Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Nekem az 1. teccik. Hatásosabb lenne, ha pl. néni vagy bácsi állna a kapu előtt.
Szárnypróbálgatásaim kezdetének szüleményei, telefonnal lőve, Lightroommal editelve. Kritikákat szívesen fogadok.


Ha esetleg valakinek kellene.
Sonnar 135/3,5 zebra M42
Mindene hibátlan.
19000 pengő
Sonnar 135/3,5 zebra M42
Mindene hibátlan.
19000 pengő




Wow!! A felső parádés lett. Az alsónál csak a száraz növényi szárak zavaróak kicsit.
Nálam pedig back to the roots
Sony A7II, ezzel a kamerával érzem magam a legjobban (fényképezéskor
)

A második tök jó, az elsőhöz meg kellene egy állvány

Egyébként az is:
Egyébként az is:
![]()
Bocs, azt gondoltam valamiért, hogy kell egy kis magyarázat is
lehet túl korán volt még.
Véleményként annyit tudnék írni, hogy én hogyan csináltam volna. Kb. 2-3 kép mp-enként, és kb. 12-15kép/mp videóba összetéve. Kicsit folyamatosabb lett volna, a Chaplin hatást megtartva
Nem mondom, hogy próbáld ki, mert nehéz lenne csak ezért összehozni ugyanezt a bográcsozást
Véleményként annyit tudnék írni, hogy én hogyan csináltam volna. Kb. 2-3 kép mp-enként, és kb. 12-15kép/mp videóba összetéve. Kicsit folyamatosabb lett volna, a Chaplin hatást megtartva
Nem mondom, hogy próbáld ki, mert nehéz lenne csak ezért összehozni ugyanezt a bográcsozást
Nem voltam világos. Az elején leírtam a tankönyv szövegét, amit Te is leírtál. Igen, a folyamatos mozgáshoz 25, 30 kép/mp kell, és akkor tegyük hozzá, hogy a videó így is vesz fel. Én meg vettem a bátorságot, hogy folyamatos mozgás helyett vállaltam a szaggatott mozgást, hogy az emberek még felismerhetők legyenek. Ez ilyen Chaplin előtti időszakot sejtet, de látszik, hogy a Józsi megkeveri az üstöt, én megiszom a sört, aztán eldobom a cigit. Ez 25 kép/mp nem látszana.
Ha 1kép/mp a felvételek ismétlési gyakorisága, az legalább 25x-ös gyorsítás, persze, hogy gyorsnak tűnik, hiszen az átlag videó 25-30kép/mp-cel dolgozik. Ahhoz, hogy a szemnek folyamatos legyen a mozgás, 20-25kép/mp kell.
A jelenlegi példa, amit belinkeltél akkor válik szaggatottból folyamatos képpé, ha a képeket úgy pakolod össze, hogy min 20kép, de inkább 25/mp lesz.
Remélem érthető.
Összefoglalva, a fényképek közt eltelt idő a gyorsítást adja meg, a videóba összepakolt mp-enkénti fényképek számától pedig a videó folyamatossága/szaggatottsága függ.
A jelenlegi példa, amit belinkeltél akkor válik szaggatottból folyamatos képpé, ha a képeket úgy pakolod össze, hogy min 20kép, de inkább 25/mp lesz.
Remélem érthető.
Összefoglalva, a fényképek közt eltelt idő a gyorsítást adja meg, a videóba összepakolt mp-enkénti fényképek számától pedig a videó folyamatossága/szaggatottsága függ.
Sziasztok! Szeretném a véleményeteket kérni, mert Ti fotósok vagytok! Már régóta foglalkoztat a timelapse készítés, olvastam is róla sok helyen. A lényeg, hogy ha folyamatos mozgást szeretnél, minél kevesebb idő kell két kép exponálása között. Pl. csillagoknál ez lehet 8-25 mp, felhőknél 1-8 mp, a szél sebességétől függően, távolból egy városi autó, busz, ember kavalkád is 1-8 mp. A lejátszás pedig 25, 30 kép/mp. Nekem meg egyből feltűnt, hogy a VirtualDub-bal sokkak szélesebb a skála a lejátszás területén. Én most csináltam egy olyat egy kiránduláson, hogy felvétel 1 kép/mp, lejátszás 5 kép/mp, hogy még felismerhetők legyenek az emberek. Még 10 kép/mp is gyorsnak tűnt. (A személyiségi jogokról ne aggódjatok, mindenki a barátom, különben sem nyilvános a videó) Ja, én vagyok a kék sapkás.
Link
Link
Köszi 
ISO500 és f18 a 90mm Tamronnal (ami ugye 135mm a crop miatt) és a raynox DCR250-nel.
ISO500 és f18 a 90mm Tamronnal (ami ugye 135mm a crop miatt) és a raynox DCR250-nel.
Egy kis vacsi... élmény volt nézni, ahogy ráugrott a prédájára...
Nekem most stack nélkül ennyire futotta. Laikus szemmel jó, de amúgy meg nekem nem ez a cél
Még szerencse, hogy ezek a bociszeműek a kedvenceim, különben már feladtam volna
Nekem most stack nélkül ennyire futotta. Laikus szemmel jó, de amúgy meg nekem nem ez a cél
Még szerencse, hogy ezek a bociszeműek a kedvenceim, különben már feladtam volna

