Az egyénekre szabott kampánynak szerintem igenis van jelentõsége. Részben példamutatáson kersztül tudunk hatni másokra (hülye példa, de mûködõ: a lakótelepünkön az elsõ kutyája végtermékét zacskóba begyûjtõ gazdi úgy egy éve jelent meg, ma már vagy húszan vannak! Tehát mûködik a dolog, csak fel kell vállalni valakinek az elsõség, vagyis a tömegbõl kilógás szerepét.)
Igenis múlik az egyéneken. Persze nem sokan fognak olyan drasztikus fogyasztás-csökkentést bevezetni, hogy attól pl összeomoljon a csomagolóipar, de a tenger is vízcseppekbõl áll össze, cseppek nélkül csak üres meder! Minden egyes csepp beleteszi a maga részét, ehhez nem kormányok kellenek. Egy nagyvállalatnak mondjuk szerintem a törvényi korlátozásnál erõsebb érv, ha nem tud valamit eladni, mert környezetszennyezõ technológiával állította elõ, stb. Ha pl a tudatos vásárlás erõre kap, ez egész jól menne.