2024. április 26., péntek

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#227
Életveszélyes sérüléseket szenvedett egy ejtõernyõs, aki a lakihegyi adótoronyból ugrott le vasárnap dél körül.


A 31 éves fiatalember engedéllyel ugrott le ejtõernyõvel az adótoronyból, azonban az ernyõje nem nyílt ki.

A férfit a Merényi Kórházba szállították. A baleset körülményeit a szigetszentmiklósi rendõrség vizsgálja.

(MTI)



Ennyit a bázisugrásról...
#226
Végre!! Jó idõ lesz hétvégén is. Így holnap végre neki tudunk állni a gépek összerakásának. De várom a találkozást a gépekkel. Közel 6 hónapja nem láttam õket. nevet)) De várom a holnapot.
#225
Ja.. nevet Engem a síri csönd zavart eleinte.Mindent hallottam.Annak viszont kifejezetten örültem,hogy nem barmolt senki a hátam mögött. nevet Az oktató már mondta,hogy mire kell majd figyelni. Amikor meg beültem,a vizsga elõtt,totál be volt gyulladva és az oktatók mindenféle tanáccsal elhalmoztak,mintha végleg elmennék onnan. Síri csend a kabinban és mindenki engem néz.Remegve felteszem a kezem, a rádión szólnak és várok. Na attól rosszabbat senkinek. (Ez olyan,mintha szóbeli vizsgán vagy és vársz a sorodra,) és egyszercsak megfeszül a kötél onnan meg már nem volt idõm izgulni,csak mikor a hosszúfalon jöttem végig akkor fogtam föl,hogy hol vagyok és mit csinálok éppen. nevet
#224
Elõbb-utóbb csak lesz valaki az idei szezonban, aki eljut a B-vizsgáig! :-)

(Amúgy a B-viszgán akkor tudatosult bennem, hogy egyedül repültem, amikor a leszállás után nyitottam ki a kabintetõt. Sokkal nehezebben ment, hiszen nem segített az oktató...)
#223
Az a baj,hogy egyedül én vagyok B vizsgáz,tehát nem lesz kevesebb.

Tavaly volt az Alföld Kupa Szegeden amikor mindenki repült,mert jó idõ volt, egy ember épp a D vizsgáért hajtott és meglett neki. El tudod képzelni mi lehetett. Több,mint 50 ember állt sorba. nevet) Szegény.. Utána néhány napig biztos nem ült le. nevet))
#222
Igen, az a jó, hogy a B után már Te is beállhatsz a sorba :-)))
#221
Remélem ugyanolan izgalmas lesz ez a z év,mint a tavalyi. nevet Nemigazán tartok a "fenékvarió kalibrálástól" annyira egyedül 1 gyerek van aki olyan istenieset ad,hogy 2 emberével felér.Na az szar. Én mikor megcsináltam ezt akkor csak 9 ember volt kint a reptéren,tehát szerencsés embernek mondhatom magam. De ebbe az évbe legalább nemcsak kapok majd,hanem adok is. nevet Ugyanis tavaly volt egy gyerek aki nem kezdte el,mert anyagilag úgy állt,így ebben az évben kezdi+ még az esetleges jelentkezõk ebben az évben. Én is készülhetek a vizsgára,mert jön a 2. év anyaga. Nem tudja estl valaki,hogy mit tartalmaz a 2. év anyaga. Az elsõ az tudom,hogy az alap. (Repüléselmélet,Szerkezettan, aerodinamika és a típus ez esetben a Góbé.)nagyon várom már a repülést.Szeretnék már egyedül repülni megint. Ráadásul jön az ellenõrzõ amibe beletartozik a dugóhúzó is. Na az a kedvencem. nevet Egyedül még a csavarással van gondom,ugyanis a gyomrom nem díjjazza. Pont mikor a dugóhúzó ellenõrzõt végeztem nem bírta a gyomrom és az oktató átadta az irányítást.Amint odakoncentráltam a döntésre a fordulóra a sebességre,máris jobban voltam. Ehhez kell még a gyomromat hozzá szoktatni és nem lesz gond. Még 2hét és jönnek ellenõrizni a gépeket.Tehát,ha jó az idõ akkor szerintem 3 hét és már lehet tolni.
#220
mdávid!

