Ho-ho-hóváró
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Mint nem túl fiatal fórumozó, és hegyekben élõ és állandóan a havat keresõ és szeretõ sofõrként mondom, csak 4 db jó téli gumival, (legalább mind a 4 6 mm-es és nem idõsebb 5 évnél) szabad bármikor is elindulni télen. A jó téli gumi száraz,nedves,havas és jeges úton is egyértelmûen jobb, jeges úton valamennyivel kisebb a különbség , de akkor is szignifikáns a különbség. Természetesen a lengéscsillapítók állapota, a front vagy hátsó hajtás, és a vezetési stílus mind meghatározza a túlélési helyzeteket extrém körülmények között. Nem lehet olyan program, ami miatt bárki veszélyeztethetné a saját vagy más életét. Ha történik egy baleset az elsõ amit megvizsgálnak a gumik milyensége, téli ws nyári, életkor, barázda mélység. Az ellenérdekelt ügyvédje a bíróságon biztosra tud menni,ha nyári gumis a szemben álló balesetes. A biztosító minden kárt a nyári gumisra tol, a kórházi kezelést és az egyébb költséget szintén. Szóval itt súlyos milliókról is szólhat a sok évig tartó pereskedés. Egy konkrét példa a szezonból: novemberben vettem 4 zsír új continental ts 850-es téli gumit, és egyetlen alkalommal lapátoltam el a 35%-os emelkedésû garázsbehajtómról a havat, így utólag akkor is fölöslegesen. Minden alkalommal a 10-15 cm hóban vígan hajtottam ki és be. Link