Ho-ho-hóváró
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Nem, nem igaz. Egyáltalán nem, nagyon nem mindegy, hogy téli vagy nyári gumival mész lassan.
Errõl a butaságról sosem fogsz meggyõzni, hiszen saját, sok éves tapasztalat a különbség.
Egyáltalán nem érdekel, milyen gumid van fent, nem ezért írom, hanem mert tény.
Az is butaság, hogy nem számít a kocsik ereje. Egy 70 lóerõs kocsival el tudsz indulni havon is, akár még nyárival is, mert kicsi a nyomaték, nem pörög ki. Nekem sokszor volt, hogy csak kettessel tudtam elindulni még téli gumival is, mert ennél azért jóval erõsebb (122Le, de fõleg nagyobb nyomatékú) motorja van a kocsimnak, és még az ESP sem tudott mindig kisegíteni.
Ez nem csak induláskor, de kanyarból kigyorsításkor, sávváltáskor gázra lépéskor is fontos tényezõ. Sokszor figyeltem, figyelgettem, milyen mozdulatoknál villog a menetstabilizátor. Szinte minden hangsúlyosabb dolognál (gáz, fék) Minél erõsebb a kocsi, annál nehezebb havon irányítani, épp ezért annál fontosabb a gumi is!
kempeter: mindenképpen tegyétek át, vagy tegyetek fel téli gumit, de ha már tényleg nem tudod másképp megoldani, akkor egy dologra figyelj kérlek (egy régi motoros tanácsa): ha érzed, hogy kezd lazulni a kormány (elfogy a tapadás), akkor lehetõleg se kormány, se fék, se gáz, amíg vissza nem jön (ismét érzed az ellenállást a kormányon). Ha ilyen szituban bármihez nyúlsz, már pördül is a kocsi!
Errõl a butaságról sosem fogsz meggyõzni, hiszen saját, sok éves tapasztalat a különbség.
Egyáltalán nem érdekel, milyen gumid van fent, nem ezért írom, hanem mert tény.
Az is butaság, hogy nem számít a kocsik ereje. Egy 70 lóerõs kocsival el tudsz indulni havon is, akár még nyárival is, mert kicsi a nyomaték, nem pörög ki. Nekem sokszor volt, hogy csak kettessel tudtam elindulni még téli gumival is, mert ennél azért jóval erõsebb (122Le, de fõleg nagyobb nyomatékú) motorja van a kocsimnak, és még az ESP sem tudott mindig kisegíteni.
Ez nem csak induláskor, de kanyarból kigyorsításkor, sávváltáskor gázra lépéskor is fontos tényezõ. Sokszor figyeltem, figyelgettem, milyen mozdulatoknál villog a menetstabilizátor. Szinte minden hangsúlyosabb dolognál (gáz, fék) Minél erõsebb a kocsi, annál nehezebb havon irányítani, épp ezért annál fontosabb a gumi is!
kempeter: mindenképpen tegyétek át, vagy tegyetek fel téli gumit, de ha már tényleg nem tudod másképp megoldani, akkor egy dologra figyelj kérlek (egy régi motoros tanácsa): ha érzed, hogy kezd lazulni a kormány (elfogy a tapadás), akkor lehetõleg se kormány, se fék, se gáz, amíg vissza nem jön (ismét érzed az ellenállást a kormányon). Ha ilyen szituban bármihez nyúlsz, már pördül is a kocsi!