Igazad van abban, hogy nem feltétlen az Öböl-mentiekhez kell hasonlítani az USA belföldi repüléseket. A megfelelő összehasonlítási alap lehet mondjuk egy Európán belüli repülés, ott is kb. ilyen szolgáltatásokat kapsz, nemcsak a fapadosoktól, hanem a legacy társaságoktól is. Az általad dicsért Austrian short-haul - azaz esetükben Európán belüli szektorokat repülő - járatai ugyanilyen egyszerű szolgáltatást nyújtanak, economy osztályon ugyanígy fizethetsz bármiért (számomra egy  Austrian VIE-NCE economy produkálta a leggagyibb megoldást, itt képesek voltak mindenkinek kiosztani egy almát, bármi más fizetős volt, ennél ugye simán elegánsabb lett volna a semmi, és ennél még az American Airlines vagy Delta rövid belföldi repülésein osztogatott perec/mogyoró plusz forró ital kombó is sokkal jobb. Ezeken  a szektorokon a nagyobb a hangsúly a mindennapi praktikumon, a rövid távú piacot domináló ultradiszkont-cégek generálta árversenynek történő megfelelésen van. Más szempontból meg kb. olyan rutinszerű egy amerikai belföldi repülés, mint nálunk egy Volánbusz-utazás. nevet
A United mondjuk talán a legrosszabb 3 nagy USA társaság közül, bár ez árnyalható a választott szempont-rendszerrel (ár, hálózat nagysága, pontosság, elveszett pogy. száma, stb. A rövidebb belföldi szektorokat eleve a 3 nagy kis leánycégei repülik inkább (American Eagle, Delta Connection, United Express brand alatt) A Jetblue tényleg nem rossz, főleg economy-összehasonlításban, viszont más szempontok alapján - pl. az útvonalhálózat nagysága, frequent flyer program, pontosság sokat csúsztak lefelé tavaly.  Igazából nem egy ultradiszkont cég mint a Spirit vagy a Southwest, de nem is legacy carrier, szóval kissé zavarosan pozícionált.
Talán az Alaska Airlines-t érdemes még kipróbálni amerikai belföldi szektorokon, elég jók a mutatóik minden téren, bár némileg ronthatja a színvonalat a Virgin America-val való összeolvadásuk.