Kommentek a rep.történet lapról:
Hát a Gripen baleset kivizsgálása eléggé macerás lesz. Ugyanis a gépnél az elsõ vezérsíkokat kifutásnál függõlegesbe lehet állíttani a fékhatás növelésére van törzsféklap, van 60 fokban lenyitható ívelõlap. Ezekkel a gyári adatok szerint a gép 15m-rõl ( ez a bázis( 600 m-en belül fékezéssel megáll. A pálya 2600 m-es volt és láthatóhogy mégis kb 400-450 m.-el túlfutott a gép. Ezek szerint semmije se mûködhetett. Kíváncsi vagyok az eredményre. Ugyanis egy Fly-By Wire rendszer a Gripenen négyszeres.Teszek fela géprõl egy pDF ismertetõt is.

Másik:
Itt a térkép, ahol a szegény Gripenünk pórul járt.
A baj egyik forrása, hogy a magyar pilóták „túledzettek” és ez ismerõs a sportban is hogy káros. Egy magyar vadászpilóta évente 100 órát repül.
A NATO által megszabott minimum ajánlási repült üra 180.
Az USA-ban 200-210-et Franciaorszában 200-at. Nagy Britanniában 205 órát repülnek a Zsidóknál 220-at évente a vadászpilóták. És panasz van náluk, hogy ez kevés !!!!
Ezt csak érdekességként írom!

No koment. szomoru