Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Facebookos képek, ez aztán a tömegkarambol Link Link
Érdekes, hogy egész télen havazott, mégsem voltak ilyen durva esetek, ennek több oka lehet.
Egyrészt a sofõrökben benne van a dac, hogy akármennyire is esik, tavasz van, jobban lehet hajtani.
Másrészt maga az idõjárási helyzet más: meleg a talaj, alulról olvad, felülrõl fagy, így jégpáncél alakul ki, viszont ahol szélárnyék van, ahol nem hordja rá az úttestre a havat a szél, ott csak vizes az út, olyan mint amilyen július 5-én lenne.
A nép megy kocsival, egy ilyen vizes szakaszról rászaladva a hóátfúvásos rés jeges úttestjére azonnal megcsúsznak, ráadásul saját tapasztalat, hogy a hóátfúvásoknál a látótávolság 0, sõt, még az alatt.
Teljesen vakon vezet az ember ilyenkor, még az úttestet sem látni.
Talán ezért van ennyi baleset.
Érdekes, hogy egész télen havazott, mégsem voltak ilyen durva esetek, ennek több oka lehet.
Egyrészt a sofõrökben benne van a dac, hogy akármennyire is esik, tavasz van, jobban lehet hajtani.
Másrészt maga az idõjárási helyzet más: meleg a talaj, alulról olvad, felülrõl fagy, így jégpáncél alakul ki, viszont ahol szélárnyék van, ahol nem hordja rá az úttestre a havat a szél, ott csak vizes az út, olyan mint amilyen július 5-én lenne.
A nép megy kocsival, egy ilyen vizes szakaszról rászaladva a hóátfúvásos rés jeges úttestjére azonnal megcsúsznak, ráadásul saját tapasztalat, hogy a hóátfúvásoknál a látótávolság 0, sõt, még az alatt.
Teljesen vakon vezet az ember ilyenkor, még az úttestet sem látni.
Talán ezért van ennyi baleset.