Ne tarts a C-vizsga utáni avatástól! Nekem sikerült "olcsón" megúszni annak idején. A "nagyok" megpróbáltak útvonalat repülni, miközben én a reptér fölött jóformán tartásban, 0,5m/s-ban csináltam meg a vizsgát. Aztán a bepakolás elõtt hallottam, hogy többen bedõltek az idõnek: elindultak, és legalább hárman szálltak terepre. Magyarul a kb. 50 fõs startlétszámból eleve kiestek 15-en, akik elmentek szállítókocsizni. A maradék létszámból nem volt mindenkinek C-vizsgája, így gyakorlatilag kb. 20 fõ vehetett rész a "fenékvarió-kalibráláson". (Szerencsére nem találták a megszokott légcsavar-tollat, így maradt a "tenyeres" módszer. Ez sem volt különösebben kellemes, de azért túléltem.) Egyébként az a 10 perc - ha nem találsz egy stabil, 1-2m/s-os emelést - iszonyúan lassan telik. Hát még a 3 óra, amit szintén egy "tartás-félméteres" idõben kellett teljesítenem. Nem lehetetlen, csak fárasztó, de legalább megtanulsz jól helyezkedni. (Az 1 órát száraz termikes idõben repültem. Sehol egy gomoly, hihetetlenül tiszta levegõ, és közel 2600m-es csúcsmagasság. Felejthetetlen volt!)
#219
Horrorbaby...Köszönöm!
#218
...tenere: áprilisban valószínûleg ismét lesz...
#217
ICAO városok-röviditések

LHBP BUDAPEST EDDF FRANKFUR

LIMF TORINO EDDK KÖLN

LIMJ GENOVA
LIMM MILANO
LIRF ROMA
LIRN NAPOLI
LKPR PRAHA
LSZH ZÜRICH
LYBE BEOGRAD
LYZA ZAGREB
#215
Sziasztok!
Érdeklõdnék, hogy hova tünt a fõoldalról a Termikszámítások
aloldal?
#214
WWW.METEOR.HU

A kisgépes pilóták számára igen fontos az hogy a repülés elõtt kellõ információhval rendelkezzenek arról, hogy tervezett repülési útvonalon milyen aktuális idõjárás uralkodik. Az internet segitségével számos weboldal lehet a segitségünkre.
OMSZ [email protected]
Szerencsére több olyan igyenes weboldal is fellelhetõ a neten,amlyen tökéletesen megfelel enek a célnak.Ilyen többek között a www.euro.wx.prolilosts.net oldal,amely igen egyszerünen kezelhetõ, ám ugyanakkor minden,a repüléshez szükséges adat letölhetõ róla.Az AIRPOT WX; rublikában be tudjuk irni az általunk érintett repülõterek ICAO-kodja METAR TAF SIGMET és NOTAM jelentések....


Hasonló segitséget nyújthat a Brit Királyi Meteorológiai Szolgálat is a számukra,mivel a www.metoffice.gov.uk weboldal is tanálhatuk kifejezetten a pilóták számára szolgáló informáciokat........
#213
T KEVE: kösz!
#212
MacGyver részére....... pg.c2.hu
#211
T KEVE: ugyanilyen siklóernyõsben nincs?
#210
KOCZKÁS részére www.tandemteam.hu
#209
Sziasztok! Keresek egy olyan illetõt aki sárkányrepülõvel fel tudna vinni ( nem tudom lehet-e ketten ) vagy esetleg 1 tandem ugrást tudna valahogy megoldani. Természetesen, ha kell ellenszolgáltatásért. Köszönöm elõre is!!
#208
Igen a másik,hogy gömbölyû a táj. nevet 1000m-en is már hajlik,de még nem gömbölyû. Remélem iden sikerül 1000m fölé jutnom. Sõt muszáj lesz,ugyanis most jön majd a C vizsga amiben 10 percig kell csavarni tisztán. Na az nagy élmény lesz. Az már kevésbé lesz nagy, ami a landolás után jön. nevet szomoru
#207
... bizony, hogy szép és "iszonyatos" is, ahogy átemelkedünk a felhõn és egyre hidegebb van, az oxigén meg lassan fogy.
Engem 5300m-ig vittek fel, ahonnan már egy kicsit gömbölyûbb volt a táj. Áprilisban már simán lehetnek 2-es fölötti átlagemelések nem kell mindig a nagy melegre várni...
#206
Egyenlõre ez volt a legmagasabb pont vitorlázóval,ugyanis itt volt az alap. Egy picit tovább csavartunk és már benne voltunk a felhõben.Na az iszonyatos érzés volt.Semmit nem lehetett látni 1m-nél tovább.Gyorsan le is jöttünk 950-re és mehetett a dugó gyakorlat... nevet
#205
Az biztos.. nevet

