerpentinen felfelé, az úton! 10-15 cm friss hóban (talajon 35-40 cm friss hóban)az ESP 302 lóerõs, automata, hátsó kerék meghajtású kocsinál? Nem villogott hanem folyamatosan égett. vidám Soha többet ...
Amit kihagytatok a téli gumi keményebb keverék, alacsony hõmérsékleten is eléri az üzemi hõfokát, "betapad", de a nyári üzemi hófokát egy havazásban soha nem fogod elérni...
#174299
Ilyen gumit vettem decemberben; elég jó vízelvezetõi vannak: Link
#174298
Gumis téma: Sajnos nem egy ismerõs szerûségem van, akinek rosszabb, hogy téli gumi van az autóján, mert azt hiszi, hogy az már olyan mintha szögesdrót lenne a gumin. Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy nem szabad elszállni a téli gumitól sem, csodákra nem képes!!
#174297
Remélhetõleg itt is szép téli helyzet indul holnap, késõ délutántól- estétõl. nevet
#174296
Ez a beszéd nevet

Rudolfking: ott a pont. Jó lenne, ha ezt a lentebb "ááá, hóban mindegy mivel vagy, téli nyári vagy kutyaszán, elég lassan menni" c. butaságot szajkózok is alaposan elolvasnák!
#174295
Az a baj a nyári gumival, hogy egy pillanat alatt eltömõdik a bordázat hóval, és olyan lesz, mintha hóval próbálnál havon megmaradni: teljességgel esélytelen, azonnal csúszik is az autó, még ha lassan is mész. A szembe jövõ autó nem fog lassan beléd jönni, nem számíthatsz erre, és ha az õ sávjában vagy...
A téli gumi bordázata olyan, hogy a bordák közé kerülõ havat kidobja/kidolgozza forgás közben, így nem tömõdik el (látni is a téli gumis autóknál, hogy a kerék mögött hajigálja a havat kis kemény darabokban és szórja szét), így esélyed marad megtapadni az úton kis sebességnél, manõverezésnél (kanyarodás) plusz van értelme fékezni is, hisz van fékhatás.
Jégen szerintem minimális lehet a különbség a téli-nyári szett között, ha egyáltalán van. Latyakos, kásás, havas úton viszont hatalmas a differencia, nagyjából olyan lehet, mint sima havon, vagy frissen olvadozó tükörjégen gyalogolni...
#174294
Hát nem tudom ilyen idõre hogy fognak reagálni!vidám laza Biztos nem fogják díjazni... hideg havazas
#174293
Nagyon is számít, hiszen egy rosszul megválasztott sebességfokozatban teszem fel 40-nél egy 70 lóerõs autónál ha elveszed hirtelen a gázt, a kis kompresszió miatt nincs akkora rántás a motorfék által, mint egy 150-200lovas autónál. Mint tudjuk sok esetben ez okozza az árokba vágódást kanyarban, másfelõl egy kicsinek vélt gázfröccs is máshogy reagál. Másfelõl vannak akik nem olyanok mint mi, hanem azt hiszik minél több lóerõ meg quattro van alattuk, annál jobban tudnak vezetni és megbirkózni a téli útviszonyokkal. Sajnos sok van ebbõl, ezért is van jelentõsége átvitt pszichikai értelemben a sok lóerõnek balesetnövelõ értéke.
#174292
Semmiképp nem indulunk el, ha havas lesz az autópálya. Téli gumival sem indulnánk el ebben az esetben. Ha jégmentes és hómentes lesz a sztráda, akkor megyünk.

Ha már lóerõ: mi szerény 54 lóerõvel(40 KW) vagyunk "felvértezve". nevet
#174291
A rövidtávú modell friss elõrejelzése. Kicsit el van csúszva a valósághoz képest.

Arome:
Link

Radar:
Link

Kár annyira magasztalni egyesek által ezeket a nagy felbontásúakat. kacsint
#174290
Nyilván így van , nekem nincs jogsim,sosem vezettem még autómobilt.
#174289
Elkezdett zuhanni a T, 10-15 perc alatt csökkent fél fokot.
#174288
Nem érted a lényeget...
Tél Tábornok hamarosan pihenni megy és most illõen elköszön.
Amúgy, mérget vennék rá, hogy egyszer-kétszer még vissza is fog integetni félútról.... kacsint
#174287
Nem, nem igaz. Egyáltalán nem, nagyon nem mindegy, hogy téli vagy nyári gumival mész lassan.
Errõl a butaságról sosem fogsz meggyõzni, hiszen saját, sok éves tapasztalat a különbség.
Egyáltalán nem érdekel, milyen gumid van fent, nem ezért írom, hanem mert tény.

