Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
A változatosság kedvéért a téma ugyanaz.

Lehet már unalmas, de ígérem hamarosan változtatok.
Lehet már unalmas, de ígérem hamarosan változtatok.



Igen,köszi nektek!
Közbe Áki is írt még este,a stabi lesz a bűnös,egyébként kézben tartva is rángatózott már.Gondolom kakukk lesz neki .
Köszi!
Közbe Áki is írt még este,a stabi lesz a bűnös,egyébként kézben tartva is rángatózott már.Gondolom kakukk lesz neki .
Köszi!
Ha be volt kapcsolva a stabilizátor, akkor az a baj. Állványon/fix helyen ki kell kapcsolni, különben a motívum mozgását kameramozgásnak véli és megpróbálja követni - azaz rángatózni kezd.
Igen. Látom, kixsit rángatodzik, Én ehhez nem értek, de de vannak itt okosabb emberek k is.
Grat a gépekhez,érdeklődve várom majd a tesz képeket videókat 
Egy kérdés!
Ma este letettem a gépet videózni fix helyre,erős villámtevékenység volt a közelben és kaotikus fényviszonyok is.Ilyen képrángásokat produkál a gép Link mire utalhat a probléma?
Egy kérdés!
Ma este letettem a gépet videózni fix helyre,erős villámtevékenység volt a közelben és kaotikus fényviszonyok is.Ilyen képrángásokat produkál a gép Link mire utalhat a probléma?
GIT2 - készülök beszerezni (láttam micibot felvételeit) elsődlegesen nyaralásra , de a gyereknek bringához és persze time-lapse-ra. Van esetleg valami tartozék amit feltétlenül szerezzek be hozzá, esetleg észrevétel. Köszönöm.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#357522 - 2017-07-11 08:25:40)
Céleszköz: Link
Nekem is van belőle egy.
Céleszköz: Link
Nekem is van belőle egy.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#357521 - 2017-07-11 08:23:56)
Tetszik ez a Huawei, csak a Plus amibe tényleg jó a kamera, majdnem kéthavi fizum.
Tetszik ez a Huawei, csak a Plus amibe tényleg jó a kamera, majdnem kéthavi fizum.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#357519 - 2017-07-11 08:22:15)
Nem írtad mennyi pénzt szánnál rá.
Képalkotásban a Google Pixel a csúcs, bár itthon hivatalosan nem kapható.
Ha nem számít a pénz Samsung S8,S8+, kicsit túlélesít, túlszaturál de éjszaka az egyik legjobb.
HTC U11 szintén jó, új készülék, még drága.
Ennél olcsóbb valamivel a Huawei Mate 9, nagyon egyben van.
Olcsóbb árszegmensben elképesztő a Honor 8, főleg raw feldolgozásban. Ami még nagyon ütős, egyben legolcsóbb, a Nexus 5X, viszont már nem mai versenyező, de akinek fontos a fotózás az kellemeset csalódik benne, mai csúcskategóriát is megszorongatja.
OnePlus 5, bár ez pont gyengébb kamerában, tegnapi kép.
Link
Nem írtad mennyi pénzt szánnál rá.
Képalkotásban a Google Pixel a csúcs, bár itthon hivatalosan nem kapható.
Ha nem számít a pénz Samsung S8,S8+, kicsit túlélesít, túlszaturál de éjszaka az egyik legjobb.
HTC U11 szintén jó, új készülék, még drága.
Ennél olcsóbb valamivel a Huawei Mate 9, nagyon egyben van.
Olcsóbb árszegmensben elképesztő a Honor 8, főleg raw feldolgozásban. Ami még nagyon ütős, egyben legolcsóbb, a Nexus 5X, viszont már nem mai versenyező, de akinek fontos a fotózás az kellemeset csalódik benne, mai csúcskategóriát is megszorongatja.
OnePlus 5, bár ez pont gyengébb kamerában, tegnapi kép.
Link
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#357516 - 2017-07-11 08:18:13)
Iphone SE,-6,-7 Nekem is Sonym volt,jó képek,de nagyon ratyi életidő!
Iphone SE,-6,-7 Nekem is Sonym volt,jó képek,de nagyon ratyi életidő!
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#357515 - 2017-07-11 08:17:35)
Lumia 930,Lumia 1020. Egyik sem mai gyerek,meg windows,de jó a kamerája mindkettőnek! Egyébként ezek az okostelefonok nem nagyon bírnak ki 2 évnél többet,tisztelet a kivételeknek.