Hullámrepülésben még nem volt részem,de még nyáron is nagyon frankó fent. ha párás a levegõ akkor Gyöngyös melletti hõerõmûvet nehezen lehet látni.De ha tiszta... Ha tiszta akkor egszén el lehet látni Egerig,de még messzebb is látsz csak arra már hegyvidékes a táj, délre meg Füzesabonyon is túl még vagy 20-30km. Ez mind 1000m-rõl. És mindvégig Maklár felett voltam. Na ezért várom úgy a meleget és persze a tavaszt. nevet
#204
Gondolom ilyenkor gyönyörû lehet felülrõl is minden.
#203
Kössz TKeve, majd megnézem, úgyis többször járok arra.
#202
HULLÁMREPÜLÉS A MÁTRA LÉGTERÉBEN. akönyv 160 oldalas terjedelemben,ábrákkal,fekete-fehéré és nagyszerû minõségû szines fényképel,térképpel ilusztrálva,idõrendi sorrendben adja közzé a korai külföldi repüléseket,a gyöngyösi és rézben magyarországi hullámrepüls kapcsolatos eseményeket///// A postai úton megrendelhetõ kiadvány a Magyar Veterán Repülõ Szövetség gyöngyösi, Dr Puky Árpád szervezeténél MVRSZ 3200 Gyöngyös,Fõ tér 9. tele/fax 37-500-510 rendelhetõ meg példányonkét 2400 forintos áron
#200
Érdekes hír: nevet Link
#199
T Keve itt a lehetõséged egy kis szakmai frissítésre, és persze a többieknek is...
#198
A Polgari Legiközlekedési Hatóság ajánlásával tankönyv jelent meg.Sandor Valéria- Wantuch Ferenc: Repülésmeteorológia. /tankönyv piloták és leendö pilóták számára/ Ara: 3100 Ft /Kereskedelmi forgalomban nem kaphato / e-mail:[email protected]
#197
Tkeve:Go on!
#196
Aki kíváncsi egy kis hullámrepülésre.ahol álló motor mellett stabil 2m/s-os emelés van 4000m-en az látogasson el az egrirek.fw.hu-ra és a filmeknél a legutolsó hullámrepülés címmel megtaláljátok a filmet.Frankó nagyon. nevet Nekem legalábbis. Tegnap elõtt lett frissítve az oldal.
#195
...Nem kell "békepipa" mivel nem errõl szól a "mûsor", csak arról ,hogy a régi szakmai leírásokat az utóbbi egy-két évtized történései miatt itt-ott pontosítani, kiegészíteni kell. Pl: a rep met kód is már kb egy évtizede megváltozott nincs felhõmennyiség :5Ci stb hanem BKN200.. van helyette, nincs gradu stb, de ez szerintem nem is érdekel mindenkit erre vannak az e-mail cimek. A szakmai pontatlanságok helyre tevése,pedig szerintem a fórum hasznát szolgálhatja, legyünk bizonyos szinten jobbak, mint némelyik "profi", aki megpillantásakor a médiákban gyakran az a véleményem, hogy vegyük le a hangerõt...és csak a képet nézzük...
#194
Bizony, elkélne ...
#193
sztem szívjátok el a békepipát végre nevet
#192
RE Horrorbaby/ LRI Repülésoktatási osztály kézirata hibás,ez igen vagy KEI REP MET OSZT Szalma János kézirata hibás vagy rossz ez igen vagy Zsótér Ferenc anyaga nem semi.
#191
De ha kérsz valamit érte úgy is jó.Csak szeretném megszerezni.Nagyon happy lennék ha lenne nekem is.Pesti vagy tehát a pénzt nem lenne nehéz elküldeni,mert vannak rokonok Pesten.
#190
A B vizsga már megvan.Jövõre jön a C vizsga remélem az idõ nem tesz majd keresztbe,mert ebbe az évbe elég sok hétvége volt csapadékos.Anyagilag meg csak nem lesz gond,mert most is dolgozok.Sõt vasárnap is mennem kell szórni.Így elvileg adott a "C" vizsga lehetõsége. Azt mondod megvan a Flight Sim.2004? Hú az szuper lenne. Már csak azért is,mert nagyon tetszik a grafikája s,ahogy kivannak a gépek dolgozva.Legalább is ahogy a Microsoft honlapján láttam.Lemásolhatnám?ezt úgy értem,hogy van a DC++ nem tudom ismered-e? Egyik rokonom mutatta õ azon keresztül szokott letölteni zenéket,képeket,stb..
