mdávid!

Ne tarts a C-vizsga utáni avatástól! Nekem sikerült "olcsón" megúszni annak idején. A "nagyok" megpróbáltak útvonalat repülni, miközben én a reptér fölött jóformán tartásban, 0,5m/s-ban csináltam meg a vizsgát. Aztán a bepakolás elõtt hallottam, hogy többen bedõltek az idõnek: elindultak, és legalább hárman szálltak terepre. Magyarul a kb. 50 fõs startlétszámból eleve kiestek 15-en, akik elmentek szállítókocsizni. A maradék létszámból nem volt mindenkinek C-vizsgája, így gyakorlatilag kb. 20 fõ vehetett rész a "fenékvarió-kalibráláson". (Szerencsére nem találták a megszokott légcsavar-tollat, így maradt a "tenyeres" módszer. Ez sem volt különösebben kellemes, de azért túléltem.) Egyébként az a 10 perc - ha nem találsz egy stabil, 1-2m/s-os emelést - iszonyúan lassan telik. Hát még a 3 óra, amit szintén egy "tartás-félméteres" idõben kellett teljesítenem. Nem lehetetlen, csak fárasztó, de legalább megtanulsz jól helyezkedni. (Az 1 órát száraz termikes idõben repültem. Sehol egy gomoly, hihetetlenül tiszta levegõ, és közel 2600m-es csúcsmagasság. Felejthetetlen volt!)