Lumia 930,Lumia 1020. Egyik sem mai gyerek,meg windows,de jó a kamerája mindkettőnek! Egyébként ezek az okostelefonok nem nagyon bírnak ki 2 évnél többet,tisztelet a kivételeknek.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#357512 - 2017-07-11 08:16:34)
Huawei P9/P10 kameráit dicsérik. De annak az árán céleszközt is veszel.
Huawei P9/P10 kameráit dicsérik. De annak az árán céleszközt is veszel.
Áthelyezve innen: Meteorológiai társalgó (#357511 - 2017-07-11 08:14:01)
Lenne egy kérdésem: milyen telefont érdemes venni, amiben normális kamera van és alkalmas időjárási jelenségek fotózására, videózására? Vagy mindenképpen kell "célhardver"? 50 ezer forint alatt kapni normális fényképezőt? Csak azért írtam a telefont, mert az ugye mindig az embernél van. A Samsung J3-nak gagyi a kamerája... A Sony Xperia Z2 szép képeket csinált, de az a telefon 2 év 2 hónap után megmurdelt.
Lenne egy kérdésem: milyen telefont érdemes venni, amiben normális kamera van és alkalmas időjárási jelenségek fotózására, videózására? Vagy mindenképpen kell "célhardver"? 50 ezer forint alatt kapni normális fényképezőt? Csak azért írtam a telefont, mert az ugye mindig az embernél van. A Samsung J3-nak gagyi a kamerája... A Sony Xperia Z2 szép képeket csinált, de az a telefon 2 év 2 hónap után megmurdelt.
Nem könnyű. Biztos mindegyiket meg lehet magyarázni.
Ha csak a bokeh karikákat nézném, akkor a 2. (Bár ez is szubjektív.) Az 1-n viszont nyönyörű éles a lepke, a harmatcseppek, és a környezete. (A 4. áll a legjobb szögben, de azt nem kérdezted.) 
Szóval tőlem 1 szavazat az első képre.
Szóval tőlem 1 szavazat az első képre.
(Kicsit gyorsírással írtam. Szóval: Pont úgy éles, pont úgy homályos, ahogy nekem tetszik. De a homályos nem jó szó.)
+1: a stabit ki kell kapcsolni állványon, mert berázhatja a gépet, és nem lesz éles a kép.
Szerintem a leglátványosabb villámok 10-30 km között vannak, itt egy átlagos nagylátóval (30 mm környéke) a villám szépen kitölti a képet, ilyen távból - ha csak nem atomvillanás :-) - nem ég ki.
De értem és el is fogadom a gondolatmenetet!
Ez is pontosan megmutatja, mennyire nem lehet ökölszabályok alapján fotózni (sem), sokan sokféleképpen látjuk.
De értem és el is fogadom a gondolatmenetet!
Ez is pontosan megmutatja, mennyire nem lehet ökölszabályok alapján fotózni (sem), sokan sokféleképpen látjuk.
Pedig akkor pont a legfontosabbat hagyod figyelmen kívül.
A defókuszált villám nagyon is szembetűnő. Persze akkor nem, ha kilométerekre van és csak egy "fénypont" a képen, de gondolom azért ennél látványosabb képeket szeretnél.
Viszont ha már közelebb villámlik és várhatóan kitölti a képmezőt a villám, akkor nagyon is fontos, hogy fókuszban legyen. A tér/villám kompozíciót most hagyjuk figyelmen kívül...
A másik: ha nyitott rekesszel fotózol és normális villámképet akarsz készíteni (márpedig tuti, hogy azt és ez azt feltételezi, hogy a villám közelebb csap le, tehát kitölti a képmezőt), akkor biztosra veheted, hogy kiég a villám, de még a környezete is, használhatatlanná téve a képet.
Szűkebb rekesznél szerintem az sem hátrány, hogy várhatóan több villám rákerülhet egy képre a hosszabb exponak köszönhetően, ami élvezetes látványt adhat.
A defókuszált villám nagyon is szembetűnő. Persze akkor nem, ha kilométerekre van és csak egy "fénypont" a képen, de gondolom azért ennél látványosabb képeket szeretnél.
Viszont ha már közelebb villámlik és várhatóan kitölti a képmezőt a villám, akkor nagyon is fontos, hogy fókuszban legyen. A tér/villám kompozíciót most hagyjuk figyelmen kívül...
A másik: ha nyitott rekesszel fotózol és normális villámképet akarsz készíteni (márpedig tuti, hogy azt és ez azt feltételezi, hogy a villám közelebb csap le, tehát kitölti a képmezőt), akkor biztosra veheted, hogy kiég a villám, de még a környezete is, használhatatlanná téve a képet.