#189
Ha megbántottalak volna, akkor bocsi !Mindensestre T.Kevét nem egy rosszindulatú emberkének ismertem meg a Börzsönyben(sõt).
#188
Értelek én, csak a stílusod mostanában elég furcsa lett( a talis fórumba írt is igen kétértelmû), történt veled mostanában valami ?
#187
Tisztel Mdávid. Te repülsz Makláron amint látom képeidböl itéve,milyen vizsgád van hol tartasz(A B C )nekem megvan amit kérsz De ???
#186
Még egy kérdés lemaradt. Valakinek nincs meg a Flight Sim. 2004?
#185
T Keve nekem kezdte el ezeket a információkat írni legalábbis ott kezdõdött minden amikor beillesztettem egy képet,hogy egy utasszállító milyen alacsonyan repül.Azt írtam,hogy elmérte a magasságot ,persze ez csak poén volt,de ezt magyarázta meg T Keve ,hogy miért repül alacsonyabban 1-2 gép.Nem értek ehhez ennyire és nem akarok senkinek az oldalára állni evégett.Olvasom,tudomásul veszem,ha módosítani akar valaki csak nyugodtan én szívesen olvasgatom és jegyezgetem amit írtok ezekrõl.
#184
??????????=
#183
A szakmai félrevezetéseket a közösség érdekében eddig, és ezután is észrevételezem / és még nem is reagálok mindenre/...
#182
Hûha, nem értem én ezt a nagy szakmai konkurenciát, csak érdekesnek találom, látom szeretitek egymást ...
#181
...nem látom ki kérte ezt a továbbképzést, egyébként meg hiányos és hibás is jobb ha befejezed...
#180
METÁR JELENTÉS. A metár rendszeres repülési idõjelentés.A kód formáját meghatározott operativ közlemények alapján alakitották ki.Az egyes csoportok nem egyforma hosszúságúak. Ha egy idõjárási elem vagy idõjárási jelenség nem fordul elõ,akkor a megfelelõ csoprt és annak bõvitése a táviratból elmarad. A betûk vagy csoportok jelentése a következõ. GGgg az észlelési idõpotja GMT órában és percekben. CCC az állomás négybetûs megjelölése. ddd a szélirány. ff a szélsebessége. fmfm a maximális szélsebesség.VVV a látástávolság.RVRVRV a fotópályamenti látástávolság.DRDR a futópálya megjelölése.Ns a felhõzet nennyisége(okt) CC a felhõzet fajtája hshshs a felhõzet magassága TT a levegõ hõmérsékete. (Horrorbaby igy jólesz.)
#179
ÚTVONALELÕREJELZÉS. Az útvonalelõrejelzés (Route Forecast)egy állandó útvonalszakaszra vonatkozó rendszeres meteorológiai elõrejelzés,amely az alábiakban fesorolt elemekre vonatkozik.Általános idõjárási helyzet-magassági szél és hõmérséklet-felhõzeti viszonyok-szignifikáns idõjárás-0°-os szint magassága-turbulencia mértéke-jegesedés mértéke.A jelentésben csak WMO és azICAO által jóváhagyott meteorológiai és repülési kifejezések és röviditések használhatók.
#178
Köszönjük szépen az elméleti órát T Keve. :-)

Utolsó észlelés

2024-04-26 15:33:42

Pécs - Uránváros - 126 m tszf.

18.3 °C

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

120448

Hírek, események

Gyors váltás: visszatér a nyárias idő

Időjárás-változás | 2024-04-24 16:54

pic
Már látszik a vége! Péntektől melegedés kezdődik, vasárnaptól visszatér a kora nyáriasan meleg idő.