Én is most szembesültem vele, hogy milyen nehéz műfaj ez.
Pedig kipróbáltam többféle technikát, de egyikkel sem könnyű. Talán csak azt lehetne kiemelni melyik a legnehezebb.
Amikkel próbáltam a témát:
Sigma 105/2,8 + DCR-250
Pancolar 50/1,8 + teljes közgyűrű-sor + DCR-250 (kb. ugyanaz az eredmény)
Fordított Pancolar 50/1,8 + teljes közgyűrű-sor
Fordított fix 28/2,8 obi (nem emlékszem) + teljes közgyűrű-sor
Super Carenar MC 135/2,8 + teljes közgyűrű-sor + DCR-250.
Pedig kipróbáltam többféle technikát, de egyikkel sem könnyű. Talán csak azt lehetne kiemelni melyik a legnehezebb.
Amikkel próbáltam a témát:
Sigma 105/2,8 + DCR-250
Pancolar 50/1,8 + teljes közgyűrű-sor + DCR-250 (kb. ugyanaz az eredmény)
Fordított Pancolar 50/1,8 + teljes közgyűrű-sor
Fordított fix 28/2,8 obi (nem emlékszem) + teljes közgyűrű-sor
Super Carenar MC 135/2,8 + teljes közgyűrű-sor + DCR-250.
Tegnap próbálkoztam én is.
A Tamron 90-es makró obi + raynox 250. Hát még f18-f20 környékén is rohadt kicsi a melységélesség
Tényleg marad a stacking, de megmondom őszintén, élő ugrópóknál még a 2 képes stack is csodaszámba menne
Na mindegy, este hozom mi sült ki belőle...
A Tamron 90-es makró obi + raynox 250. Hát még f18-f20 környékén is rohadt kicsi a melységélesség
Tényleg marad a stacking, de megmondom őszintén, élő ugrópóknál még a 2 képes stack is csodaszámba menne
Na mindegy, este hozom mi sült ki belőle...
Az egész képileg nem tetszik és hiába rekeszeltem f/11-re a DOF így is nagyon kicsi; az első csápjai már nem élesek. A fókuszt rettentő nehéz belőni. A pókok egyfolytában mozognak. A legutóbb használt obi felbontása alacsony, ami látszik is.
A megoldás csak a stacking lehet, de a pókok fürge életmódja miatt az egy kép létrehozása is igen nehézkes.
A megoldás csak a stacking lehet, de a pókok fürge életmódja miatt az egy kép létrehozása is igen nehézkes.
Tényleg az utolsó. Sokkal több idő elmegy a készítéssel, mint gondoltam; fényévekre vagyok a kívánt végeredménytől.

Igen, maga az obit jól lehet rekeszelni, de a Raynox-szal, ami még kb. 1,5x nagyítást ad, így a mélységélesség rendkívül kicsi, rekeszelés ellenére is.
Köszi, és várom a továbbiakat! 
Gondoltam, hogy ez a sigma 105 lesz. Mélységélességet direkt vetted ilyen kicsire? (Így is tetszik!) Csak mert az obi simán engedné akár az f18-at is.
Gondoltam, hogy ez a sigma 105 lesz. Mélységélességet direkt vetted ilyen kicsire? (Így is tetszik!) Csak mert az obi simán engedné akár az f18-at is.
Köszi szépen.
Canon EOS 7D + Sigma 105/2,8+DCR250 (némelyiknél). Mint pl. a legutóbbinál.
A legutolsó f/6,3, ISO320, 1/10s
De talán még megpróbálkozok a közgyűrűs+fordított objektíves technológiával.
Canon EOS 7D + Sigma 105/2,8+DCR250 (némelyiknél). Mint pl. a legutóbbinál.
A legutolsó f/6,3, ISO320, 1/10s
De talán még megpróbálkozok a közgyűrűs+fordított objektíves technológiával.



