Az is butaság, hogy nem számít a kocsik ereje. Egy 70 lóerõs kocsival el tudsz indulni havon is, akár még nyárival is, mert kicsi a nyomaték, nem pörög ki. Nekem sokszor volt, hogy csak kettessel tudtam elindulni még téli gumival is, mert ennél azért jóval erõsebb (122Le, de fõleg nagyobb nyomatékú) motorja van a kocsimnak, és még az ESP sem tudott mindig kisegíteni.
Ez nem csak induláskor, de kanyarból kigyorsításkor, sávváltáskor gázra lépéskor is fontos tényezõ. Sokszor figyeltem, figyelgettem, milyen mozdulatoknál villog a menetstabilizátor. Szinte minden hangsúlyosabb dolognál (gáz, fék) Minél erõsebb a kocsi, annál nehezebb havon irányítani, épp ezért annál fontosabb a gumi is!

kempeter: mindenképpen tegyétek át, vagy tegyetek fel téli gumit, de ha már tényleg nem tudod másképp megoldani, akkor egy dologra figyelj kérlek (egy régi motoros tanácsa): ha érzed, hogy kezd lazulni a kormány (elfogy a tapadás), akkor lehetõleg se kormány, se fék, se gáz, amíg vissza nem jön (ismét érzed az ellenállást a kormányon). Ha ilyen szituban bármihez nyúlsz, már pördül is a kocsi!
#174286
ezt a két nap telet azért csak kibírja itt valahogy nevet
#174285
Havas úton nem számít, hogy erõsebb kocsik vannak, mint 40 éve. Egyszerûen lassabban kell menni, ez a legfontosabb. De, hogy megnyugtassalak téli gumit használok és május elõtt nem is fogom lecserélni nyárira.

Itt közben megvan az elsõ cm hó és egy fél órája 0 fok alá süllyedtünk. Az események az ECM elõrejelzése szerint haladnak.
#174284
Kellõ rutint lehet szerezni, csak a rutinszerzés közben jobb, ha életben marad az ember, és fõleg ne úgy szerezzen valaki rutint, hogy közben saját maga, az utasa, és a többi autóban ülõ ember életét veszélyezteti!
Mert téli gumival lehet közlekedni havas, jeges utakon, nyárival életveszélyes!
Hiába óvatos az ember, meg hiába figyelmes, a téli gumi és a nyári összehasonlíthatatlan havas utakon!
Ráadásul erõs oldalszél lesz útközben, ami újabb kockázati tényezõ.
A téli gumi nem jolly joker, de az élet sem játék!

Ricso!
A pogányvári radarállomás felett jár a tömb közepe, azért piros.
#174283
Basszus itt olvasom a rengeteg hozzászólást,közben meg bepirosodott a radar Zalában! laza
#174282
A váltás itt is megtörtént, az eddigi szitáló, csepergõ esõt, gyenge havas esõ váltotta fel, erõs széllökések és már csak 1,8 fok van.
#174281
A horvát radaron már szépen látszik a ciklon képzõdõ csapadékrendszere, ami tempósan közeledik is.
#174280
Nem sok idõt tölt Magyarországon mert szerintem az a gólya holnap már megy is vissza! vidám vidám vidám
#174279
De, a téli gumi havon a nyárihoz képest igenis erõsen jolly joker. Ezt nem azt jelenti, hogy bármit lehet vele, de tényleg ég és föld stabilitási szempontból a havon a különbség!
Tükörjégen (ónos esõ, Balaton jege stb.) nem annyira, de hóban nagyon is.

Viz78: mára eleget égetted magad, szerintem oltsd el egy zuhany alatt...

"napi szinten elemzem az idõjárást" - ez legalább egy tökéletesre sikerült irónia nevet
#174278
Dk- n én nem izgulnák be 2 napos fidegre...Link
#174277
Idén februárban 1 hónapig a német, osztrák hegyeket, autópályákat, fõutakat használtam, az esetek 95%-ban este, sötétben és havazásban és/vagy ködben vezettem a forgatások miatt. Nos, 40km/h-val, téli gumival nem egyszer úszott el a kocsi hátulja (mondjuk hátsó kerekes, automata, nagy motor), egy szó, mint száz, nyári gumival nem egy árokba borulás történt volna. Még téli gumival is necces, vagy menjetek most éjjel, vagy majd pénteken!
#174276
Peti egyébként nem cseszegetés miatt írjuk, csak jót akarunk!

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2025-12-28 05:09:05

Pusztavám - Május 1 utca (216,3 m)

2.0 °C

00007

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

149388

Hírek, események

Feketén fehéren a karácsonyról

Időjárás-változás | 2025-12-21 10:00

pic
Jelentős változás kezdődik a kontinens és egyben hazánk időjárásában az ünnepi időszak alatt.