Szűkebb rekesznél szerintem az sem hátrány, hogy várhatóan több villám rákerülhet egy képre a hosszabb exponak köszönhetően, ami élvezetes látványt adhat.
No én ezért szoktam állványra tenni a gépet, 15-20-30 mp-expó, 10-es sorozat. Így több percen keresztül csak két kép közötti idő (kb. 1-2 mp) ami kiesik, minden más rajta van a felvételeken. Egy hátránya van, hogy így lesz 10 képe az embernek ugyanazzal a kompozícióval, csak a villámok vannak más helyen. Persze ha ügyes és gyors az ember, akkor két kép között gyorsan elfordíthatja picit másfelé a masinát, vagy egy képet (rajta esetleg egy villámot :-))) ) beáldozva kép készülte közben fordítja el, így egy kép kuka, de változatosabb a kompozíció. :-) (Igazán perverz ötlet, de így még akár éjszakai villámos panorámát is lehet csinálni, csak nagyon pontosan be kell lőni a vízszintest az állványon, de így akár az is kivitelezhető!)
Én a szűk rekesszel annyira nem értek egyet, pontosabban a mélységélesség miatt nem aggódnék. Ember legyen a talpán, aki ekv. 25-30-35 mm-nél megmondja (feltételezve a helyes végtelen fókuszt), hogy az a kép 2.8-on vagy 8-on készült. Inkább a lágyság ami bezavarhat, de szerintem az sem akkora érvágás mint az, ha az amúgy is fényszegény éjszakai környezetben még csökkentjuük a bejutó fény mennyiségét... Ugye f/2.8-ról f/8-ra az 3 fényérték, érzékletesebben néhány másodperc helyett közel egy perces expó... Megéri? Szerintem nem, én ezért inkább a lehető legtágabb/viszonylag tág (amit a lehetőségek engednek) rekesz híve vagyok.
Én a szűk rekesszel annyira nem értek egyet, pontosabban a mélységélesség miatt nem aggódnék. Ember legyen a talpán, aki ekv. 25-30-35 mm-nél megmondja (feltételezve a helyes végtelen fókuszt), hogy az a kép 2.8-on vagy 8-on készült. Inkább a lágyság ami bezavarhat, de szerintem az sem akkora érvágás mint az, ha az amúgy is fényszegény éjszakai környezetben még csökkentjuük a bejutó fény mennyiségét... Ugye f/2.8-ról f/8-ra az 3 fényérték, érzékletesebben néhány másodperc helyett közel egy perces expó... Megéri? Szerintem nem, én ezért inkább a lehető legtágabb/viszonylag tág (amit a lehetőségek engednek) rekesz híve vagyok.
A villámfotózásra több megoldás van.
Ugye a legegyszerűbb dolgunk a sötétben érkező viharnál van, ugyanis ekkor az előtér/környezet nem ég ki.
Az egyik megoldás ha a gépünk engedi a Bulb expo. A rekeszt levesszük f/8 köré, hogy az expo alatt ne égjen ki a környezet, illetve hogy meglegyena megfelelő mélységélesség. Az obit természetesen M módba kell állítani (hasonlóan a vázat is) , hogy az élesség keresésével ne vacakoljon a váz. Az obit eltekerjük a villámok várható megjelenésének helyére és exponálunk. Az expozíciós idő nagyban függ a környezeti háttér/előtér világosságától, a beállított rekesztől és az ISO-tól (ez lehetőleg legyen 100 körül). A fenti beállításokkal megengedhető nagyjából 30-40 (akár több) másodperces expók, ami idő alatt nagy eséllyel kerül a kockára villám.
A másik lehetőség, ha nincs a vázon B üzemmód, a sorozatok készítése. Ennél az opciónál kisebb eséllyel kerül a képre a villám, de még mindig jobb, mintha a reflexeinkre hagyatkoznánk.
A fenti beállításokon kívül még érdemes a vakut letiltani, mert az tönkrevágja a képet, illetve lehetőleg a kamera által kínált nyers képetkészítő opciót válasszuk, ugyanis ez segít a képfeldolgozás során további részletek előhívásában.
Ha jól tudom most már vannak appok okostelókra, amik képesek automatizálni a telót a villámlás idejére, de
ennek hatékonyságáról nincs semmi infóm.
És a legfontosabb: mindegy mit használunk, az eszköz alatt legyen állvány, de ez gondolom egyértelmű.
Ugye a legegyszerűbb dolgunk a sötétben érkező viharnál van, ugyanis ekkor az előtér/környezet nem ég ki.
