Ho-ho-hóváró
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Az a baj a nyári gumival, hogy egy pillanat alatt eltömõdik a bordázat hóval, és olyan lesz, mintha hóval próbálnál havon megmaradni: teljességgel esélytelen, azonnal csúszik is az autó, még ha lassan is mész. A szembe jövõ autó nem fog lassan beléd jönni, nem számíthatsz erre, és ha az õ sávjában vagy...
A téli gumi bordázata olyan, hogy a bordák közé kerülõ havat kidobja/kidolgozza forgás közben, így nem tömõdik el (látni is a téli gumis autóknál, hogy a kerék mögött hajigálja a havat kis kemény darabokban és szórja szét), így esélyed marad megtapadni az úton kis sebességnél, manõverezésnél (kanyarodás) plusz van értelme fékezni is, hisz van fékhatás.
Jégen szerintem minimális lehet a különbség a téli-nyári szett között, ha egyáltalán van. Latyakos, kásás, havas úton viszont hatalmas a differencia, nagyjából olyan lehet, mint sima havon, vagy frissen olvadozó tükörjégen gyalogolni...
A téli gumi bordázata olyan, hogy a bordák közé kerülõ havat kidobja/kidolgozza forgás közben, így nem tömõdik el (látni is a téli gumis autóknál, hogy a kerék mögött hajigálja a havat kis kemény darabokban és szórja szét), így esélyed marad megtapadni az úton kis sebességnél, manõverezésnél (kanyarodás) plusz van értelme fékezni is, hisz van fékhatás.
Jégen szerintem minimális lehet a különbség a téli-nyári szett között, ha egyáltalán van. Latyakos, kásás, havas úton viszont hatalmas a differencia, nagyjából olyan lehet, mint sima havon, vagy frissen olvadozó tükörjégen gyalogolni...