Bocs hogy beleszólok, sztem jobb a gépet maximális pixelszámon hagyni, bár néha kellemetlen idõveszteség amig a mentéssel szuttyog. Gyorsan elszaladó témánál ezért jó a (programozott) sorozatlövés, azzal is elszuttyog, de egyszerre menti el az egészet (legalábbis nálam) és több kép között csak akad egy értékelhetõ nevet A másik, dolog, nem mindegy hogy 3 Mp-s képet rontok vagy 8Mp-st 1024-re. Ez is, az is "szemetes" lesz, de 8Mp-nél "van mibõl javítani". Már említettem, a javítás legegyszerûbb módja a kicsinyítés, a képméret csökkenésével fényesebbnek, élesebbnek hat a kép, jobban is javítható, hacsak nincs nagyon elrontva. Emellett a kollegák nagy többsége még 1024 pixelre állított monitoron nézi többnyire a képeket, mely már elegendõen nagy a finom részletek felismeréséhez vagy az agy automatikus "odaképzeléséhez" (mellyel korábban megismert és leginkább hasonlító vonalakkal "kiegészíti" a képet) Egyéni véleményem, ha nem korlátozza memóriaprobléma, célszerû a fényképezõgép legnagyobb pixelszámán fotózni, mert "lesz mibõl javítani" és 1024 pixelen sokaknak ez teljes képernyõs látványt nyújt, lévén a monitorok többsége 1024 vagy 800 pixelre állítva. Igaz ugyan én 2048 pixelre állított monitoron nézem, de 22 collos monitoron; a monitorfelület szerint célszerû állítani a képernyõfelbontást; 14-15"-on 800, 17-19"-on 1024, afölött 2048, vagy amennyit a grafikus kártya tipusa szerint enged, nálam max. 3200 pixeles leképezés lehetséges (egyidõben két monitoron), de inkább a 2048-at használom, mert "kiesik az ember szeme" (olyan kicsik lesznek 22"-os monitoron nézve is a standard betûk) A képek közreadásánál arra is gondolni kell, a többség milyen monitoron fogja nézni, mert a monitorbeállítások (melybe nem mellesleg koruk is "beleszól" valamint sok esetben a 16M vagy 32M szinmélység is eltérõ még, lásd régebbi LCD, laptop képernyõk és katódsugárcsöves monitorok) eltérése miatt nem biztos hogy a kollegák azt fogják látni szindinamikában és képélességben, amit a közreadó a saját monitorán lát (Nálad sötét, de még látható a kép, de a kollega már csak feketeséget lát esetleg). Analóg példa a levegõn át "sugárzott" tévékép, mely a stúdióban még éles, de a vevõ a távolság, antenna, rosszul hangolt készülék miatt már csak "hangyás", elmosódott képet lát. A neten közreadott képek többnyire nem sérülnek "útközben", de megjelenítésük nagyban függ a "vevõoldali" monitor beállításaitól, az ott alkalmazott grafikus kártya tipusától. Emiatt célszerû a fényképezõgép adta lehetõ legnagyobb pixelszámon fotózni és a kapott képet kicsinyíteni 1024-re. Zajosodás és szemét minden felbontásnál fog jelentkezni, igaz kisebb pixelszámokon fotózva kevésbé, de mindíg lesz. Ha a memóriakártya tárolóképessége és a téma "élettartama" engedi (ld. mentési szuttyogás, ami dühítõ ha két mentés közé esik pld. Red Sprite vagy más rövid életû ritka jelenség), javaslom fotózzatok a legmagasabb pixelszámon, és a kész képet "rontsátok le" 1024-re nevet Bocs a filért, jó reggelt, jó napot, jó kedvet Fotoiskola/MetNet laza