Az egyik megoldás ha a gépünk engedi a Bulb expo. A rekeszt levesszük f/8 köré, hogy az expo alatt ne égjen ki a környezet, illetve hogy meglegyena megfelelő mélységélesség. Az obit természetesen M módba kell állítani (hasonlóan a vázat is) , hogy az élesség keresésével ne vacakoljon a váz. Az obit eltekerjük a villámok várható megjelenésének helyére és exponálunk. Az expozíciós idő nagyban függ a környezeti háttér/előtér világosságától, a beállított rekesztől és az ISO-tól (ez lehetőleg legyen 100 körül). A fenti beállításokkal megengedhető nagyjából 30-40 (akár több) másodperces expók, ami idő alatt nagy eséllyel kerül a kockára villám.
A másik lehetőség, ha nincs a vázon B üzemmód, a sorozatok készítése. Ennél az opciónál kisebb eséllyel kerül a képre a villám, de még mindig jobb, mintha a reflexeinkre hagyatkoznánk.
A fenti beállításokon kívül még érdemes a vakut letiltani, mert az tönkrevágja a képet, illetve lehetőleg a kamera által kínált nyers képetkészítő opciót válasszuk, ugyanis ez segít a képfeldolgozás során további részletek előhívásában.
Ha jól tudom most már vannak appok okostelókra, amik képesek automatizálni a telót a villámlás idejére, de
ennek hatékonyságáról nincs semmi infóm.
És a legfontosabb: mindegy mit használunk, az eszköz alatt legyen állvány, de ez gondolom egyértelmű.
Ebben a témában én is tapasztalatlan vagyok. Nézegettem nagyszerű villámképeket 15, 30, sőt 60mp záridiővel is. Két éves tapasztalatom, hogy 16mp-el 300 kattintásból kb. 3-4 esett bele a 16 mp-be. A legutúbbi viharnál szinte minden 16mp-be 7-8 villámcsapás volt, persze, hogy szétégett minden. Most állítottam volna 1 mp-re, vagy kissebbre? Ahhoz nincs türelmem. Nincs automata exponálásom. Szóval a vihar jellegétől is függ.
Itt ezzel a tág rekesszel, amíg messze van a zivatar csak egy baj lesz, hogy kicsi lesz a mélységélesség. Ezáltal baromi nehéz belőni azt a távolságot, ahol éles képet kapsz majd.
Kapcsolódva micihez, amíg messze van a zivatar érdemes tágabb rekeszt használni (hosszabb záridőt, esetleg magasabb ISO-t), nyilván ahogy közeledik, úgy állítgatod. Ha nagyon közel csapkodnak már a villámok, szűkebb rekesz (~f
és rövidebb záridő, hogy ne égjen ki a kép. De nem igazán vannak itt kőbe vésett szabályok, gyakorolj és látod mi tetszik.
Minél tágabb a rekesz (alacsonyabb az F érték) annál több fény jut az érzékelőre. Ha több a fény rövidebb lehet a záridő, vagy alacsonyabb ISO-t tudsz használni.
Próbáld ki melyik hogy teszik.
Próbáld ki melyik hogy teszik.
Kipróbáltam és működik, köszi!
Amúgy egy éjszakai fotózásnál mekkora rekeszértéket ajánlasz, mi az, amit nem szabad túllépni?
Tedd manuál fókuszra, és keresd meg a végtelent kézzel.
Így szerintem el kell kezdenie az exponálást.
Így szerintem el kell kezdenie az exponálást.
Vettem egy Canon Eos M10-et. Erre b+ utólag derül ki, hogy nincsen rajta bulb mode. Valakinek van tippje, hogyan lehetne ennek ellenére villámokat fotózni vele éjszaka (long exposure)? 30 mp-s záridőnél, ha nincsen alapból fény, akkor nem exponál.
Épp akartam írni, mert azt hittem arról már nem is esik szó, hogy gyönyörű kép lett!!! Aztán látom Rudolfking már írta 
Ha meglenne az eredeti, vagy csak nagy felbontásban, biztosan kitenném a falra!
Ha meglenne az eredeti, vagy csak nagy felbontásban, biztosan kitenném a falra!
Célgép vagy valami másra épített, de erősebb géppel dolgozol? Mi az amit egy ilyen folyamat igényel? Sok memória gondolom, meg sok magos/szálas proci, esetleg van valami spéci megoldás a videókártyát is bevonni a buliba?
Persze! Csak és kizárólag RAW-al dolgozom +S3 jpg ami picike, kb 1024 x 768-os indexkép ami elhanyagolható.




